Deze V70 occasion is rood en voorzien van een epische zescilinder.
De wintersport staat weer voor de deur. Het is altijd hetzelfde liedje. Je propt je auto tot de nok vol met bagage, monteert een dakkoffer en zet er winterbanden onder. Vervolgens ga je in zo’n veel te zwaar beladen auto de Autobahn onveilig maken. Hard rijden in Duitsland is geweldig, maar in veel gevallen is het wel uitkijken voor zwaar bepakte Nederlanders die er achter komen dat hun auto ineens heel anders rijdt.
Tja, dan had je maar niet een 1.6 spaardiesel moeten kiezen in je Volvo V70. Nee, je had de dikste versie moeten kiezen, zoals deze V70 met 3.2 zescilinder. Kijk, dan had je ineens 238 pk tot je beschikking. Het is ook nog eens een zes-in-lijn, dus met een ongelooflijk mooie loopcultuur.
Rode V70 occasion mét zescilinder!
We komen deze motor heel erg weinig tegen in Nederland voor de V70. Logisch, want 3.2 liter cilinderinhoud is een beetje overkill voor ons platte landje. Maar als je met gezin, bagage, skibox en dergelijke op pad bent, is het juist lekker om een beetje power over te hebben.
Maar het is niet alleen de motor die zeldzaam is, de kleur is dat al helemaal. Het is namelijk een rode V70! En rood staat heel erg goed op deze generatie Volvo’s. Niet onaardig bedoeld, maar Volvo’s zijn vrij snel een tikkeltje belegen en met zo’n knallende kleur pak je dat keihard aan!
Niet eens zo gek duur
En er is geen reden om deze rode V70 occasion te laten staan. Het is gelukkig een youngtimer, dus de brandstofkosten kunnen op de zaak. Gezien het verbruik (wees blij als je 1 op 8 haalt) is dat wel zo handig. Het is gelukkig een automaat én je hebt vierwielaandrijving, dus het is lekker rijden.
De kilometerstand valt reuze mee: iets meer dan anderhalve ton. In dat licht bezien is de vraagprijs van € 14.750 nog niet eens zo héél erg gek. Ja, het is veel voor een V70 van 17 jaar oud, maar je hebt wel een rode V70 met een zes-in-lijn. Veel beter gaat het niet worden, hoor. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
Meer lezen? Dit zijn de dikste snelle Volvo stationwagons op een rij!
rulefollower zegt
Een paar bouwlampen als nummerplaatverlichting? Verder erg mooi, natuurlijk.
maxidyne zegt
Echt verschrikkelijk die felle kentekenplaatverlichting! Staat zo goedkoop. En in het donker lijkt het alsof de achteruitrijlampen aanstaan. Verder een mooie wagen.
Robert zegt
Het is ook illegaal, juist vanwege de kans op verblinding. In Nederland kom je er (bijna) altijd mee weg, maar in Duitsland betekent ‘nicht Eingetragen’ dat je ter plekke mag zorgen voor correcte verlichting.
De ‘grap’ is, dat de mensen die dit toepassen denken dat ze zo kenteken herkenning kunnen ontlopen wegens ‘overbelichting’. Feit is echter, dat de meeste (zo niet alle) fotocamera’s die in ANPR systemen en ‘flitsers’ zitten, werken met infrarood, om op die manier ook in het donker en bij regen en mist te kunnen functioneren.
Dutchdriftking zegt
Open dezelfde foto nog eens en kijk naar de uitlaten. Daar kan ik dan weer niet tegen…
kennone zegt
Ziet er niet uit idd, maar deze motoren klinken echt goed met iets minder demping, zelf had ik de middendemper weggehaald en originele einddempers van de T6 geplaatst.
drdre1 zegt
Slecht uitgelijnd bedoel je? Want daar kan ik ook niet tegen! Evenals de ruitenwisser achter die op de carrosserie lijkt te leunen! Kleinigheidjes die wel afbreuk doen aan de verder mooie auto.
SpiderIV zegt
Mooi ding! Zou bijna overwegen om Volvo gaan rijden ;-)
JelmerS zegt
Ik mis nog het vaak opgeplakte gele stijgerende eland embleempje op de zijkant
Wicos zegt
Hee, Dries Roelvink als testrijder.
jippie zegt
Een wars geplaatst 6-cilinder lijnmotor. Ik wist niet dat dat kon.
sabrerator zegt
Dat was al in de Austin 2200 “Landcrab” uit eind jaren ‘60, begin ‘70.
Wij hadden thuis de opvolger, een Princess 2200 HLS met ook de zes in lijn dwars voorin.
kennone zegt
Zelfs de V8 in de S80 en XC90 van die generatie ligt er dwars in en dat is echt een raar gezicht
coupedriver zegt
Een v8 dwars monteren is toch echt een stuk makkelijker dan een 6in lijn dwars monteren… Zelfs een 5 cilinder is moeilijker omdat de v8 niet langer is dan een 4 cilinder uiteraard.
powerblue zegt
Sinds twee maanden rijd ik als daily een XC70 met deze motor. Niet snel maar wel een supersmeuige combinatie.
Bij een beetje gas klinkt de 6-pitter een beetje als een turbine. Fijn.
kennone zegt
Heb er in proef gereden en inderdaad echt een fijne combi. Echter was het voor ons toch wel veel geld en zijn we voor de 2.5ft V70 2009 gegaan. Binnen 1 jaar ruim 7k aan onkosten verder had ik toch beter die XC70 3.2 of misschien zelfs de T6 kunnen kopen🙃
werf76 zegt
De dikste versie!!!
Geen 3 liter turbo
Geen premium sound
Geen stoel ventilatie
marcus zegt
Geen navigatie
Geen R-Design
Etc Etc
kennone zegt
Geen BLIS
Geen Four-C
Geen geel stijgerend eland stickertje op de zijkanten
kennone zegt
Volgensmij is dit ook een Momentum en geen Summum.
sabrerator zegt
Vanwaar die eeuwige fascinatie voor wintersport en zakelijk rijden?
Wordt er een beetje moe van inmiddels. Elke dikke wagen met 4wd en station is meteen een wintersportbeuker.
De meeste mensen gaan niet op wintersport en rijden hun youngtimer ook niet zakelijk, zodat het eigenlijk ook geen youngtimer is, maar gewoon een oudere liefhebbersauto. Youngtimer is gewoon en fiscale term.
(Zeikmodus uit)
Mooie Volvo.
Zo zou ik hem ook wel lusten. LPG erin en vrolijk naar de 4 ton zetten.
rutgerg zegt
Waarom altijd lpg erin. De meeste mensen rijden niet op lpg en vinden gas iets om op te koken ;-)
drdre1 zegt
Waarom altijd koken? De meeste mensen laten bezorgen of halen zelf af! En met deze laadruimte kan je zelfs voor de hele straat afhalen! 😉
lpgbarrel zegt
Nee op gas kook je ook niet meer in 2024! Maar lpg is gewoon k*t, ik heb genoeg ervaring met dat spul ;-)
Robert zegt
Ik heb in totaal 15 of 16 jaar op lpg gereden en er nooit veel problemen mee gehad. Ik rij eigenlijk alleen maar niet meer met lpg omdat er maar heel weinig occasions meer zijn die al een G3 installatie hebben ingebouwd, of omdat de auto’s die verder aan mijn wensen voldoen, niet of minder geschikt zijn voor lpg.
kennone zegt
Als je van koken houd wel hoor.
coupedriver zegt
Dan had je ofwel een kut auto of een kut lpg installatie, of oh horror, de combinatie van beide… Het omgekeerde kan ook en dan bespaar je gigantische hoeveelheden zonder enig rijplezier in te boeten.
mc96 zegt
Fraaie auto. Alleen jammer van die niet standaard grille en kentekenplaatverlichting. Deze kleur is inderdaad erg mooi op een V70 van die generatie.
marcomanta zegt
Vervang gelijk de motorrubbers als je hem koopt, scheelt een hoop trilling, want dat kunnen ze.
drtim zegt
Tim Brok heeft vaak mooi spul staan. Deze wordt mijns inziens een beetje verpest door de grille. De 3.2 is een mooi blok, maar mijn 2.5FT heeft maar 7pk minder en 50nm meer koppel. En de vijfcilinder zingt ook een fijn lied. :)
Andreivierfunf zegt
Dat dus. En die 2.5T is zuiniger ook. Heb m’n zelfs zuiniger dan fabrieksopgave.
kennone zegt
Die van mij 2.5ft doet na revisie (ja ze kunnen stuk) en tuning zo’n 1 op 9. Dat is denk ik slechter dan de fabrieksopgave. Heb niet een hele zware voet omdat je vanzelf bij deze niet echt rappe baksteen rustig gaat rijden.
werf76 zegt
Een Volvo koop je niet om zuinig mee te rijden.
Otua zegt
Snap ook echt niet waarom je het logo niet op de grill zou willen hebben, staat zo kaal op deze manier. Ik snap wel dat het blauw van het originele logo niet helemaal past in deze kleurstelling maar daar is vast wel een oplossing voor
tmenges zegt
Mooi ding wel, wel effe die ruiten een tintje lichter maken, die zwarte zooi van de grille eraf en de uitlaten fatsoenlijk uitlijnen. Dan is ie prachtig inderdaad.
p406 zegt
Die kleur is natuurlijk heel mooi maar als ik op zoek zou zijn naar een leuke V70 zou ik deze kiezen: https://link.marktplaats.nl/m2048450254?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Dan heb je een Nederlandse auto die is onderhouden door Poika Polter. Geen import met onduidelijke geschiedenis.
ra-smit zegt
Maar dat het vorige model met dubbele km-stand.
coupedriver zegt
En ook een gespoten grille en xc90 velgen met verkeerd centreer gat…
cossiekiller zegt
Die titel dit artikel leest wel heel moeilijk. ;-)