Lekker hè, dat 508 pk vierwielaangedreven blauwe zescilinder turbogevaarte van Volvo? Met een kostprijs van enkele eurotonnen (tonnen euro’s?) is de ‘originele’ Polestar Concept wel wat duur. Eindelijk lijkt daar verandering in te komen met een nieuw, meer op de massa gericht concept.
Heel kort is er een opleving geweest bij Volvo. Eentje die zich meer op motorsport toe spitste, het vertrouwde imago van het merk pakte en daar een haast onverslaanbare performancesaus overheen goot. Verschrikkelijk snel en sterk. De oude R-modellen waren veel luxueuzer dan reguliere modellen, stuurden onbeschrijflijk veel strakker en hielden al deze kwaliteiten voor de leek goed verborgen. Op enkele kleuren na de definitie van ‘wolf in schaapskleren’. Auto’s waar je meer dan prima mee voor de dag kan komen, een protserig Duitsch mobiel het snot voor de ogen kan rijden, paardentrailers kan trekken én middenin Amsterdam kan parkeren zonder extra (!) risico op krassen.
Hoog tijd dat daar weer een vervolg op komt. Niet slechts een ‘R-design’ verlaging, grotere velg en ECU-boost maar serieuze 400+ pk’s en een echt sportonderstel. Zo veel carbonfiber en andere exotische materialen als de originele C30 en S60 Polestar zal een volumemodel niet hebben. Luxe materialen (leer/alcantara), extra geluid, power en een echt sportonderstel? Australië krijgt, met oude neus, de primeur. Bekijk de teaservideo op autojunk.nl.
timmyaudifreak zegt
Ik zeg doen!
rufctr01 zegt
Die Polestar is echt bruut!
norge zegt
Voor de massa ? Ja, wel met 108 peeka dan.
stefanos zegt
Heel gaaf ding !
ej20g zegt
Na de eerste paar zinnen van het artikel had ik al door dat dit artikel door niemand minder dan Alwood getypt kon zijn.
Verder ben ik blij dat Volvo er nu eindelijk na al die tijd weer serieus tijd in steekt. Het ontbreken van de echte R’s is toch wel een gemis.
lambo4all zegt
Zou erg gaaf zijn! Hoe meer performance wagens hoe beter!
sandervolvo zegt
yeah!!! zijn ze ook weer van het stoffige imago af!
Seroo zegt
Lekker concurreren, nooit verkeerd. Gewoon maken dit ding.
koenh zegt
Doen doen doen!!
sportstand zegt
Meteen doen! Hartstikke gaaf! Eindelijk weer een echt “R” !
jordy14 zegt
Laat maar komen, daar word get sstraatbeeld niet slechter van. :)
carmasterr zegt
Ik vond het ook erg vreemd (en jammer) dat Volvo/Polestar met het WTCC programma stopte, net toen de C30 1.6T gigantisch competitief werd.
Op de korte East Course van Suzuku hield ie de fabrieks Chevy’s gewoon achter zich.
Daar had toch een hoop meer in gezeten, denk ik.
carmasterr zegt
@carmasterr:
Suzuka natuurlijk.
Excuus.
bsxc2 zegt
Maak gewoon een Polestar versie van de S60 T6 en geef hem dan een betere wegligging en +/- 350 pk.
pronto zegt
@bsxc2: zoiets zal het ws wel worden. Door de hoge bpm wellicht meteen een te dure volvo hier in nl…..
Thomasio zegt
@pronto: Ik ben het met je eens, en hij was al niet echt goedkoop.
opjebumpert zegt
Hebbe hebbe hebbe hebbe!!!! Stationwagon in het wit aub! Zeer gaaf dat Volvo dit weer eens aandurft!
tmenges zegt
Yes Please!!!!!! En aub met 5 cilinderrrrrrrrrroffel!!!
sulobb zegt
Mooi kleurtje ook :)
bibendum zegt
pff R design..waar zijn die echte ingetogen sleepers gebleven, allemaal veel geblaat maar weinig wol, en nog minder lol.
En niet eens met een fatsoenlijke V8!
ej20g zegt
@bibendum: wat moet je met een V8 als je 5-cilinders hebt?
onlyfagsdrivebenzes zegt
@ej20g: watdenkjenouzelf? dat minder meer is, kijk is even naar beneden joh!
je hoeft jezelf echt naar beneden te praten maar downsizing is echt niet fijner/beter/leuker..
En dan die polestar..kijk met een benz i am G, zeg je gewoon ik ben een ruigpoot en ik houd wel van een ster van voren en van achteren..
Maar zo’n volvo in kekke kleurtjes, een ster op je paal, dat is toch echt voor relnichtjes!
ej20g zegt
@onlyfagsdrivebenzes: dat ik 5-cilinders leuker vind dan 8-cilinders heeft niks te maken met downsizing. Volvo maakt al sinds jaar en dag 5-cilinders. Ook kan een V8 voor mij niet tippen aan het geluid dat een 5-cilinder voortbrengt. Bovendien heb ik niet zoveel met grote motoren, mijn absoluut favoriete motor ooit is een 4-cilinder van maar 1994 cc groot.
Daarnaast kan het mij niet schelen wat andere mensen rijden of wat ze vinden van de kleur die mijn eventuele auto is. Als ik een roze auto wil rijden en mooi vind, maakt dat me niet perse homo maar het maakt wel dat mijn smaak anders is. Het is overigens maar een voorbeeld, ik hoef geen roze auto. Iemand zijn of haar seksualiteit aflezen aan de kleur van zijn of haar auto is iets uit de jaren ’80. Gevalletje homofobie?
lemster zegt
@onlyfagsdrivebenzes: -_- Wat een geblaat, god god god.
lemster zegt
@lemster: Excuus, was @ de “ruigpoot” boven je.
lemster zegt
@lemster: Ik moet nog even wennen aan dit reply systeem. Onlyfagsdrivebenzes is het bedoelde doelwit hier.
lemster zegt
@onlyfagsdrivebenzes: Hoor je jezelf praten of niet?
ej20g zegt
@lemster: jij kunt je echt aan dit soort mensen ergeren, of niet? Geeft niet, ik ook niet…
onlyfagsdrivebenzes zegt
@ej20g: kom er maar uit (de kast dan!), LOL
Ja geweldig zeker met een scoobysport,
nee geen homofoob, maar sorry Volvo is nix meer dan een chinees met wat zweedse designstreken en een opgekochte badge/merknaam
mashell zegt
@onlyfagsdrivebenzes: huh? Daar is de overname nog veel te kort geleden voor. Volvo is gewoon zweeds design op betrouwbare Ford techniek, in premium kwaliteit gebouwd voor een niet premium prijs.
ej20g zegt
@onlyfagsdrivebenzes: waarom zou ik uit de kast komen als ik er nooit in gezeten heb? Alsjeblieft zeg… En verder, ja inderdaad, Subaru. Niks mis mee. Bovendien, als Volvo geen Volvo meer is, waarom hebben zij dan nog steeds ontzettend veel innovaties op het gebied van veiligheid, leveren ze nog steeds 5-cilinders als één van de weinige fabrikanten en zijn ze nog steeds bovengemiddeld betrouwbaar? Dat mag je aan mij uitleggen. En met die uitspraken van je klink je nog steeds als een homofoob, het spijt me.
renezzzz zegt
Ze hadden mijns inziens beter de C70 kunnen pakken. Een snelle 6-cylinder met R-Design had daar mooi bij gepast. Maar ja, de markt zit waarschijnlijk meer te wachten op een snelle sedan.
lemster zegt
Fijne teaser, de sfeer past goed bij het merk vind ik.
onlyfagsdrivebenzes zegt
@ej20g, je hoeft geen spijt te hebben of je excuses aan te bieden jij mag gewoon uitkomen waar je voor of achter staat..maar dat wil niet zeggen dat je gelijk hebt.
en even een ondezoek onder onze niet hetero/metro medemens leert dat:
http://jalopnik.com/5201958/gay+friendly-auto-brand-perception-does-not-mean-gays-lesbians-will-buy
ej20g zegt
@onlyfagsdrivebenzes: ik bied mijn excuses niet aan voor mijn seksualiteit, ik ben trouwens hetero, maar voor het feit dat jij zo gefocust bent op homofobie, zo ook in je profielomschrijving.
Overigens zie ik de link van homoseksualiteit of biseksualiteit en Subaru niet zo. Subaru is redelijk geliefd en goed ontvangen bij de homoseksuele en biseksuele medemens, dus? Lijkt mij alleen maar een goed iets.
onlyfagsdrivebenzes zegt
Oh, it’s such a perfect day!
Ben zelf getrouwd (opnieuw) en heb div kids..aan m’n eerste vrouw dankte ik mijn carriere,
m’n tweede vrouw heb ik dankzij m’n carriere!
Lol & trol! een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
piebepost zegt
@onlyfagsdrivebenzes: Is dat zo? Ik denk zelf eerder in de richting dat je nu liefdesverdriet hebt, omdat je vriendinnetje tijdens het schoolfeest van vorige week vrijdag (thema: Hawaii) gezoend heeft met een jongen van een klas hoger. Uit wraak heb je nog diezelfde avond met een ander meisje gezoend, dat je nog nooit eerder ontmoet had. Je voelde jezelf een hele man en vertelde het al je vriendjes. Maar nu bleek afgelopen maandag dat jij niet bepaald de enige was, en die “slet” met nog wel 3 jongens gezoend had. En jij was nog wel nummer 4! Al je vriendjes lachen je nu al de hele week uit, en nu zit je anoniem op een blog al je frustraties van je af te bijten.
En over die kids? Volgens mij heb jij er nog niet eens haartjes om…