Niet alleen de gelifte Hilux en de plug-in Prius staan in Frankfurt, maar ook de Prius Wagon: speciaal voor knakenpoetsers mensen die begaan zijn met het milieu, maar ook veel neuken.
Maar wacht eens: kennen we deze wagen niet al? Ja, hij stond ook in Geneve, maar daar heette hij nog Prius+ (terwijl hij in Detroit Prius V heette). Of is dat nog steeds zo? In het persbericht wordt gesproken over Prius Wagon, terwijl op de foto’s nog Prius+ staat. Ach wat kan het ook schelen, ik koop hem toch niet.
Voor de rest is er niets anders aan, dan aan het ‘concept’ in Geneve: je kunt er 7 man in kwijt, hij stoot een klein onsje CO2 per kilometer uit, en valt daarmee nog ruim in de 14%-bijtellingscategorie. Het verschil met de kleinere Prius is dat er hier lithium-ion batterijen in zitten, wat weliswaar duurder is, maar ook gunstiger voor het verbruik.
theblackstig zegt
Ziet er best kik uit hoor!
dennisr zegt
achterkant van de prius is wel mooi, zo ook deze.. maar dan nog.. het is een prius.. dus nee :) doe mij maar de nieuwe Avensis :D (als het een toyota station moest zijn)
lincoln zegt
ik ben dat uitmelken van de Prius helemaal zat ..
Brokkenpiloot zegt
@lincoln: Wat rij jij: Volkswagen/Audi/Seat/Skoda of een ander Duits derivaat? ;)
lincoln zegt
@Brokkenpiloot:
3X MB en 3X spijt ..
Skoda zou dan nog het best bij mij passen ..
mout zegt
@lincoln: Prius uitmelken??? Dit is de eerste keer in 12 jaar dat ze met een tweede carrosserievariant komen!
Ik ken geen enkel volumemodel waar zo weinig varianten van zijn.
Kom me nou niet aan met Auris of Lexus CT200h, want die staan op een platform waar wel allerlei varianten van zijn.
Mocht je de aandrijflijn bedoelen, en niet het type, dan geldt ongeveer hetzelfde. Als BMW met PSA een 1.6 turbo in elkaar schroeft, en Fiat of VAG een 1.9 commonrail diesel, dan hangen ze even later in 20 modelletjes van 4 fabrikanten.
Esprit_de_Flandre zegt
@mout: Ik denk dat ie een beetje sarcastisch wil doen…
mout zegt
@Esprit_de_Flandre: Soms lastig te peilen… maar kan wel kloppen. Al ben ik dan benieuwd wat zijn reply @brokkenpiloot betekent.
Esprit_de_Flandre zegt
@mout: Zo lastig niet hoor. Heel eenvoudig: Als het niet duidelijk is, is hij aan het zeveren…
fant zegt
Meer gewicht en minder aerodynamica? Net wat de prius nodig had :D
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Dit gaat natuurlijk wel scoren in Nederland! En maar blijven volhouden dat je hem vooral zakelijk rijdt! ;)
dennisr zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: tuurlijk vooral zakelijk, privé wil je hier echt niet in gezien worden..
mrbones zegt
@dennisr: zakelijk wil je er ook niet in gezien worden
ferrari2011 zegt
Is dit eigenlijk wel legaal?
Citrofiel zegt
Jaah, daar is ’tie weer! De dikke knuffel-Prius! Wat een feest. :D
bsxc2 zegt
Ik vind dat de achterkant overhelt, dat gevoel heb ik omdat de achteras eigenlijk meer naar achteren verplaatst moet worden.Verder is het weer zo’n auto voor zieligers die een beetje te veel om het milieu geven en voor mensen die geen fatsoenlijke auto meer kunnen kopen wanneer ze een hoop kinderen op de wereld gooien.
bohica zegt
Beetje oude yaris effect.
Is ruim maar je wil er niet in gezien worden
the-budel-guy zegt
http://www.youtube.com/watch?v=RFZrzg62Zj0&feature=related
norge zegt
Perfecte auto, eh trekhaak?
michielh zegt
Wel tegenstrijdig, eerst bijdragen aan de overbevolking op onze aardkloet en dat daarna compenseren met zo’n hybridingus.
Enfin, gelukkig weer een lelijk hok op de Nederlandse wegen erbij… Tijd om naar Duitsland te gaan, daar zie je priussen ook al nauwelijks.
ferrari2011 zegt
http://www.youtube.com/watch?v=qP-tyvBGla4
dennisr zegt
@ferrari2011: ik weet niet waar ik meer kots neigingen van krijg.. van de prius.. of die kerel die op 40 jarige leeftijd nog met poppen speelt..
porsche928 zegt
@dennisr: met hetgeen hij ermee verdient kan hij vrijwel alles kopen wat ons dagelijks voorgeschoteld wordt.
tarquesh zegt
sir gaat compleet vrij. neuken in de wagon. het nageslacht heeft dan wel de toekomst.
mout zegt
Ik herken me wel in het profiel van de eerste alinea. En het klopt: zet deze maar bij mij voor de deur.
arno zegt
En daar zit je dan in je prius, zenuwachtig vrouwtje ernaast, 2-3 vervelende koters op de achterbank en hond in de kofferbak met z’n allen blij, gelukkig en millieubewust te zijn.
Hoe burgerlijk kun je zijn?
Doe mij maar een X5 of liever X6
meneersander zegt
veel neuken? Misschien wel in 1x goed geschoten.
Jesper zegt
Hoe leuk om te bedenken dat iedereen die dit ding af loopt te zeiken hem toch niet kan betalen, laat staan de alternatieven die genoemd worden (X5/6??). Uiteindelijk gaat dit gewoon weer een hit worden omdat mensen een auto kopen omwille van hun portemonnee en niet om wat een paar 15 jarige zeggen op autoblog :)
the-budel-guy zegt
@Jesper: wat een onzin. dus als iemand het niet kan betalen mag hij geen mening over het product hebben. kortom alles wat duur is is mooi ??
arno zegt
@Jesper: knap van jou dat je in mijn knip kunt kijken, niet dus.
Maarja Jesper, je vindt jezelf een hele pief nu je eindelijk 21 wordt.
mashell zegt
Het succes van deze auto staat of valt met wat de Majesteit op Prinsjesdag vertelt. Wat worden de nieuwe CO2 grenzen voor de bijtelling.
alieh1990 zegt
Lijkt wel een Mitsubishi Grandis
arno zegt
@alieh1990: precies! zat me ook af te vragen waar ik dat eerder gezien had.
mout zegt
@alieh1990: Een Grandis???
Tsja, 7 zitplaatsen en afgerond model, dus de gelijkenis is sterker dan met een Enzo.
Maar aan front, raamlijn en vooral achterkant zie ik echt helemaal niets dat op een Grandis lijkt.
Grandis ziet er gestrekt uit, deze gedrongen.
Grandis smalle, strak gelijnde achterlichten, deze groot en rommelig.
Grandis front met weinig lijnen, deze is ronduit druk.
quasimodo zegt
@mout: Smaken verschillen, ik vind ze beide mooi, de Mitsubishi en de Prius.
Maar waar het echt om gaat, gaat mijn voorkeur sterk uit naar de Prius. Heerlijke rij-eigenschappen en ook nog een laag verbruik.
mout zegt
@quasimodo: Ik vind ze ook beide mooi – de Mits heeft al op mijn shortlist gestaan, de Toyo komt het ook wel.
Smaken verschillen inderdaad. Daarom vind ik zo fijn dat ze níet op elkaar lijken. Dat was mijn punt.
w0o0dy zegt
Ben wel wat gewend, maar het gezwets over hybrides is echt ruimschoots beneden mijn verwachting van het gemiddelde Autoblog publiek. Ja natuurlijk zijn dit soort dingen geen spannende auto’s. Geen 400+pk, geen dikke wielen, geen spoilers die bij de eerste de beste ondoordacht genomen verkeersdrempel achterblijven….
Denken we ff mee? Hoe vaak zie je een MPV met volle bezetting? Zelden nietwaar? Dan is het toch juist een goede zaak dat er EINDELIJK een Hybride MPV is. Dit ding draagt wezenlijk bij aan het terugdringen van uitstoot die veroorzaakt wordt door alleen rondtuffende forenzen. Het ding helpt bij het niet verkwisten van fosiele brandstoffen. Als heel veel van die zinloos rondtuffende MPV’s vervangen worden door zoiets dan kunnen de liefhebbers van leuke auto’s iets langer van hun liefde genieten…
Stop wining and embrace, its helping you to enjoy your car.
dennisr zegt
@w0o0dy: gelijk heb je! maar, wat hier gezegd word is natuurlijk puur eigen meningen.. (althans vaak.. ) en als iedereen langer nadenkt komen we er vast wel over uit dat het mooi is dat die dingen er zijn, maar dan wel voor een ander.. :)
w0o0dy zegt
@dennisr: of ik nou zakelijk het ene klotehok rij of het andere… het boeit allang nauwelijks meer. Stil, veilig, ruim, comfortabel en wat “noodzakelijk”spul aan boord en verder zo goedkoop mogelijk (ok 0-100 in 12 sec of minder, top van 180 dat is wel een beetje minimum)…
Zakelijke kilometers zijn noodzakelijk kwaad, en zelfs een briliante auto gaat daar bar weinig aan veranderen.
faithnomore zegt
@w0o0dy: je zou een punt hebben indien hybrides zouden werken. Zoek maar is het reëel verbruik van een prijs op. 6.3 per 100km dacht ik. Deze zal nog een pak meer verbruiken. Neem daar nog is de uitstoot van fabricage en transport bij… en je kan alleen besluiten dat dit boerenbedrog is. Heb zelf ooit een testrit gedaan met een prius traag luid en een enorm verbruik als je niet als een 80+er rijdt. Dus wat ik wil zeggen is, ik heb in tegenstelling tot velen hier niets tegen groen, maar een hybride is dat niet. Moest Toyota echt groen zijn zouden ze geen SUV’s of monovolumes verkopen en eigenlijk ook geen hybrides
w0o0dy zegt
@faithnomore: het gemiddelde verbruik van gefrustreerde leaserijders die met een Prius rijden is niet echt representatief voor wat de auto kan. Dus kun je ook niet stellen dat ze niet werken… de knuckleheads achter het stuur (van die lease-priussen) kunnen er niet zuinig mee rijden, of ze willen het niet.. Dat mag je de auto niet aanrekenen.
Ik rij met mijn leasehok en de auto van mijn baas, zuiniger dan hij terwijl ik ook harder rij en sneller rijdt… hoe kan dat? Weten wat je doet en een beetje slimmer rijden/meer aandacht voor het vebruik.
Die leasediesel zou volgens de boekjes 5,2 l gemiddeld moeten verbruiken, in de praktijk zit ik altijd rond de 5,8 L en dat terwijl ik dus relatief zuinig rij. Is daarmee diesel techniek door de mand? Lijkt me niet.
Feit is dat een zware grote auto zoals een MPV op benzine behoorlijk wat verbruikt. Denk 9 liter benzine per 100km gemiddeld. Een MPV met kleine turbomotor verbruikt al snel 7,5 in de praktijk. Als deze Prius MPV dan op 6,5 liter uit zou komen scheelt dat meer dan 25% van het verbruik van een atmosferische benzine MPV en zo’n 14% tov die benzine MPV met kleine turbo-motor… Dat noem ik fors. Komt bij dat een Hybride juist erg goed werkt bij een relatief zware auto omdat er vrij veel koppel onderin beschikbaar is.
Voor mensen die meer dan 15.000 per jaar rijden en geen 30.000 is dit in mijn ogen een interessant toevoeging.
quasimodo zegt
@w0o0dy: Je hebt het over spannend. En vervolgens over MPV’s met 400 pk. Waar gaat dit over? Spannend is mijn Kawa en spannend is een R1 met ca 150 pk bij ca 200 kg.
Van 0 naar 100 in ca 3 seconden. En je kunt nog onderuit gaan ook, dat is spannend!
Maar vwb 4 wiel dingen, die gemaakt zijn voor comfortabel te rijden, is de Prius geweldig.
En zoals geengeloofinzichzelf al aangeeft een verbruik van 6.3 l per 100 km is idd mogelijk.
Maar dan alleen in de winter, op de snelweg, moet je wel iets boven de 120 gaan.
Want in de zomer, op binnenwegen ga je al snel naar 5.0 liter. Is niet echt waar hoor, want ik haal in deze tijd meestal iets van 4.5 tot 4.7 l per km. Desondanks voor het verkeerslicht op de rondweg, ben ik altijd als eerste op 4 wielen weg.
Maar geengeloofinjezelf blijf lekker in je lullige golfje oid rijden. O, sorry je bent natuurlijk nog geen 16 jaar.
Nou even geduld dan nog, zowel je rijbewijs als verstand komt met de jaren.
lincoln zegt
@quasimodo:
misschien moet je @wOoOdy ,s comment nog maar een keertje overlezen ..
w0o0dy zegt
@quasimodo: like lincoln said… misschien toch een iets grotere motorhelm kopen, deze lijkt je zuurstoftoevoer in de weg te zitten ;-)
quasimodo zegt
@w0o0dy: Nee hoor Woody, ik begrijp heel goed wat jij bedoeld.
Lees mijn commentaar nog eens goed zou ik zeggen, eigenlijk reageer ik helemaal niet op jou, ik reageer via jou op onnozele “geengeloofinzichzelf”.
rene zegt
faithnomore ,eerst bij jezelf kijken wat je zoal weet van hybride techniek en dan lullen.
faithnomore zegt
@rene: Insinueer ik dan kennis daarover ? Effectief verbruik en mijn rij ervaring daar gaat het em hier om. Ik zie de link met wat jij zegt niet echt of de relevantie ervan. Misschien zelf is effectief verbruik opzoeken ? Of gaan praten met een van de bedrijven die geen hybrides meer in vloot wil wegens te hoog verbruik.
quasimodo zegt
@faithnomore: {Effectief verbruik en mijn rij ervaring daar gaat het em hier om.}
Nee hoor, om jouw rij ervaring gaat het hier niet.
Het gaat hier om een Prius wagon.
Niet om de rij ervaring van een 16 jarige, van 3 wieler naar lichte bromfiets.
faithnomore zegt
@quasimodo: Misschien volgende keer thread lezen voor je iets begint te typen… Ik ben spijtig genoeg al meer dan dertig en rij nu met men 3de (nieuwe, voor je daarover wil lullen) BMW, dit keer een zo goed als full opt 320ED touring, daarvoor 2 audis, 2 renaults, 3 VWS gehad. Flauw van mezelf dat ik het niet kan laten om op belachelijke opmerkingen te reageren (voor de 2de keer), maarja.
ps – ik heb nu toevallig wel een iets duurdere wagen, moest ik inderdaad een oud golfje hebben, zou mijn mening dan meer of minder relevant zijn? man man, dat ik me hier mee inlaat.
Probeer te begrijpen dat normverbruik en reeel verbruik niet hetzelde zijn. Zowel voor de jongens die hier anti alles wat groen is zijn als voor de prius fanaten. Hebben jullie enkel magazine kennis ? Ooit al in een wagen waarover je “lult” gezeten. Ooit al het totale financiële plaatje bekeken ? .. (message to self – fout niet meer reageren, je maakt het alleen erger)
rene zegt
ferrari2011, is dit eigenlijk wel legaal?
Natuurlijk alleen zitten er wel een paar patentjes op de techniek, pech voor de rest.
reality2030 zegt
Nederland wordt steeds armmer dan vroeger ik ben blij dat er auto’s als prius worden gemaakt met dit zware tijden ook nog hoog benzine prijs en onzin belastingen en boetes….