De nieuwe VW Polo GTi met 1.8-Liter Turbo is een leuk wagentje om te tunen. B&B Tuning (die we kennen van de A4, de A4 cabrio en de A6 Avant) maakt daar dankbaar gebruik van, en geeft de kleine Duitser maar liefst 300pk! Dat is nog eens wat anders dan die 163pk Polo van JE Design. B&B biedt de upgrade aan in diverse gradaties, ze beginnen bij 195pk (998 euro) en gaan via 210, 245 and 260pk richting de 300…
Met 300pk en 410Nm gaat de GTI van 0 naar 100 in 5.4 seconden, topsnelheid is 258 km/h… Ik vind het ongelofelijk, voor een Polo notabene!
Ejay zegt
En wat kost dat grapje als je 300 pk wilt? Al is de polo nog zo snel, een Volkswagen blijft het wel…
Danny zegt
258 Kilometer per uur in een Polo? Met 300 pk onder je rechtervoet? Ik wil er niet aan denken hoe verschrikkelijk dat moet rijden… Daar is dat hele karretje niet voor gebouwd… Never…
Mark zegt
Niet voor gebouwd? Hij zal vast niet opstijgen. Ik hoop dat ze slim genoeg zijn om de remmen ook aan te passen :-). Dan zie ik geen reden waarom een Polo niet 258 zou kunnnen rijden. Een gemiddeld getuned Golfje 3 is niet veel groter en gaan ook supersnel.
w0o0dy zegt
hij zou best eens kunnen opstijgen, zonder spoilers (die echt downforce genereren) is dat ding net een vliegtuig vleugel, bol aan de bovenkant, vlak van onderen. Combineer dat met een (relatief) laag gewicht en het wordt tamelijk linke soep. Je kunt je trouwens afvragen of dat ding in de praktijk meer dan 200 gaat halen want 90% van de bestuurders gaat waarschijnlijk bij een bocht rechtdoor (onderstuur is niet zo makkelijk te onderdrukken bij 300Pk op de voorwielen)….
Sir Smokalot zegt
Als ze zoveel vermogen uit een auto halen modificeren ze die hele bak natuurlijk ook wel, anders trek je het onderstel uit elkaar bij volle acceleratie. Toch lijkt me dat je altijd wel tegen problemen aan loopt bij zo een bakkie. Desalniettemin is het heel goed mogelijk, hier stind laatst ook een filmpje van een Lupo die volledig getuned was, dat reed ook wel (alleen niet zo lang denk ik).
Jan zegt
Het kan er misschien allemaal wel beter tegen dan anders. het is tenslotte van VW uit. Ze zullen wel met alles rekening gehouden hebben.
Tamara zegt
LEUK ….voor boodschappen wagente
Max zegt
Ach ja… wel leuk speelgoed ja.
Is wel leuk als je een Dikke 7 serie of A8 rijd, en er zit boven de 230 km nog steeds een polo in je kont hahaha
w0o0dy zegt
voor iedereen die denkt dat een snelle auto alleen genoeg is om hard te gaan…..
Dit gebeurt er als je niet weet waar je mee bezig bent: een auto op een nat circuit die bijna rechtuit rijdt, maar…..
http://www.youtube.com/w/CarAreOK.com-VW-Wet-Crash?v=1uIZbpU3MXQ&search=CarAReOK%20Spyker%20Damon%20Hill
Wouter zegt
Da dashboard van die auto van de link is iig niet van een VW
G4o zegt
Hahahaha maar hij gooit zn stuur om en verneukt zn auto :D..
en zo een polo zie ik al rijden in duitsland met 255 die dikke autos inhale(begrenzd tot 250 )doei doei..
Benny zegt
Mensen… dat is geen bom maar een raket… dat kan totaal niet veilig zijn om met een Poloke te rijden met die kracht van motor erin… deze zal gegarandeert aangepast moete worden met een speciale kit van bumpers,velgen,remmen en dergelijke… wie dit doet is zot voor mijn part…
wil je zo een motorconfiguraties wel dan is een andere wagen zoals vw Golf meer aan te raden en dan nog…
PoloPilot zegt
Zo’n Polo wordt op en top getuned, dus ook met versterkt carroserie, aangepaste remmen etc.etc. Dus dikke audi bmw en mercedes……………..OPZIJ
serge zegt
en niemand die ziet wat ie daadwerkelijk fout deed in het filmpje ,met zijn voorwiel aandrijver .namelijk liften in de bocht en niet afdoende tegenstuur.
GillesS zegt
Dit is toch ook een golfke wa ( bij mij weten) toch ook harder gaat als 258
http://www.youtube.com/watch?v=-w-71yu26ss
Navarone zegt
Netjes! Ik vraag me alleen af hoe je in godsnaam zoveel pk op de voorwielen kwijt kunt…
Sjonnie zegt
@ PoloPilot : en dan zit je zóóó aan de prijs van vb een 130i(of zo’n andere zescilinder GTi), en krijg je een dikke 6 in lijn en nog achterwielaandrijving ook, in plaats van zo’n 1.8 turbootje dat na de eerste onderhoudsbeurt uit elkaar spat. En wat heb je bij een stoplicht aan 300pk als je doorslippende wielen en rokende banden terplekke blijft staan ?
paulo zegt
Wat dacht je van traction control? of denk je soms dat een m5 of m6 zonder hulpmiddel direct van z’n plek komt? ik heb zelf sinds kort een cup edition met iets meer dan 200 pk (dus niet standaard 180) en blijft strak op de weg liggen zou niet weten waarom je met de nodige aanpassingen een onveilige auto krijgt. Je kunt trouwen je golf R32 ook naar meer dan 500 pk laten tunen de vraag is alleen of je wel zoveel wil betalen want de prijs is meer dan 57.000
Gevin zegt
Hebben ze zo geen tuning pakket voor een 1.9Tdi ??