Met een aflopende daklijn is de Volvo C40 helemaal on par met de trend van tegenwoordig. En dan heb je nog meer dan 400 pk ook.
Tegenwoordig heb je bij veel SUV’s meerdere smaakjes. Je kunt kiezen voor het gebruikelijke boxy design, of voor de SUV Coupe met een aflopende daklijn. Denk aan de BMW X6, de Mercedes GLE, de Audi Q8, de Porsche Cayenne Coupe, maar ook de Renault Arkana. Volvo heeft nu ook zijn eigen SUV Coupe in vorm van de C40. Oneerbiedig gezegd is het een XC40 met een andere uitdossing. Of is het toch iets meer dan dat?
Het recept klinkt in elk geval goed. Een lekkere ruime Volvo, met een mooi interieur en goede specificaties. De C40 Recharge is altijd elektrisch. In dit geval is er keuze, of eigenlijk geen keuze, uit een aandrijflijn met twee elektromotoren en een 75 kWh accupakket. Het gecombineerde vermogen komt uit op 408 pk en 660 Nm koppel. Helaas nog altijd die begrensde topsnelheid van 180 km/u, maar das nog altijd meer dan een Volkswagen ID.4.
De volledig elektrische Volvo C40 Recharge begint bij 57.950 euro. Daarmee zal de EV voor veel leaserijders net een tikkeltje te duur zijn. Maar op termijn kun je ongetwijfeld minder krachtigere varianten verwachten met een kleiner accupakket. En dan kan de C40 Recharge voor een grotere groep serieus aantrekkelijk zijn.
bernoulli zegt
Wat blijft die lelijke opvulplaat in de neus toch een afknapper.
Vind het geen mooie auto. Beetje een E-Kadett op een XC40 gelijmd.
Het kenteken klopt dus wel: BAH.
sportabgasanlage zegt
Bij dit soort Crossover-coupés heb ik altijd een vlees-noch-vis gevoel. Je wil dus wel een hoge instap en overzicht op het verkeer, maar niet met een (kleine) zeecontainer op pad, dus dan maar een aflopende daklijn. Meestal ziet het er niet uit, en in dit geval vind ik het geen verbetering van de XC-40. En hij is ook nog eens minder praktisch… Koop dan gewoon een hatchback denk ik dan.
mashell zegt
Kwestie van smaak, ik vind de coupe variant er bijna altijd een stukje beter uitzien dan de gewone variant (met de eerste Mercedes GLE als uitzondering) maar dat is natuurlijk omdat ik liftbacks leuker vind dan een sedans en al helemaal leuker dan stationwagens, daar kan je als je dood bent nog in rijden dus daar verspil je tijdens het leven geen tijd aan…
MrHyde zegt
Dus nu kan je de elektrische XC-40 in 3 smaakjes krijgen:
Volvo XC-40
Volvo C-40
Polestar 2
Toch vraag ik me af wat die toevoegt in dit rijtje: voor mij zou die in ieder geval meteen afvallen.
power369 zegt
Baby olifant
maussieknip zegt
Wat een verschrikkelijk lelijk hok. Zo lelijk dat de andere merken met dit soort potsierlijke hokken gewoon jaloers zijn vanwege zijn lelijkheid. Echt een afschuw om te zien.
Sanitarium zegt
Nog steeds geen i4 rijtest? Opmerkelijk..
MarcoM zegt
Blijft een beetje gek, vroeger reed ik de V70 T5, verlaagd en nog dikkere wielen, en later de V70 D5 met een chippie tot 215 pk, auto’s waarvan ik kon genieten, zowel hoe de “looks” waren alsmede het geluid. Ongetwijfeld zal de Recharge heerlijk rijden, maar ik mis de “klik” met het nieuwe Volvo.
erro zegt
Benieuwd hoe de automobiele geschiedenis gaat oordelen over het fenomeen SUV coupé.
LaLancia zegt
Het kenteken zegt eigenlijk alles.