
Voor het prijsverschil hoef je het niet te doen. De prijs van een Volvo C40 en XC40 Recharge ligt dicht bij elkaar.
Een XC40 Recharge als je conventioneel bent ingesteld, of een C40 als je haar strak in de gel naar achteren zit. Komt je uiterlijk tenminste overeen met de auto. Ik verzin ook maar een reden om de C40 boven een XC40 Recharge te kiezen. Feit is dat SUV Coupé’s een ding zijn en niet alleen de Duitse premium autofabrikanten maken ze. Tijd om het eens te hebben over de Volvo C40 prijs.
Volvo C40 prijs en concurrentie
Volvo heeft namelijk de prijs bekendgemaakt van de C40. Wat valt op? Nou, dat het prijsverschil met de XC40 Recharge lekker klein is. De XC40 Recharge begint bij 56.495 euro. De C40 staat vanaf 57.995 euro op je oprit. Een uiterst klein verschil dus.
Omdat er geen andere uitvoering is heeft de C40 met serieuze concurrentie te maken. Financieel gezien dan. De Polestar 2 heeft bijvoorbeeld een instapper vanaf 45.900 euro. Audi heeft straks de Q4 e-tron Sportback, maar daar is nog geen prijs van bekend. De ‘gewone’ Q4 e-tron heeft al wel een prijs, namelijk vanaf 48.295 euro.
Techniek, uitrusting en productiestart
De Twin Motor van de elektrische auto levert 409 pk, doet de 0-100 sprint in 4,9 seconden en de actieradius ligt op 420 kilometer. De Volvo is uitgerust met een batterijpakket van 78 kWh. Aan de snellader is de batterij in 40 minuten voor 80 procent geladen.
Je hoeft niet nog eens los te gaan op de optielijst. Wat dat betreft is de Volvo C40 qua uitrusting dik voor elkaar. Onder andere een panoramadak, Harman Kardon audio, een warmtepomp, 19-inch velgen, Park Assist en elektrische verstelbare voorstoelen zijn standaard op iedere C40. Dit betekent niet dat de optielijst kaal is. Extra zaken die je kunt aanvinken zijn onder andere 20-inch velgen, een trekhaak of getint glas als jij je toch een beetje schaamt met die aflopende daklijn.
Dit najaar rolt de Volvo C40 Recharge Twin van de band in Gent. Daar zal die naast z’n broertje, de XC40 Recharge Twin, worden geproduceerd.
Ik denk dat destijds de SsangYong meer geslaagd is dan dit model. Mensenkinderen wat een ongelukkig design
@bisazza: eens!
Ik wordt verdrietig van die hele SUV hype, maar van de SUV-coupé hype wordt ik bijna moorddadig!
Na de Ssangyong Actyon en de Pontiac Aztek wisten we toch dat we dit niet wilden?
Maar goed, ik las gisteren dat sportsokken in sandalen ook weer mag…..
@tenaci: in het openbaar komen met sandalen en sokken… SUV’s en suv-coupé’s
De val van het Romeinse rijk herhaalt zich maar dan op globale schaal.
Ik ga sparen voor een mustang (zo eentje die gras eet je weet wel) want waar we nu naartoe gaan dat kan niet blijven doorgaan…
@tjorque: mag niet meer van de partij van de dieren.
@tenaci: tsja als jongeren in openbaar met bad slippers met sokken lopen en het mode noemen, maakt het icm sandalen ook niks uit. Idem met deze SUV coupe hype
Mensen die het kunnen betalen willen over het algemeen een wat hogere zit vanwege stramme ledematen. En de fabrikant heeft dan een mooi excuus om alle batterijen in de bodem te plaatsen. Win-win.
@tenaci: en een baard zonder snor
“Echte” petrolheads wennen schijnbaar snel aan het design van nieuwe BMW’s. Dan zal dit ook wel goed komen.
Wat een lelijk ding…!
Vind de Mustang Mach E een stuk gaver ondanks een ‘verkeerde naam’..
@punicaoase: De Mustang E kan niet eens in de schaduw staan van een echte Mustang. Dat is net zo als een Golf 1 vergelijken met een Golf 8.
“niet veel duurder dan een XC40”, maar wel een stuk lelijker!!
En veel meer spullen voor je geld, dus in dat opzicht goedkoper dan een gelijk uitgeruste XC40.
Als de early adopters geweest zijn zullen er wel goedkopere uitvoeringen komen.
Pfoe. Vind Volvo’s doorgaans mooie auto’s, maar dit ligt niet bepaald lekker op het netvlies! Miskleun.
Zag al persfoto’s van Volvo waarbij ze met die oplopende lijn van de ramen een link legden met de P1800. Mja, twee druppels water…
Tja. Op een P1800 lijkt die inderdaad. Ze hebben beide koplampen, achterlichten en wielen. Tot zover de vergelijking.
Nee Volvo, als ik dan zie hoe de Polestar 1 (mooiste model) eruit ziet. Dan denk ik. Mooi.
Maar deze. Wat een gemiste kans. Zo’n gedrocht. Kun je inderdaad beter een XC40 rijden.
Ik denk dat de Ionic 5 betere scores heeft, zowel waar voor je geld alsmede laadsnelheid.