• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo C70 Caresto Edition op SEMA

Auteur: evo, gepost 31 oktober 2007 om 15:20 – 24 Reacties

Volvo C70 Caresto Edition


Omdat het degelijke, maar in de ogen van velen ietwat saaie, merk Volvo op autoblog niet enorm veel de revue passeert (behalve als het echt interessant wordt), schotel ik jullie enkele sappige C70-foto’s voor. De zeer strakke Caresto V8 Speedster stond vorige jaar op de SEMA. Dit jaar is de reeds in april dit jaar geïntroduceerde C70 Caresto aan de beurt om die sigaar op wielen te vergezellen. Verantwoordelijk voor de aanpassingen is specialist en customizer Leif Tufvesson.

Een wat strakker getrokken vooraanzicht, een andere kont, een opgefrist interieur en de ontzettend geile two-tone lak zijn in vogelvlucht de belangrijkste aanpassingen. De auto staat 2,5 cm dichter bij de grond en heeft 20 inch jumbovelgen met eveneens 20 spaken. En gelukkig bleef het niet alleen bij uiterlijk vertoon want de standaard T5-motor werd wat gekieteld zodat de Caresto-variant er nu 278 pk en 441 Nm uit spuugt in plaats van de wat tamme 220 pk en 320 Nm.

Jammer dat Caresto de achterkant niet waardig genoeg vond om te fotograferen, want ik wil meer van deze Zweedse lekkernij zien! Met dank aan Floris (in de comments) zie ik dat nu ook!

Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition
Volvo C70 Caresto Edition

Ook interessant!

  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
  • Hoeveel miljard is Volvo waard?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

c70, Cabrio, tuning, Volvo

Vorig bericht: « Ook Lexus IS nu te customizen
Volgend bericht: 4 uur soeptijd: Shelby Super Snake op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. C63AMG zegt

    31 oktober 2007 om 15:23

    audi wannabe (RS/S4)

    Login om te reageren
  2. Guan zegt

    31 oktober 2007 om 15:28

    @C63AMG: ja, duidelijk. (Wat jij wilt joh!)

    Login om te reageren
  3. Egon8 zegt

    31 oktober 2007 om 15:32

    Donkere velgen zijn nog mooi, voor de rest vind ik het minder geslaagd. Die hotrod is nog een leuk hebbedingetje.
    Misschien in een andere kleur?

    Login om te reageren
  4. Arie Nap zegt

    31 oktober 2007 om 15:33

    278 pk en 441 Nm op je voorwielen…

    Login om te reageren
  5. bakkerst zegt

    31 oktober 2007 om 15:34

    ik zou idd toch voor de echte caresto gaan..

    Login om te reageren
  6. PieterA zegt

    31 oktober 2007 om 15:35

    Nee, dit is het toch niet.

    Login om te reageren
  7. Floris zegt

    31 oktober 2007 om 15:36

    Pic van de achterkant:

    http://news-images.caradisiac.com/IMG/jpg/4/6/3/4/6/Volvo_C70_Caresto_Edition_2.jpg

    Login om te reageren
  8. Floris zegt

    31 oktober 2007 om 15:40

    En (sorry voor de dubbele post) een fatsoenlijk plaatje van het hele dashboard.

    http://news-images.caradisiac.com/IMG/jpg/4/6/3/4/6/Volvo_C70_Caresto_Edition_4.jpg

    Login om te reageren
  9. evo zegt

    31 oktober 2007 om 15:46

    Thnx Floris! Ze staan er inmiddels bij.

    Login om te reageren
  10. polomen zegt

    31 oktober 2007 om 15:48

    Lelijke Amerikaan, doe mij de gewone maar. Lijkt mij trouwens ook betrouwbaarder!

    Login om te reageren
  11. Berbertjes zegt

    31 oktober 2007 om 15:53

    Ruig volvotJ :D Maar zou toch liever de Caresto V8 Speedster hebben :)

    Weet iemand trouwens ofdat ze in de verkoop zijn en wat ze kosten ?

    Login om te reageren
  12. skip zegt

    31 oktober 2007 om 15:54

    zalige auto. nu heb je kwaliteit en een vette bak voor je geld. well done !

    Login om te reageren
  13. 911 zegt

    31 oktober 2007 om 16:03

    wat een goedkope tuning, met dat neppe zwarte stuk tussen de gril
    en dat interieur was standaard zo strak maar door die mix van kleuren wordt het er niet mooier op, gemiste kans

    Login om te reageren
  14. vØlvØ frǽk zegt

    31 oktober 2007 om 16:07

    dat grote gat aan de voorkant is toch echt geen vooruitgang.. en 20 spaken is veel te veeel naar mijn smaak.. geef mij dan maar een saaie C70 ;-)
    oke oke die motor upgrade is wel goed. Die moge ze van mij monteren :-P

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    31 oktober 2007 om 16:07

    klasse bak .. echt op een bescheiden manier oogstrelend.

    Login om te reageren
  16. GeoBem007 zegt

    31 oktober 2007 om 16:18

    Bij ons wordt dat groot gat nog gebroken door de nummerplaat. Waardoor ie wrs een stuk aantrekkelijker wordt. De donkere velgen zijn mooi, eveneens als de rest van de wagen. Maar kzou toch liever dat hotrod’je willen :-D

    Login om te reageren
  17. Chief_S5 zegt

    31 oktober 2007 om 16:35

    Maakt niet uit of er een nummerplaat opzit of niet, dat gat voorin mocht idd wel iets kleiner. Voor de rest zou ik hem zo wel op de stoep willen hebben, wat een geile bak zeg! Ziet er ontzettend stoer uit. Die hotrod is ook wel lachen.

    Login om te reageren
  18. Ejay zegt

    31 oktober 2007 om 17:27

    Goede verbeteringen. Toch zou ik andere velgen monteren, wellicht de R velgen en een ander kleur interieur. Verder zou ik hem zo halen.

    Login om te reageren
  19. Silverarrow zegt

    31 oktober 2007 om 17:41

    Die velgen zijn smakeloos, ik zou ook liever R-velgen hebben, en het spoilerpakket mogen ze ook achterwege laten. Maar die powerupgrade en dat prachtige interieur zijn echt super! Dat maakt de auto een stuk minder saai.

    Login om te reageren
  20. Solstice zegt

    31 oktober 2007 om 19:31

    Het zou geheel in de geest van het ware “hot rodden” wel gaaf geweest zijn als Leif er de nieuwe V8 van Volvo voorin geschoenlepeld zou hebben. Al was het maar vanwege het lekkere geluid. :-)

    Login om te reageren
  21. Pier zegt

    31 oktober 2007 om 20:13

    Ik vind hem wel wat hebben :D Vooral het interieur is prachtig!

    Login om te reageren
  22. DanCe2LiVe zegt

    1 november 2007 om 07:46

    Ultieme Volvo, respect!!!!

    Die hotrod sucks hard…. 340 pk….. :(

    Login om te reageren
  23. Hilgert zegt

    1 november 2007 om 16:56

    R-velgen en die V8 er in…dan was het wat.

    @polomen: de bouwer is geen amerikaan maar een zweed. Hij heeft bij Koenigsegg en Volvo op de ontwikkelafdelingen gewerkt, dus zeker geen domme jongen.

    Login om te reageren
  24. Lars Boelman zegt

    2 november 2007 om 18:27

    Een paar maanden geleden deze auto in het echt mogen bewonderen (bij Koenigsegg….). Het ziet er erg goed uit. Ben benieuwd naar hun volgende project.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North