Want met 630 pk en 1.000 Nm (stock) kom je natuurlijk helemaal nergens.
Voltage Design is een automobiele feeder, die kennelijk van mening was dat een standaard S65 AMG nog niet dik genoeg is. Gelukkig zijn de Duitsers niet te beroerd om hier zelf wat aan te doen, met als resultaat een redelijk subtiel bodykitje en natuurlijk een stevige upgrade voor die 6-liter V12.
Het carbonspul rondom kost je een straffe 24.900 Duitse euro’s en als je de motorkap ook volledig in carbon wilt hebben mag je daar nog 3k bij optellen. Allemaal leuk en aardig, maar de écht interessante aanpassingen hebben natuurlijk onder diezelfde kap plaatsgevonden.
De tuner die eerder al een fraaie S63 Coupé in elkaar shopte, biedt voor 3.899 euro het Stage One pakket, waarmee het vermogen stijgt naar 680 pk en 1.100 Nm. De topsnelheid gaat (na het slopen van de begrenzer) naar 300 km/u. Mochten die cijfers je nog niet uit je Lederhosen laten knappen van opwinding, dan kun je altijd nog voor de Stage Two-upgrade gaan.
Hiermee heb je, na overmaking van 7.899 eurootjes, voortaan de beschikking over 720 pk en 1.150 Nm. Bovendien zoef je na montage van deze kit in het vervolg met maximaal 320 km/u naar de MacDrive, dus reken maar dat die frietjes nog warm zijn bij thuiskomst. Overigens monteert Voltage naar wens ook nog extra potente stoppers, die vóór maar liefst 430 mm (meer dan 16 inch!) meten. In één woord Affentittengeil.
knipperlichtje zegt
Als ik dik 3 ton voor een mercedes-AMG uit zou geven zou alleen brabus ‘m aan mogen raken.
Overigens teleurgesteld dat ze de accu geen hoger voltage hebben gegeven ;)
henkhupelschoten zegt
Goed gelukt! En ook nog waar je ergens mee kan aankomen maar zoals @knipperlichtje: Al zei alleen brabus mag aan mijn amg spul komen, dan gaat ie toch net iets harder…. 370 kmh
maxx1 zegt
Typisch zo’n tuning die tot 80000km goed gaat. Daarna ligt de versnellingsbak er onder uit, al dan niet eerder. Mercedes begrenst niet zomaar de newtonmeters op 1000
Joel_D zegt
Beetje jammer dat de shop dan niet op basis van een 65 AMG is.
kraakensmaak zegt
Laat maar zitten, als foto’s goedkope renders zijn haak ik al af.
Arno's zegt
@kraakensmaak: Anders had jij je S65 AMG natuurlijk meteen weggebracht?
joost1990_2 zegt
Ik verwacht dit over een jaar of 10 bij A
siemi zegt
Gelukkig wat meer power. Hij was ook een beetje underpowered….,
Maarten123 zegt
Alleen een geshopte foto? Lekker profi, dan ben je dus eerder testrijder dan klant.
berlinetta zegt
En de Stage Three upgrade zal weleen nieuwe versnellingsbak zijn, want de oude is naar de haaien.
lekbak zegt
Tijd voor mercedes om de versnellingsbak te updaten zodat die 2000nm ofzo aan kan. Dan kan het verschil tov de 63 amg weer groter worden. Net als vroeger. Die v12 kan zoveel meer en als ze alle wielen aan gaan drijven zou het wel erg vet kunnen worden. Nu moet je bij tuners aankloppen terwijl je bak het niet aan kan.
sir_smokalot zegt
@lekbak: Zo’n bak hebben ze, en die wordt ook al in hun modellen geplaatst, onder de naam Actros.
Eigenlijk zouden ze die gewoon over moeten lepelen, moet met een beetje aanstampen best passen.
tvr1974 zegt
Die bak kan wel meer aan dan 1000NM maar Mercedes vindt dat hij daarmee ook minimaal 300.000 km moet kunnen rijden… Waarschijnlijk gaat het tot 100.000 km prima met die koppel verhoging en daarna heeft de koper toch al weer de opvolger op de oprit staan..
lekbak zegt
@tvr1974: dus kan die bak het niet goed aan ;)
reggie-boy_rood zegt
Deze tuner weet de AMG niet mooier te maken…
exclusieviteitsfreak zegt
Mij imponeert Voltage in de verste verte niet, deze uitvoering komt niet eens echt in de buurt van de nu al 850 pk sterke Brabus-S : http://www.autoblog.nl/nieuws/850-pk-brabus-s-klasse-nu-zonder-apple-prullaria-70285 , laat staan hoeveel pk Brabus uit de S65 AMG zal kunnen bekomen.