Oef, zo’n schitterende Giulia voor zo weinig geld. Dat klinkt heel aantrekkelijk (want dat is het ook!)
Een paar dagen geleden konden we je verheugen met het blijde nieuws dat de Tesla Model 3 vanaf volgend jaar héél erg goedkoop gaat worden. Echt heel erg goedkoop: minder dan 15.000 euro. Kijk, voor dat geld is een Model 3 enorm interessant. Want een relatief jonge vierdeurs sedan met prima prestaties en sportieve pretenties voor 15 mille is gewoon een goede deal.
Kortom, we zijn eigenlijk best enthousiast over dat idee. Maar niemand minder dan @dutchdriftking komt ons enthousiasme ietwat temperen en voorzien van de hoognodige nuance. En bloedmooie nuance. Want voor dat geld komt namelijk ook de Alfa Romeo Giulia om de hoek kijken. Hij tipte ons deze schitterende Giulia die je hier op de afbeeldingen ziet.
Blu Monte Carlo
En het is een fraai exemplaar, daar moeten we eerlijk in zijn. De kleur ‘Blue Monte Carlo’ staat geweldig bij het relatief eenvoudige lijnenspel van de Giulia. De 18 inch lichtmetalen wielen en gele remklauwen daarachter maken het geheel helemaal af. Het kan zijn dat je de stance erg aanspreekt. De Giulia is voorzien van een niet al te subtiele verlaging. Nu weten we niet of het alleen veren zijn of een schroefset.
Het interieur is voorzien van zwart leder. Niet spannend, maar over het algemeen wordt dat wat fraaier oud dan beige of bruin. Het is ook niet lelijk ofzo. In vergelijking met een Audi A4 of Mercedes-Benz C-Klasse uit die tijd is het zo verfijnd, maar in vergelijking met een Tesla Model 3 is het extreem goed als het gaat om materialen, afwerking en bouwkwaliteit.
Het enige smetje zijn de stoelen. Ze zijn op zich prima (en ze zien er keurig uit), maar het liefste wil je de sportstoelen. Je weet hoe dat gaat met stoelen. Wie het gevoel kent, gunt zichzelf een … setje sportstoelen. Toch eventjes de Kleinanzeigen in de gaten houden. Of Marktplaats natuurlijk.
Schitterende Alfa Giulia of standaard Tesla?
De auto in kwestie is zojuist online gekomen en staat te koop bij een gerenommeerde Alfa Romeo-dealer uit Nunspeet. De auto komt uit 2016 een heeft 199.835 km gelopen. Daar kun je nog lang plezier van hebben. De prijs van 15.950 euro is relatief scherp, maar het betreft wel een ‘meeneemprijs’.
Dus dan is het woord nu aan u, waarde lezer! Waar kies jij voor? Ga jij voor een Italiaanse volbloed sportsedan met episch chassis, koolstofvezel cardanas, enorme actieradius, fraai leder en roemruchte historie of zo’n generieke rijdende zetpil waarvan je weet dat de CEO ooit aan de verkeerde kant van de geschiedenis zal staan? Laat het weten, in de comments!
Check hier waar je allemaal op moet letten bij de aanschaf van een gebruikt exemplaar in ons Giulia-aankoopadvies:
julez zegt
Mooi ding hoor! Het is een diesel, dus vandaar de lage prijs. Linkje naar de ad?
ukbob zegt
Fraaie combi van kleur en velgen dit!
Helaas echter diesel en zwart leer…
Ow, en mist stoelverwarming zo te zien, das toch wel een must met een vrouw die t altijd koud heeft :)
por100 zegt
gewoon zo’n lelijk budget stoelhoes op de kop tikken. Heb je ook meteen massagefunctie en er zijn ook duurdere met ventilatiefunctie.
Niet voor jezelf uiteraard, want je glijdt zo van je zitplek met zo’n scherp sturende Guilia, maar zoals je zelf zei: het is voor je vrouw.
rwdftw zegt
Stoelverwarming was in die tijd (ik had NH-629-*) een optie als je ook de volledig electrisch verstelbare stoelen nam. Maar geen nood, er zijn jassen te koop met electrische verwarming ingebouwd. Dus ze hoeft het niet koud te hebben en jij kan lekker genieten.
Wel even het multimedia deel vervangen voor een aftermarket versie met carplay etc. Want dat is het enige nadeeltje van de Mk1 Giulia.
Als ex Giulia rijder en M3 rijder zou ik blind, zonder één moment nadenken de Giulia pakken. Het is zo’n gewelding apparaat!
por100 zegt
Nog even voor €1800,- een Q2 inbouwen en je hebt een hele leuke auto.
dare2think zegt
Het kan nog 2000 goedkoper; in Made bij DDM auto’s staat ook een 2.2, een JTD.
Benzines met een enigszins courante kilometerstand zitten nu rond de 24k, wel een verschil.
Dutchdriftking zegt
Een setje stoelen :https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/interieur-en-bekleding/m2070219635-alfa-romeo-giulia-qv-interieur-stoelen?correlationId=ee716c24-e9e8-456a-a52a-3a898bab022b (met een colourlock kitjes heb je die zo weer netjes, ik spreek uit ervaring) een chip van Squadra en de raamlijsten en scudetto lijst weer chrome, en je hebt de ultieme Giulia. Voor de echte puristen kan je nog van de huidige set de winterset maken, en de optionele lichtgewicht 19inch QV wielen monteren in de zomer. Zilver uiteraard.
donjunior zegt
In de advertentie: “Elk onderdeel is te leveren, zowel uit voorraad als op aanvraag.”
.. en zo vind ik morgen dus mijn Gulia zonder interieur op de oprit… :?
ar166 zegt
Zo een rijd ik ook, deze kleur en velgen. Heb zelf wel cognac gekleurd leder. Helaas geen panoramadakje. Heb zelf de 180pk versie met ZF8, gechipt naar 242pk. Ontzettend fijne auto, vooral ook op de lange afstand door Europa waar ik ‘m veel voor gebruik. Super blij mee, elke keer weer een feestje om mee te mogen rijden!
kniesoor zegt
15.900 Euri zelfs volgens de site van Prins. Jaja, je bent een kniesoor of je bent het niet, hè . . .
Dutchdriftking zegt
Van het betaalmiddel Euri heb ik nog nooit gehoord, maar een kniesoor die daar op let…
aerohead zegt
Oef, bijna 16k voor een 7,5 jaar oude auto met 2 ton op de teller die nieuw 52k koste.
Is nog best een stevige prijs.
En dan te bedenken dat dieselen echt steeds minder leuk gaat worden met alle milieu regels
Pibasso zegt
Tesla dus, recept voor toekomstige ellende deze Alfa.
Als je emotie wilt, dan graag een benzine (en 300pk), geen diesel.
Voor alles onder de 300 pk neem ik de Tesla
rwdftw zegt
Dat is een probleempje waar we tegenaan lopen. Weinig nieuw verkocht en kwalitatief gewoon erg goed. Dus de 2e hands prijzen liggen ook hoog.
Nu had ik mijn oude Giulia gevolgd op internet en die stond een paar jaar geleden voor 16k te koop. Zelfde kleur blauw, bruin leer, privacy glass, competizione velgen, gele klauwtjes etc. 2.2JTDm met 180PK, ZF8 erachter en 160k op de klok. Ding was toen 3 jaar oud.
aerohead zegt
Vind vooral dat de prijs van 2e hands toch best hoog blijft terwijl nieuwe auto’s toch een poosje goed leverbaar zijn.
Het was vooral in ’20 en ’21 dat de prijzen van 2e hands door het dank gingen en soms zelfs de prijs van een nieuwe auto aantikte, alleen maar door de levering problemen van nieuwe auto’s.
Kennelijk zet die prijs daling, net als met peut, langzamer in dan ik had gedacht.
Ik moest afgelopen jaar mijn een dikke diesel van de hand doen omdat die dus niet meer door de nieuwe fijnstof meting van de APK kwam + nogal wat andere heel dure reparaties.
Echter de prijzen van 2e hands heeft mijn doen afzien van de aanschaf van een andere auto.
Dus toch maar weer even voor een tijdje leasen en hopen dat wanneer dit contract afloopt de 2e hands prijzen weer wat schappelijker zijn.
Paul58 zegt
Giulia (in tegenstelling andere Alfa’s) is gewoon waardevast waardoor de prijzen nog erg hoog zijn. Het is gewoon een erg fraai product met dito eigenschappen. Ik lees altijd met veel plezier de gebruikersreviews op autoweek. Gewoon een topper van een auto en de benchmark qua stuur gevoel in een middenklasser (zeker gezien de giulia al 8 jaar oud is)
j4cks0n zegt
Ik vind de Giulia al gedateerd ogen, vooral vanaf de zij-en achterkant. Hou het geld liever in mijn zak.
Paul58 zegt
Grappig vond deze juist bij de introductie erg tegenvallen qua looks. Nu echt een prachtige auto. Naar mijn mening is dat de kracht van een mooie ontwerp, in het begin vaak wennen maar daarna tijdloos! Alfa is daar wel goed in vind ik. Verder ieder z’n eigen smaak natuurlijk!
audirs3 zegt
Die 2e hands Model 3’s zullen wel jonger zijn (5 jaar oud) en waarschijnlijk minder kilometers gereden (zeg 25k per jaar, dus 125.000km). Ook erg onderhoudsvrij, bij een Alfa met 200k houdt ik mijn hart vast… Dus beetje appels met peren vergelijken.
Rokende Wielen zegt
Ik zou niet snel een auto kopen met al 2 ton op de teller. Een hedendaagse diesel is een complex en misschien ook wel gevoelig ding door al die milieumaatregelen die er vanuit wetgeving op hoort te zitten…
milanomt zegt
Echt een fantastische wagen hoor, jammer van het zwarte interieur. Heb echter ook al benzine versies onder de 20K gezien. Toch een hoop geld als ik bedenk dat ik mijn 159 TI diesel uit 2009 in 2019 voor €5.500,- en die was catalogus waarde toch rond de €45k
Dutchdriftking zegt
@milanomt: En het meest idiote is wellicht dat die 159 dat nog steeds waard is…
mc96 zegt
Fraaie auto. Maar ik vind m nog best duur voor een diesel met die km stand. Ik zou waarschijnlijk de Tesla kopen met mijn verstand en de hele tijd spijt hebben dat ik de Alfa niet had gekocht 😀