Er is hoop voor leasend Nederland. Volvo’s mooiste, de C70, is vanaf modeljaar 2008 ook verkrijgbaar met een 4-cylinder turbodiesel. Juist… dat is de eerste 4-cylinder in deze Volvo cabriolet en nog een diesel ook!
Wel een logische stap overigens, de concurrent, dat lelijke hok van Volkswagen, de EOS, is ook leverbaar met een kleine diesel. Volvo verwacht dat in Europa, 20% verkocht zal gaan worden met de instap-diesel. De specs: 136 pk en 320 Nm bij 2000 tp/m. Geen strepentrekker, maar wel met roetfilter uiteraard.
Quepee zegt
dat lelijke hok van Volkswagen, de EOS,
Uhhmm ?? volgens mij moet je een andere bril.
JLJ zegt
De C70 verkoopt dus blijkbaar niet zoals Volvo wil, net als de C30 trouwens…
Blijkt maar weer dat je niche auto’s ook met niche produktieaantallen moet plannen.
Maartenunplugged zegt
@ JLJ
Dan moet je ogen eens wat verder open doen. De C70’s en C30’s vliegen me hier om de oren. Om over Zweden maar niet te spreken…
Floris zegt
Eos een concurrent van de C70? De duurste Eos is nog geen 50k terwijl de goedkoopste C70 al bij 47k start. C70 is een volle klasse hoger. Concurreert met A4, 3 serie en CLK, niet met een Eos.
Ossehaas zegt
Quepee, je hebt helemaal gelijk. In cabrioland zijn er genoeg die er niet uitzien, maar de EOS is daar nog wel een van de mooiere in, want veelal gaat het gigantisch fout met de achterkant. Neem nou bijvoorbeeld de directe concurrent van de EOS, de Focus CC, wat een ongekend lelijke achterkant en dat terwijl Volvo met zijn C70 in hetzelfde concern zit. Die C70 is en blijft voor mij een beauty. Heb zelf 2 dagen in een T5-versie met alle opties mogen rijden, echt heerlijk!!
Rob USA zegt
Mag het ook een uitstapmodel zijn ipv instap ?? Mij krijg je al niet in een gewone diesel laat staan een cabrio diesel. Cabrio=fun dus geen diesel !!!
Cedric zegt
@ JLJ: Geeft toch niet, ik had een tijdje geleden toch gelezen dat ze minder auto’s gingen gaan verkopen ;-)
Ossehaas zegt
Floris, volledig terechte opmerking! Idd een volle klasse hoger.
Klassiekerrally zegt
De Volvo vind ik de enige CC met een goed gelukt kontje. Echt een super knap staaltje werk.
Als ik ’t geld had, zou ik ‘m direct kopen…
Rob zegt
Volgens mij is de ‘redacteur’ zijn eigen statements vergeten.
En over die C70: mooie kar echter te ver doorlopende A-stijl en veel te duur. En tegen de A4 en CLK legt de C70 het af. Fout gepositioneerd dus.
Dan mij EOS TDI: beetje duur dat wel, maar wel cabriogevoel en geen gat in mijn hoofd bij het instappen door die A-stijl.
rotorhead zegt
Floris: De 2.0 TDI kost met automaat zo’n 44k, de D5 vanaf 56k. Deze 2.0 zal daar ergens tussen geplaatst moeten worden. De C30 valt in de Golf klasse, maar scheelt ook zo’n 5k. Vandaar ;)
autoblogger zegt
@Maartenunplugged: volgens mij zit JLJ in Italie dus dat ziet ie niet ;)
Maar het valt mij indedaad ook op dat je de C70 veel ziet rijden…
JLJ zegt
@Maartenunplugged en autoblogger
Dat je ze veel ziet rijden in NL wil niet zeggen dat ze ook goed verkopen… Daarvoor is de Nederlandse markt (en Zweedse) te marginaal. Waar de omzet gemaakt wordt zijn de Duitse en (jawel) Italiaanse markt (wat Europa betreft, wellicht ook nog GB).
Al een paar maanden na de introductie heeft men de prijs van de C30 in IT met ca. 2500 euro verlaagd, de C70 krijgt een instapmotortje, ik kan alleen maar concluderen dat deze modellen niet zo lekker lopen.
Floris zegt
@Rob,
En over die C70: mooie kar echter te ver doorlopende A-stijl en veel te duur. En tegen de A4 en CLK legt de C70 het af. Fout gepositioneerd dus.
Waar is dat op gebaseerd? Ik zou liever de C70 hebben dan de overpriced en gedateerde CLK bijvoorbeeld. Objectief gezien echter zijn er geen redenen te bedenken waarom de C70 NIET met wagens als de A4, CLK, 3 serie, 9-3 cabrio e.d. zou concurreren. Status, ruimte, prijstechnisch, alles klopt wel.
De Eos is een ietwat prijzige concurrent (VW-eigenschap) van de Megane CC, 307 CC, Focus CC, etc, niet van de Volvo. Prijstechnisch blijft het gat te groot.
Verder worden er sowieso snel conclusies getrokken. Het feit dat je je motor palet uitbreid betekent niet dat je verkopen achterblijven. Kan ook verdere expansie van je marktaandeel betekenen.
BarbaPapa zegt
De EOS is te lelijk en kan je gewoon niet vergelijken met de Volvo. Een vrouwtje kan de EOS nog wel hebben……of een gay natuurlijk
Barbagay zegt
Deze autofanaat en gay kiest toch echt voor de C70. Overigens hebben wij een veel betere smaak, dat weet iedereen.
Huuyf zegt
Idd Barbagay! Wij rijden dan allemaal ook een DB9 Volante. Naast de C70 of Alfa Spider.
vinnie zegt
dat lelijke hok van Volkswagen, de EOS ===> eventjes de weg kwijt?
rotorhead zegt
Nee hoor, ik dik mijn mening hooguit iets aan ;)
Bramzel zegt
Die EOS is inderdaad een lelijk hok ;)
Hier in Zweden valt het nog best mee qua aantallen C30 en C70, zoveel zie ik er hier niet rijden. Vooral van de C70 niet, hoewel Zweden natuurlijk ook niet echt een cabrioland is. Volvo scoort hier vooral met de V50 en V70.
DRU zegt
Er is een heuse wachtlijst voor de C70. Volgens mij betekent dat wel goede verkopen.
Bram zegt
Helemaal mee eens dat de C70 een klasse hoger ligt dan de EOS! Hele mooie, en veilige auto!
Brecht zegt
Met een manuele 6 bak waarschijnlijk zal die niet zoveel moeten onder doen dan de 163pk sterke 5 traps automaat, die best traag optrek door de trage automaat.
En het verbruik zal ook een pak lager liggen.
Van maar te zwijgen van de kostprijs of taxen, belanstingen, enz…(Dit wordt de beste motor denk ik. (Tot de D5 met manuele 6 bak komt natuurlijk.)
Huib zegt
Ben het er ook mee eens dat de C70 in een hogere klasse hoort dan de Eos. Hoewel de Eos wel met een V6 te krijgen is, dat terwijl de Focus CC, 307 CC en Megane CC dat niet zijn. Dus misschien is de Eos V6 te vergelijken met een instap C70 2.4. Desalniettemin, leuk hoor dat ze een 4 cylinder diesel in de C70 gooien.
FrieZ zegt
Uhhh Eos een lelijk hok? Ga even je mond spoelen ofzo… Wij hebben zelf een Eos en ik vind hem veeeeel mooier dan zijn concurrenten. Al twijfelde we wel tussen een C70 en een Eos, maar de C70 vonden we te groot en te saai.
Floris zegt
Een C70 saai maar dan wel een Eos kopen? Da’s humor…
vØlvØ frǽk zegt
ik zou zelf nooit een C70 mit diesel kopen, maar voor de leasers miss een goeie optie..
de C70 is opzicht een mooie auto, maar de voorkant is toch te ‘lief’, het oude model was van voren mooier!
@Brecht
de D5 heeft 185PK, de 163 PK variant waar jij het over hebt is de oude D5 motor die nu als 2.3D wordt verkocht ;-)
FrieZ zegt
@ Floris: Een Eos is sportiever (wij hebben de 2.0T FSI met DSG) dan een C70 en Volvo is naar mijn mening sowieso een saai merk.
Brecht zegt
@ volvo freak:
Das raar, hier in belgië verkopen ze alleen de D5 versie met 163pk fiscaal vriendelijke motor. En ook 3 Benzines (2,4 140, 2,4i 170, T5 230pk)
En ja, later in het jaar of volgend jaar kan er één met 185pk komé maar nu is er alleen de slappere versie, en er is geen 2.4D (2,3D?) in aanbieding :)
Tigra rider zegt
Als ik het geld er voor had dan zou ik die C 70 zeker kopen
Gelukkig zijn er goedkopere alternatieven zoals de EOS ( wat ik ook een mooie auto vind btw )
Zelf rijd ik een Tigra twintop 1.8 wat ik ook mooi vind:)
Humz volgens mij vind ik veel mooi.
Mark zegt
C70 en Eos vind ik beide een van de mooiere CC’s. Net als de 3-serie Cabrio. Alleen zijn het meestal geen vierzitters, (wel vierpitters, zo blijkt..) Tis jammer dat er steeds meer 4 cilinders in de Zweedjes komen. Bij Ford wat 5 cilinders, bij Volvo 4 cilinders. Uitwissel project :).
Mark zegt
Een C70 weegt minimaal 1600kg. (2.4) Met 2.0D komt ie ook wel op zoiets uit vanwege het dieselblok. Met 136pk niet echt spectaculair, maar goed.
Een V50 2.0D komt tot een kleine 1400kg, en daar rijdt het prima in.
Een geripte D5 (zoals de S60 die ook heeft) was zeker te minnetjes en belastingtechnisch niet aantrekkelijk.
130iM zegt
het vershil tussen een vw en volvo is dat een volvo rijkelijk is uitgerust en en vw moet je aankleden en dan zie je dat ze peperduur zijn. ik wou eerst een vw jetta 2.oTFSI enzoow en helemaal luxe en zie ik opeens in de configurator tot mijn schrik dat het 70.000 bedraagt :O
C70 zegt
@JLJ.
Qua markten zijn Nederland en Zweden inderdaad niet groot. Maar juist in deze twee landen doet Volvo het erg goed. Volvo zit nu al bijna op de geplande verkoopaantallen van de C30 voor heel 2007. C70 scoort ook hoog. Maar afzet is natuurlijk altijd gunstig. Daarom een instapmodel.
vinox zegt
Das dan hetzelfde blok als de TDci’s van Ford (focus, mondeo, etc)? Hoe zit dat nu weer? Volvo is van Ford, en in veel fords zit een Volvo-motor, juist?
autoblogger zegt
De C70 2.0D staat dit najaar in de showroom en is leverbaar vanaf € 48.000,-
citroenpers zegt
De 2 liter volvo c70 zal met een peugeot motor uitgerust worden, net als alle fords!
Patrick zegt
Ik heb mijn C70 D5 nu 1,5 maand en alweer 9000 km op de teller. Hij rijdt heerlijk. Veel comfortabeler dan de V50 D5 die ik hiervoor had. Een geweldige auto en heel veel bekijks hier in Spanje. Deze auto valt gewoon veel meer op dan een standaard BMW of Mercedes cabrio!
S40 zegt
Ik rijd nu met een S40 van 2005, 1.6 D met 110 Pk.
Nog nooit een probleem mee gehad.
Daarom heb ik beslist om als volgende wagen een C70 aan te schaffen.
Ik ben bij zowat elke andere merken geweest om de cabrio’s te gaan ‘bestuderen’ en te gaan testrijden en er is er echt geen één die aan de C70 kan tippen.
De eos, mégane, astra twintop, ed. beschouw ik zoiezo al niet als concurrentie. Modellen zoals de audi a4 cabrio en de bmw 3-serie cabrio vallen wel mee maar hebben toch nog een enorme achterstand tegenover de Volvo C70.
lincoln zegt
@s40 .. goeie maar benijdenswaardige keuze