In deze video zie je een rij-impressie van de vernieuwde Volvo XC90 voor het jaar 2021. We nemen de vernieuwingen met je door.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: Wouter, gepost om – 27 Reacties
In deze video zie je een rij-impressie van de vernieuwde Volvo XC90 voor het jaar 2021. We nemen de vernieuwingen met je door.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
thjvanvlerken zegt
Blijft een mooie wagen!
kroon zegt
Er is niks bijzonders aan deze oude XC90 en tussentijdse echte verbeteringen doen ze ook nauwelijks aan bij Volvo.
Nog steeds hoog verbruik, slechte multimedia en navigatie, veel rolgeluid en windruis en hier een daar matige afwerking.
pindakoning zegt
@kroon: dat multimediasysteem is voor mij voldoende om geen moderne Volvo te kopen.
Zitten echt mooie modellen tussen maar ivm het stuurgedrag (ik wil iets sportievers) en multimedia hoef ik vooralsnog geen Volvo
jack_abarth zegt
@kroon:
Hoog verbruik is afhankelijk waar je de wagen voor inzet. Kennis via het Volvo forum rijdt er daadwerkelijk gecombineerd 1:16 mee. Dat is in mijn ogen een zeer mooie prestatie.
RobTWo zegt
1 op 16 is redelijk, niet bijzonder. Ik rij nu een half jaar met een T8 en volgens Sprittmonitor is mijn verbruik 1 op 24,41. Wel veel woon-werk-ritten.
pa045 zegt
@kroon: tja. Je zou wel zo goed in de slappe was zitten dat een 5 jaar oude auto oud is. En wat is zo slecht aan de rest van de auto in vergelijking met een ander? Infotainment is meer dan voldoende. Muziek, navi en aansluitmogelijkheden zijn prima. Wat mis je?
kroon zegt
Ik mis: goede navigatie, een vlotte automaat, verfijning van motor, verfijning van onderstel en vering, nette afwerking en montage van carrosseriedelen, goed gespoten lak, etc…
Allemaal niet erg als de prijs ver onder de echte top (MB, BMW, Audi) zou zitten, maar dat is niet zo.
Volvo mist de verfijning van de 3 echte premium topmerken uit Duitsland. En is natuurlijk ook steeds meer een merk uit China aan het worden. Sterker nog: Volvo is al een Chinees merk.
lecomte zegt
@kroon: Heb je zelf een XC90 dat je zo zit te zaniken dan?! Eens even kijken, een full options XC90 van 100-110k of een full options BMW X5 of Mercedes GLE van 130-150k. Ja echt vergelijkbaar man! Volvo is net zo Chinees als mijn Range Rover Indiaas is.
kennone zegt
@lecomte: wij hebben de T8 gereden en die hebben we met alle plezier weer ingeleverd. Ding zat ram vol storingen, infotainment loopt een paar jaar achter (als het werkt) afwerking was belabberd en de materialen ogen en zijn denk ik ook goedkoop. Rustig rijden gaat prima, overigens van zijn plek komen ook maar echt fijn voelde het allemaal niet aan. Lekker naar de wintersport knallen en het verbruik is even hoog als de RangeRover 5.0sc die met ons mee reed.. Vind het wel nog steeds een goed ogend model maar ik laat hem graag staan.
piebepost zegt
“Wij”? Dat zeggen pubers over de auto van papa.
kroon zegt
Q7 55 TFSI e quattro Pro Line S: €87.440
X5-XDrive45e €85.394
XC90 T8 Recharge AWD R-Design: €87.690
En daarbij krijg je zowel de Q7 als de X5 met een stuk meer vermogen en een vele malen grotere accu voor volledig elektrisch rijden.
Dus: Volvo levert niet de specificaties, kwaliteit en verfijning, maar vraagt wel de hoge prijs.
Volvo is een merk uit China, Range Rover is een merk uit India. Zo simpel is het.
lecomte zegt
@kroon: @kroon: Dat zijn vanaf prijzen, ik heb het over full options prijzen, zoals in het filmpje. Dan wordt het een heel ander vergelijk. Audi doet niet mee, dat is gewoon een dure VW. Ah dan is Mercedes ook gedeeltelijk Chinees.
rotjeknor66 zegt
@lecomte: ho
rotjeknor66 zegt
@rotjeknor66: verzin aub eens wat nieuws, Audi doet gewoon mee, niet iedereen zit op een messcherp sturende auto te wachten. Comfort doet ook mee, en mooie afwerking.
lecomte zegt
@rotjeknor66: Oh sorry, gaap
pa045 zegt
@kroon: en de productie van de pruusjen lagen in het voorjaar ook stil. Want toen kwamen er geen onderdelen meer uit….China.
canabis zegt
Precies, zeg dat maar niet bij de Volvo dealer, dat het merk Chinees is, want dan trappen ze je meteen naar buiten… Ik maakte ook onlangs bij de Volvo dealer zo’n opmerking, daarna kon ik niet tot een akkoord komen voor aanschaf van een V90. Ze hebben een Chinese investeerder (Geely), maar alle ontwikkelingen en productie gebeurd alleemaal in Zweden. Geely wil alleen resultaat zien wat betreft de peegels, maar verder bemoeien zij zich nauwelijks met de ontwerpen van de modellen.
@ kroon; ik weet niet welke auto jij rijdt, maar als jij Volvo zo aan het afkraken bent, dan heb jij daar vast een nare ervaring of een reden toe. Laat ik zeggen, het zijn jouw woorden..en daar laat ik het bij. Heb zelf jaren Volvo gereden, en ik heb altijd met plezier en zuinig in de auto’s gereden. Nooit grote kosten gehad aan reparaties. Volvo staat bij mij nog hoog in het vaandel. En de XC90 is een mooie auto.
kevertje zegt
Het is een perfecte bedachte, afgewerkte, ruime, goed rijdende auto. Er is geen enkel minpunt in te vinden. Weet ook best wat Mercedes, BMW of VW/Audi op dit vlak doen en geen van die alternatieven geeft zo’n typisch Scandinavisch verfijnd no-nonsens gevoel. Je zweeft zacht boven de weg maar uiteraard ga je niet de beste ronde-tijd laten afklokken op een circuit – daar is hij niet voor gemaakt. Wel staat in alles VEILIGHEID bovenop en daar gaat Volvo extreem ver mee. Zodanig dat er in deze auto zeer weinig of haast geen mensen overleden zijn na zware ongevallen. Het infotainment-systeem heeft zoals bij alle merken z’n leercurve maar werkt eigenlijk feilloos eens je het onder de knie hebt. Ik snap niet wat het probleem voor sommigen is. Die Duitse spullen zijn bikkelhard met een lelijk interieur en uitgerust met slokoppen van fiscaal niet meer betaalbare 3,0l-motoren. De Engelse SUV’s houden van dure garages waar ze om de haverklap met nieuwe problemen naartoe kunnen.
giel zegt
Inderdaad, hele mooie wagen. Heeft wel klasse vind ik en staat een stuk zakelijker dan bijvoorbeeld een x5.
Ook leuk grapje van de airbag. Ik moest even lachen.
Pascal zegt
Ik zou veel eerder voor een lage auto zoals de V60 of V90 gaan, maar als het dan toch een SUV moet zijn zou Volvo zeker bovenaan de lijst staan. Gewoon sjiek, stijlvol, niet schreeuwerig en mooi afgewerkt.
leaper035t zegt
Waarom ontdek ik nu pas dat de mobile webapp veel beter werkt dan de app?! :D
hehe zegt
Prima auto voor gezinsvervoer, ik rijd er dan ook in.
Gezinsvervoer hoeft ook helemaal niet sportief te zijn, daarvan krijg je alleen maar vlekken op de achterbank.
Niet alles is een spijker, dus soms heb je een schroevendraaier nodig en geen hamer.
Schrijven bij het ingeven van een adres kon de vorige trouwens ook al. Na een wat problematisch eerste jaar rijd ik de overige 4 jaar sinds de aanschaf zonder enig probleem, prima auto, ik houd hem dus nog even.
dwfc zegt
Hoi Wouter,
Best leuk nieuws deze face lift.
Wanneer gaan jullie de nieuwe S klasse eens testen, toch wederom de benchmark in de topklasse.
mpgc zegt
Blijft een. Mooie auto om te zien. Het ontwerp wordt mooi oud(er).
noob zegt
Ik heb de vorige XC90 T8 gereden van 2015 tot 2020. Vooral de ruimte was fantastisch. Rijd prima als je gewoon wil cruisen of snelheid wil maken op de snelweg. Kwaliteit is echter zeer slecht. Aantal keren problemen gehad met de motor en elektromotor. De laatste is zelfs een keer gewisseld. Interieur gaat overal stuk bij gebruik. De bediening van de ventilatie was overal stuk en regelmatig heb ik een bedieningspaneel van de ruit of deur in mijn handen gehad omdat deze losliet. Multimedia is verouderd echter Spotify werkte perfect als app op de multimedia. Nu een andere auto gekozen want de lol van 7% bijtelling is helaas voorbij.
cdlop01 zegt
Infotainment…..laat je daar een wagen voor staan???? Wat een onzin, krijgt veel teveel aandacht tegenwoordig.
robbreda zegt
Ik heb 4 jaar lang gereden in een XC90 T8 uit 2016. Echt een van de fijnste auto’s ooit. De T8’s uit 2015 waren slecht. Gewoon te snel op de markt gebracht en daardoor veel kinderziektes. Maar mijn T8 uit 2016 heeft slechts 1 maal een probleem gehad met de verbinding tussen de elektromotor en de benzine motor en verder geen enkel probleem. Multimedia was niet top, maar nou ook weer niet zo slecht als ik in de reacties lees. Interieur was na 4 jaar nog volledig in tact, dus die klachten herken ik ook niet. Nogmaals een heerlijke auto die er nog steeds mooi uitziet, want een XC90 veroudert niet. Een XC90 is tijdloos. Omdat ik kleiner wilde rijden en elektrisch, rij ik nu een Polestar 2. Dat is echt wel 2 klasses minder dan de XC90. En de P2 heeft wel wat kinderziektes.