Diesel in cabrio’s is niet langer een rare combinatie, dus ook Volvo gaat deze combinatie leveren. In de C70 D5 coupécabriolet wordt het bekende 2.4 vijfcilinderblok toegepast, met enkele wijzigingen. Het vermogen en koppel zijn iets teruggeschroefd, in plaats 185 pk en 400 Nm levert het blok 180 pk en 350 Nm.
Jammer genoeg levert Volvo voorlopig alleen een vijftraps Geartronic automaat. De C70 D5 sprint daarmee in 9,5 seconden naar de 100 km/u.Volvo verwacht dat een op de vijf C70 kopers een diesel zullen bestellen. Voor 52.350 euro kun je in de zomer terecht bij de Volvo dealer voor een C70 D5.
Ejay zegt
Zonde van het terugschroeven zijn ze bang dat 400 Nm teveel torsie veroorzaakt? Zonde van de 5 traps geartronic. Op een D5 betkend dat bij 4500 rpm een tikje tegen de pook geven, wachten, wachten, nog langer wachten, en ja dan schakelt hij bij 5000 rpm. Het is misschien wel 1 van de traagst schakelende bakken waar ik ooit mee gereden heb.
Van Dullemen zegt
Met mijn Golf IV Cabrio TDI rij ik kringetjes rond dat koekblik!
Mr. R zegt
Zijn die 180 pk en 350 Nm niet te verklaren door het simpele feit dat de C70 gebaseerd is op de S40? Daar onder de kap moesten aanpassingen gedaan moesten worden aan de D5, omdat ie anders niet zou passen, heb ik begrepen. Die aanpassingen hadden wellicht die 5pk en 50nm als verlies tot gevolg.
320CI zegt
Ik vind een cabrio met een Diesel echt uberlelijk , het is gewoon niet sportief en het klinkt als een tractor , maar goed dat is mijn mening en zullen wel weer veel mensen over me heen vallen
lexus zegt
Dat is jou mening, ik vind ook dat ze de diesel dan cker niet als een tractor moeten laten lopen, en zoiezo wat isolatie moeten gebruiken, maar wat Van Dullemen zei moest ik toch wel erg om lachen, die golf 4 cabrio vind ik zo lelijk en deze volvo cabrio vind ik er erg strak uitzien. Maarja iedereen zijn eigen mening.
dekster zegt
wat me verwonderde in dieselend cabrio (sportwagens bij de slk ) is de slk tri turbo 320 cdi http://www.seriouswheels.com/top-2005-Mercedes-Benz-SLK-320-CDI.htm (ik wist niet dat zo een ding bestond:-s)
Alwood zegt
het is er volgens mij ook meer een hoor dekster :-P
en de D5 van volvo is echt wel sportief, niet in een XC90 maar die is ook te lomp en zwaar…
de D5 levert daarbij ook een echt goed geluid en lijkt in niks meer op een traktor. anders dan een benzine rijdt het wel, maar meestal is het juist fijn om vroeg een groot koppel te hebben.
(moet trouwens zeggen dat ze het met dat koppel in de Astra diesel wel heel verkeerd hebben gedaan, helemaal niks onde de 2000rpm voor de 1.7cdti)