Het Zweedse stel gaat erop vooruit.
De twee ogen dankzij het nieuwe R-design pakketje een stuk sportiever. We zien een nieuwe vormgegeven voorbumper, inclusief geïntegreerde mistverlichting. Daarnaast is de grille en de subtiele diffuser voorzien van een fraaie pianolak. De inmiddels bekende vijfspaaksvelgen van de XC90 R-Design vinden hun weg nu ook naar de S90 en de V90.
Vanbinnen zien we nieuwe, sportievere stoelen en een ander stuurwiel. Ook zijn de pedalen vernieuwd en krijg je een andere mattenset. De Volvo S90 en V90 in R-design trim zijn vanaf september te bestellen. De eerste exemplaren zullen in 2017 worden geleverd. Prijzen zullen tevens in september worden bekendgemaakt. Een reguliere V90 heeft in Nederland een vanafprijs van 45.000 euro. De S90 start bij 42.995 euro.
PS: de gewone S90 werd onlangs al op gele platen gespot, check em hier!
Update: De Nederlandse prijzen zijn bekend! De S90 R-Design begint bij 53.495 euro. De S90 T8 Twin Engine is te bestellen vanaf 69.995 euro. De prijzen van de V90 R-Design en T8 Twin Engine zullen later bekend worden gemaakt.
Niks mis mee ?
@mrwheely: op die achterlichten na
@ritchie: bij die sedan zijn de achterlichten inderdaad ronduit lelijk.
@ritchie: dacht niet dat ik het ooit zou zeggen maar ik doe het toch…
De station ziet er beter uit dan de sedan…
@banaan7: Waarom is dat raar?
imo is dat hoe Volvo de afgelopen 20 jaar altijd is geweest.
@ritchie: en de motorisering??..
@mrwheely: mis niet, maar in zo’n grote volvo vind ik een licht interieur met dat prachtige hout net wat mooier.
@kareljansen: Hout? Het is geen boot he?!
Ik vind die voorbumper iets te veel oude wijn in nieuwe zakken. Net een tikkeltje sjonnie. Liever een kloppend design dan een R-design. Laat R maar over aan de Line van VW, daar houden die Duitsers wel van, zo’n lekker lipje. De achterkant oogt wel goed. Nette velgen, ook.
@Jochempie: toch mooi hoe Coen van Vrijberghe de Coningh na 30 jaar nog geëerd wordt.
@dedokter: Huub Stapel ging hem voor, maar CvVdC maakte hem compleet :)
Jeeeeuj!! Helemaal top, kan ik ook al niet betalen.
@fmgarcia: yup, ik ben het totaal met je eens! Ik vind het ook een mooie auto (vooral nu in zijn R-design) maar betalen kan ik het niet
@rocky: Het hoeft gelukkig ook niet he. Ben 28 en dit is iets voor na minimaal 35 vind ik. I always listened but i didn’t always follow. Had ik nu in een v40 gereden dus..
@fmgarcia: verhipt… ik ben 44 en kan het nog steeds niet betalen hahahahahah
@rocky: Hoop dan dat je in ieder geval gezond en gelukkig bent!
@fmgarcia: Jawel hoor :) Soms is het niet alijtd even makkelijk om niet naar een nieuwe auto te kijken maar aan de andere kant, waarom niet? Daarom zijn we toch op AB ? ;)
@rocky: Ja joh, priorities. Geef het voorlopig liever uit aan hoeren en coke.
@fmgarcia: hahahahahaha
Ziet er prima uit, zolang je de v90 neemt. Die andere ziet er niet uit. Maar dat komt door de achterkant. Maakt niet uit welk pakket je er op bouwt
@mrrallycross: Vind bij beide de achterkant niet zo bijzonder als R-Line omdat er niet echt veel veranderd. Zie weinig verschil
Nu nog een 5 of 6 cilinder en ze hebben goud
@Mercbenz: past niet meer in deze tijdsgeest vrees ik…
@mercbenz: 4-cilinder bij zo’n uiterlijk past idd totaal niet
@SummerSky: Niet eens zozeer vanwege het uiterlijk. Ik denk dat de “gewone” Volvo-rijder het niets interesseert wat voor motor ze onder de kap hebben, maar ik denk dat ze met dit design toch aardig wat klanten bij de duitse-3 weg gaan halen. Volgens mij zijn deze klanten wel wat gevoeliger voor hun wedstrijdje verpissen in de kroeg. Buiten dat, lijkt het mij voor opkomende markten (bigger=better) ook handiger om grotere blokken aan te bieden.
@Mercbenz: je kreeg een +1, met de kanttekening dat de grote motor in de toekomst een electromotor erbij is, zoals de T8 (graag met wat betere batterijen)
Echt wel een dikke kar zo. Mooi zo Volvo!
Als ik in de markt was voor een grote station had ik dit echt overwogen ipv de grote duitse 3
Niets mis mee, alleen jammer dat de velgen geen ‘linker’ en ‘rechter’ model hebben (zo te zien alleen maar links)
@Appie64: Volgens mij zijn er maar weinig asymmetrische wielen van grote autofabrikanten die ze gespiegeld hebben voor links en rechts…
@Jochempie: Ja klopt, volgens mij heeft/had BMW een aantal velgdesigns welke dit hebben/hadden en dan natuurlijk Vossen etc.
Velgen zijn wel erg groot, kijk eens hoe klein die remschijven lijken.
Absoluut twee prachtige auto’s, zeker weten! Vooral van voor- en zijaanzicht. Moet nog wel een beetje wennen aan de achterlichten, zal vast tijd nodig hebben. Ja, ik vind ze schitterend. Samen met de XC90 en deze twee heeft Volvo nette karren op de markt gebracht.
Hoe prachtig ik het ook vind, een R design of sportpakket hoort niet op een statige limousine mits deze ook daadwerkelijk potentie (en een overdosis van) in sportiviteit heeft. Maar, nogmaals. Heel mooi.
Ontzettend mooie auto en moet zeggen dat ik persoonlijk vooral de S90 er op vooruit vind gaan!
De V90 vind ik meer geschikt voor de strakke lijn en de chique uitstraling die hij al had!
De natte droom van elke Vinex vader…
@Svenska_Aeroplan_AB: vinex is Kia Sportage domein. Daar is deze wagen veel te duur voor.
@mashell: ik zei toch ook ‘droom’! ;)
Wat jammer toch dat onder de Chinezen dit mooie merk zo vergermaniseert.
Het is toch wel een dijk van een wagen.
Jammer dat je bij een R Design altijd vast zit aan een zwart interieur. Allemaal wel heel donker zo vind ik.
@E34M5Touring: Serieus? Vreemde keuze dan zeg. Dan zullen er toch een hoop klanten afhaken voor een R-designpakketje, waaronder ik als ik in de markt was voor deze auto.
@berlinetta: Bij de S/V60 en XC90 sowieso. De V40 geloof ik ook maar die weet ik niet zeker. Keuze tussen zwart leer/alcantara of zwart leer. Terwijl Volvo juist zulke mooie lichte interieurs maakt. En met die lichte houtsoort krijg je dan een heel fris interieur vind ik. Dit is net een kolenmijn. Vind ik bijv. bij Seat ook erg storend. Was voor mij een reden na de A3 geen nieuwe Leon FR diesel te nemen.
Dat interieur is veel te donker. Een zwarte dakhemel is niet sportief, dat oogt goedkoop en maakt het interieur krapper. Past niet bij Volvo.
@mashell: Helemaal niet mee eens. Juist een zwarte hemel vind ik vele malen mooier dan een lichte. Heb dat nu.. een donker interieur met een lichte hemel. Geen gezicht. :/
@ardonjr: ik heb dat ook witte dakhemel, zwarte leren stoelen in een R design met schuifdak. De hemel moet helder en licht zijn, zo is het overdag ook, dak helpt het daglicht gevoel te krijgen (endorfines!). Bij een donkere dakhemel krijg je juist het nachtgevoel.
Ik heb ook wel eens een V40 R-design met zwarte dakhemel, zwarte stoelen en zonder panoramadak gereden. Dat is donkerder en naargeestiger dan de Freggelgrot. Bovendien lijken de toch al kleine ruiten zo nog kleiner. De een zal zich zo veilig en geborgen voelen, de ander opgesloten en verdrukt.
Ik moet er eens een keer in eentje gaan zitten. Het interieur is zo op plaatjes te zien best apart. Die ventilatie roosters zien er behoorlijk retro uit. Ben ook benieuwd hoe breed het interieur is. Die middenarmsteun is gigantisch.
@pomoek: Dat is een middenarmsteun? Ik dacht dat het een kinderzitje was ;-).
@pomoek: zit heel fijn. Heel de auto is irl zeer stijlvol
Het kan dus nóg mooier………….. Wat smoelen ze ontzettend goed!
Misschien zijn er nog wat kleine dingetjes om aan te twijfelen: die lichten bijvoorbeeld. Of het gevoel bij t merk. Maar het grootste deel van mijn hersenpan zegt: dit is toch een hele vette bak? Dito voor de xc90. Volvo, jij komt er wel.
Weet nog niet helemaal of ik dit mooi vind, maar de S90 in R-Design trim vind ik in ieder geval geslaagder dan de V90.
Verschrikkelijk lelijke achterkant
Ziet er goed uit, Volvo is toch een fijn merk tegen de gevestigde Duitse 3. Moderne ontwerpen maar ook behoudend die de tand des tijds kunnen weerstaan, interieur ziet er goed en verzorgd uit en en het imago. Niemand zal je een lul vinden omdat je een Volvo rijdt. Nou moet je daar ook niet te veel van aantrekken als autoliefhebber. Maar wel prettig als bijkomend voordeel :)
Met of zonder R-line, ik vind het gewoon weer klasse gedaan van Volvo die S90/V90!
Gaaf! Enorm mooie auto
De velgen zijn niet mooi en van binnen veelste donker !!!
Mooi alleen de velgen niet.
Mooi pakketje, maar hadden van de S90 niet gelijk de achterlichten wat kleiner kunnen maken?!?
Ik moet zeggen dat ik, nu ik hem een paar keer voorbij heb zien komen en ook een spot in het daglicht voorbij heb zien komen, ik die achterkant van de S90 niet eens meer zo erg vind. Sterker nog, ik vind hem best mooi geworden!
Het R-Design pakket staat beide wagens erg goed. Het perfecte voorbeeld van subtiele sportiviteit als je het mij vraagt. Als ik in de markt zou zijn voor een auto in deze klasse, zou het zonder twijfel een van de Volvo’s worden.
Ik zou het pakketje lekker achterwege laten. Het is wel mooi, maar zonder pakketje vind ik het ook mooi. Daarbij vind ik de R-velgen niet erg fraai.
Bovendien is de S90/V90 een comfortabele auto die totaal niet op sportiviteit is gericht. Daarom staat een trainingspak ook niet op deze auto.
Deze als daily driver, en die Aston Zagato als weekendspeeltje… lijkt me een prima garage. Kan het niet betalen, daar niet van, maar ik vind het een mooie combo.
Vooral de V90 vind ik prachtig in deze kleur, misschien wel de mooiste station.
Hmm, lekker die 22″ jetsers d’ronder!
Lol, setje Autostyle tjoener wielen. Een nette sedan moet je voorzien van multispoke velgen, niet, wat dit ook mag wezen…
Mooie auto’s maar die achterlichten zijn niet mooi
Renault/skoda achterwerk?