Denk even z’n camouflerende pyjama weg en je hebt een goed beeld hoe de elektrische Renault Mégane gaat worden.
Recent kregen we een kleine glimp hoe de Renault Mégane er ongeveer gaat uitzien. Na zo’n ietwat flauwe teaser hebben we nu wat meer om naar te kijken. Renault heeft het uiterlijk van de elektrische Mégane gepresenteerd. Ondanks het feit dat de auto nog voorzien is van camouflage kun je een idee krijgen.
Crossover
Vergeet even alles wat je associeert met de naam Mégane. Een Renault Mégane R.S. gaan we namelijk niet meer zien en de nieuwe generatie is niet eens een hatchback meer. Zoals je op de foto’s kunt zien gaat de elektrische Renault Mégane de hoogte in. Want alles en iedereen moet een crossover worden. Van de Toyota Yaris tot de Mégane.
De auto komt op het gloednieuwe CMF-EV platform te staan. Een andere auto die gebruik maakt van dit platform is de aankomende Nissan Ariya. De komende jaren wil Renault het portfolio met EV’s flink gaan uitbreiden. De elektrische Mégane is de eerste EV in het C-segment van de Franse autofabrikant. In het A-segment hebben de Fransen de Twingo E-Tech Electric en in het B-segment de Zoe. Wat dat betreft valt er straks wat meer te kiezen als je een elektrische Renault overweegt.
De elektrische Renault Mégane gaat voluit Mégane E-Tech Electric heten. De crossover (jazeker) krijgt een 217 pk sterke elektromotor en een 60 kWh accupakket. Men mikt op een WLTP actieradius tot 450 kilometer. Deze zomer gaat Renault de openbare weg op met 30 prototypes zoals op de foto om tests uit te voeren.
harrie zegt
Jummie, opgehoogde eenheidsworst!
gregorius zegt
Zal wel goed scoren bij de Audi en BMW rijders: aangezien de achterraampjes zo klein zijn, kan je nooit iets achter je zien; een goed excuus voor de Audi en BMW rijders.
camber24 zegt
@gregorius: ik vind dit soort reacties echt prachtig!
Johanneke zegt
Tja het is een crossover design. Eigenlijk is er niks echt positiefs of echt negatiefs te zeggen, zoals bij zoveel crossovers tegenwoordig. Saai.
denniss00 zegt
Hell no
Le-on wheels zegt
Leuk om te zien dat de autofabrikanten in een spagaat zitten tussen de vraag (SUV’s) en de praktische werkelijkheid (efficientie/aerodynamica). Gevolg; elke crossover is weer een klein beetje lager dan de vorige, tot we gewoon hatchbacks met dikke bodem (want accu) en grote wielen hebben. zie daar, de nieuwe Megane.
Robert zegt
Gelukkig voor die Fransen klinkt “saucisse d’unité” toch net ff wat lekkerder dan “eenheidsworst”.
cossiekiller zegt
Alleen als een knappe francaise het tegen je zegt als ze in haar blootje voor je staat.
tjorque zegt
En daar sta je dan met een saucisse érectée 🤣
henkp1 zegt
Volgens mij, zeker ook afgaande op de conceptversie, wordt dit gewoon een mooie auto. Techniek zal wel goed zijn door de jarenlange ervaring van Renault-Nissan inmiddels. Voor het mooie had deze auto er een jaartje eerder moeten zijn, maar wellicht vertraagd door affaire Ghosn.
str8six zegt
Net een ID.4
rrk147 zegt
Als alles een crossover wordt, dan is dat toch de nieuwe standaard, en dus normaal🤪. Maar het oogt bij deze niet verkeerd, al zal dat met kleinere standaard wielen tegenvallen.
Edge zegt
Dit lijkt verdacht veel op een saaiere versie van de nieuwe DS4.
tjorque zegt
Wie o wie komt er nu eens met een mooie sedan en/of break formaat Passat/Superb… EV?
De model S is me te duur
De model 3 naar mijn zin te klein
En de concurrentie komt ofwel met crossover onzin, te klein, te lage range, crappy snellaadmogelijkheid, te crappy Chinese Rommel, of wederom te ver boven m’n budget.
Zucht!
Beorn zegt
Ja precies dit. Blijkbaar houd je met een paar puntjes cv waarde meer helemaal geen range meer over.
erce zegt
BMW i4 iemand?
fmgarcia zegt
Wat een grote teleurstelling is dit zeg. Vind de megane altijd nog wel iets leuks hebben. Zelf ook nog generatie 2 gehad met veel plezier, ondanks alle problemen..
marcomanta zegt
@fmgarcia: zal hij ook lang “mee gaan”
marcomanta zegt
Vervelend als je te maken krijgt met een V.V.E. parkeren mag je dan niet meer bij hun.