Volkswagen mag dan in Europa dan wel aan de top staan, maar aan de andere kant van de Grote Oceaan doet het merk toch beduidend minder goede zaken en dat moest maar eens veranderen. In de strijd om de gunst van de Amerikaanse autorijder, wil Volkswagen de Amerikanen beter leren kennen (duh!?). Met de inzet van het nieuw opgerichte ‘Moonraker’-team (een leuke afkorting lijkt mij dan: The M-Team), moet het tij worden gekeerd. Ze doen er een soort van ‘inburgeringscursus’…
Het team bestaat uit 25 Europese werknemers die 18 maanden lang de hele Verenigde Staten uitkammen, om zo de cultuur goed te leren kennen. Ze bezoeken winkelcentra, drive-in restaurants en tal van nationale monumenten en maken daarbij gebruik van alle mogelijke vormen van (openbaar) vervoer. Het moet leiden tot een beter begrip van de wensen van de Amerikanen (via zibb.nl).
O.D. zegt
Haha….ik las in eerste instantie Nürburgring. Wishful thinking noemen ze dat in de US of A.
O.D. zegt
Alleen dan met 1 “l”. Kan helaas niet editten. :P
Dennis zegt
Ik wel! Ik heb het voor je aangepast (h)
autoliefhebber zegt
Gewoon weer Kevers (echte Kevers, geen New Beetles) gaan maken, Amerikanen houden van nostalgie.
O.D. zegt
@ autoliefhebber
De Kever werd tot een paar jaar terug nog volop geproduceerd in een land dat aan Amerika grenst en dat heeft niet veel voor de verkopen in de VS gedaan…….
Pinjo zegt
Zorg er voor dat de echte Kever weer terug komt in Amerika met een 2.3 liter Porsche blok en mooie crome velgen en de Amerikanen vallen ervoor. Zorg er voor dat hij goedkoop blijft en heel veel jongeren uit California zullen hem willen hebben als ultiem Beach voertuig dat snel genoeg is om wat andere auto’s eruit te trekken.
Ejay zegt
Ow dat idee van zo’n team is zo gejat van Lexus. Die gingen de US rond om te vragen waarom mensen BMW en Mercedes kochten en wat ze er goed aan vonden. Al het goede gecombineert resulteerde in modellen van Lexus.
Zoef zegt
Ja, ook in de prijs zeker. Bij Lexus hebben ze de pretentie ook even duur te mogen zijn als BMW en Mercedes. Bij gebrek aan prijsverschil is mijn volgende een BMW 3 en geen IS250. Bij Lexus reageren ze door te zeggen dat ik met Mercedes moet vergelijken, niet met BMW. Dat noem ik nog ‘ns wishful thinking.