In de serie Wouter gaat op stap met de instapper. Vandaag de Volvo XC40. Hoe bevalt 129 pk in het Volvo XC40 T2 instapmodel.
De goedkoopste Volvo
Ja, dat is deze Volvo XC40 T2, niet alleen het model waarmee de XC40 range begint maar het is ook het instapmodel van de gehele Volvo Range. Weg zijn de dagen van de leasetopper V40. Met 14% en 180pk diesel destijds een heel aantrekkelijk model voor zakelijk rijdend Nederland. Maar vandaag de dag begint de range bij de XC40 en we pakken vandaag de instapper mee. Want het begint op dit moment bij net onder de 40k euro. Om precies te zijn € 38.995,- prijkt er op de configurator bij de Volvo XC40 T2 voordat je begint met het aanvinken van meeruitvoeringen en opties.
Hoe zit die XC40 range dan in elkaar?
Diesel is niet meer mogelijk in de XC40 range. Staat niet op de kaart zullen we maar zeggen. Verder kan je kiezen voor Benzine, Benzine mild hybrid, en Benzine plug-in hybrid. Ook Volvo heeft veel verschillende uitrustingsniveau’s, maar de prijzen van de verschillende motoriseringen vind je hieronder.
- XC40 T2 , 122pk handgeschakeld, vanaf € 38.995,-
- XC40 T2 , 122pk automaat, vanaf € 40.995,-
- XC40 T3 , 163pk handgeschakeld, vanaf € 43.495,-
- XC40 T3 , 163pk automaat, vanaf € 45.495,-
- XC40 B4, 197pk mild hybrid automaat € 49.995,-
- XC40 B4 AWD, 197pk mild hybrid automaat , vanaf € 58.995,-
- XC40 T4, 211pk plug-in hybrid automaat , vanaf € 44.495,-
- XC40 T5, 262pk plug-in hybrid automaat , vanaf € 47.995,-
- XC40 Recharge P8 – de 408 pk sterke volledig elektrische XC40 vanaf € 59.900,-
Privateleaseprijs Volvo XC40 T2
De XC40 T2 is de trotse drager van de ‘vanaf prijs’ van de gehele XC40 range. Hetzelfde geldt ook voor de privatelease prijzen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een T2 Recharge model of de elektrisch XC40, maar de T2 opent het privatelease tarievenfestijn met een vanafprijs van € 469,- per maand. Dan krijg je de XC40 in Momentum Core uitvoering. Wil je op zijn minst voorzien zijn van een automaat dan kies je voor de XC40 Momentum en dien je elke maand € 519,- achter te laten.
Dit alles op basis van 48 maanden en 10.000km per jaar. Opvallend is dat Volvo niet een veel hoger maandtarief vraagt wanneer je kiest voor 36 of 24 maanden leasetermijn, van 48 naar 36 maanden kost €40 per maand meer en wil je nog sneller wissel dan ga je voor 24 maanden naar € 569,- per maand.
Als je echt op zoek bent naar meer flexibiliteit is de vraag wel of je niet beter het alternatief van Volvo zelf kunt gaan overwegen zo langzamerhand. Dat alternatief is: Care by Volvo. Een auto abonnement dus waarvan je zelf de duur mag bepalen en met een opzegtermijn van 3 maanden de auto altijd weer terug mag geven. Een XC40 Recharge via dat abonnement komt op € 699,- per maand. Maar goed. We hadden het over het instapmodel nietwaar. Dus ter zake.
Wat vonden we van die Volvo XC40 T2? Kijk de bovenstaande video van Wouter!
Flutterbi zegt
Wat een rommeltje dat dashboard. Geef mij maar het dashboard van een Tesla.
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Welk dashboard? Bedoel je die plank met stuur en iPad XL?
pier zegt
Voor mijn niet zo moeilijk, voor dat geld kocht ik wel een leuk aangeklede CX-5 met de 2.0 165pk benzine.
pier zegt
Vergeet is zowaar de CX-30 met de skyactiv-X motor als je wat minder ruimte nodig hebt.
Variomatic zegt
@pier: zucht… altijd die ‘nou ik zou een Mazda xxx kopen’ reacties, zo voorspelbaar.. Leuk voor je dat je bij Mazda werkt. Niemand zit te wachten op dat soort comments en gegeven de marginale marktpositie van Mazda in NL die nog maar een fractie is van wat ie ooit was zit hier ook bijna niemand meer op een Mazda te wachten..
pier zegt
Sorry ik werk niet bij Mazda, ik geef gewoon de betere alternatieven in mijn ogen. Jij klinkt meer als een zure Volvo medewerker die dit hok moet zien te slijten. Prettige dag nog!
piebepost zegt
Nou als je Zde verkoopcijfers van de XC40 en de Mazda erbij pakt dan denk ik dat de gemiddelde Volvo verkoper toch een veel grotere grijns op zijn kop heeft dan de Mazda verkoper. Die CX30 bungelde in december op plekje 85 van de meest verkochte modellen. De Volvo? Plaatsje 6.
Dutchdriftking zegt
De prijzen geven goed weer hoe idioot ons belastingstelsel is. 122pk voor een kleine 40k (niet persé goedkoop, en 262pk is ‘slechtst’ 8k duurder. Wil je 4wd in de Cross-over (hoort toch eigenlijk op zo’n auto) betaal je meteen 10k meer dan het top model.
mashell zegt
Je zegt rare dingen. Auto met 3 cilinders en 122 pk = 40k en zelfde auto met 4 cilinders en 262pk is 48k. Alleen de motor verschilt een beetje, dan zou je niet een nog grotere meerprijs verwachten?
En waarom hoort hier vierwielaandrijving op? Het is toch vooral een vinex-wijk crosser.
Ik begrijp uit het filmpje van Wouter wat deze XC40 met 122pk gewoon prima is, niet snel maar voor wie dat niet nodig heeft voldoet het. Houdt je mooi 8k in de portomonee.
bischero zegt
@mashell: restwaarde zal nochtans de investering waard zijn, nog buiten het rijcomfort.
kamikaz3 zegt
De uitrusting scheelt ook heel veel, een T4 plugin zal niet veel duurder zijn vanaf je wat noodzakelijke opties aan de T2 toevoegt.
En dat prijsverschil verdien je later terug in een lager verbruik.
menaz zegt
De V40 D4 had 190pk.
PunicaOase zegt
Effe een paar K doorsparen dus..
faithnomore zegt
Triest. Is dan zogezegd een groen merk, maar instapmodel is een bestelwagen
maartenbronk zegt
Trieste playmobil… Voor zo’n opgekropte bestelauto heb ik liever een puntgave C30 T5😃
Johanneke zegt
Lekker sleuren met je 3pitter en dan 1 op 13.5 wltp halen. Kom op zeg, wat aan afgang dit toch. Wat heb je dan aan die downsize blokjes als je nog steeds veel verstookt. Dit verbruik haal je ook met een 2 liter 16 klepper dohc met meer pk.
lekkerlinksrijden zegt
Een Mazda cx30 met een heerlijke 2ltr motor lineaire opbouw en heerlijke bak.
LaLancia zegt
Wat een lelijk apparaat, maar Nederland is er kennelijk dol op.
piebepost zegt
Nu ben ik geen fan van SUV’s, al helemaal niet als ze klein zijn, maar ook afgezien daarvan vind ik de XC40 een smet op Volvo’s design blazoen. Wat een dinky toy. Maar inderdaad, je ziet ze bij bosjes.
subarumini zegt
Bijzonder veel verkeerde info in de tekst.
Een T2 is 129pk ipv 122PK, niet veel verschil maar toch.
Een Momentum Core kan je ook leasen als automaat, nu staat er dat je tenminste een Momentum moet kiezen.
Tevens is een T2 Recharge geen ding, dan zou het een T4 of T5 Recharge worden. In de basis wel dezelfde 3 pitter, echter wel met meer vermogen en dus een hoger getal in de naam.
Tevens is in de line up van de XC40 nog de P8 full-electric vergeten.
nofxke zegt
Waarop heeft jullie testversie 7 pk meer dan de versie T2 in het overzicht ?
Hans zegt
Graag een rijtest van de Audi A5 Sportback 35 TFSI S Tronic.
edhageman zegt
Diesel is niet meer mogelijk in de XC40 range..schrijven jullie. Hier in Spanje kan je nog altijd in alle uitvoeringen dieselen met de XC40. Het is niet meer mogelijk in Nederland, maar de diesel is wel degelijk verkrijgbaar in Europa.
schaap zegt
BMW 318i
marco22 zegt
De P8 zit ook in de range, volledig elektrisch met 408 pk en AWD…