Pragmatische Duitsers zijn pragmatisch.
Ruitjespatroon, rood biesje in de grille & koplampen, golfballetje als schakelpookknop. Het zijn inmiddels vaste waarden uit de GTI-geschiedenis van Volkswagen, en ook deze editie op basis van de 7 heeft het. Hoewel hij hier als concept wordt gepresenteerd, kunnen we er vanuit gaan dat het productieexemplaar amper afwijkt.
Standaard rochelt de 2.0 TFSI er 220 pk en 350 Nm uit. Met het performance-pakket gaat dit naar 230 turbopaardjes. Misschien wel belangrijker is het feit dat er een mechanisch sperdifferentieel bij dit pakketje wordt gemonteerd. De opgewaardeerde GTI naar de honderd jagen gaat in 6,5 seconden, een tiende sneller dan de non-performance versie. Ondertussen van verzet wisselen gaat met een DSG- of een handbak, beiden uitgerust met zes versnellingen.
Het feit dat er in Wolfsburg nog geen productieband (haha, band) met GTI’tjes staat te draaien blijkt wel uit de door ons gefotografeerde ophangingsmodificatie. Simpelweg een Golf 7 aankleden als GTI, en hem dichter bij de grond gezet door de spiraalveren met sjorbandjes naar beneden te trekken. Tja, zo gaat dat nou eenmaal op autoshows, en VW is vast niet de enige.
Mmm, zouden ze hier trouwens het voorbeeld geven voor de toekomstige Golfjugend die over een jaartje of 10, 15 deze GTI als gewild tune-object ziet?
raphael zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
norge zegt
Em maar lol trappen dat die Aziaten zo hoog op hun pootjes staan. Kijk en huiver fanboys.
norge zegt
@norge: M><N
desoper zegt
@norge: spellingsnazi
jrk68 zegt
@norge:
Dat noem ik nou sjonnie cheapass verlagen, ze hebben hun doelgroep wel goed door daar bij VW….
desoper zegt
@jrk68: ja, want een golf is veel goedkoper dan een koreaans blik.
jrk68 zegt
@desoper:
Waar vergelijk ik het met Koreaans blik???
En sinds wanneer rijden Sjonnies en petjes daarin???
desoper zegt
@jrk68: gezien jouw voorkeur voor kia en ander aziatisch spul, trek ik die conclusie. In kia’s zie ik Sjonnies en petjes inderdaad nog niet rijden, in civic’s crx’en en celica’s des te meer
jrk68 zegt
@desoper:
Ik heb geen idee waar jij dat waanbeeld vandaan haalt maar mijn voorkeur gaat uit naar Engels en Italiaans.
Sterker nog ik heb nog nooit in een Koreaanse auto gezeten laat staan gereden.
Feit is dat ze leuke auto’s maken tegenwoordig voor een schappelijke prijs.
Oh ja, ik heb op dit moment 3 auto’s, een Engelse, een Japanse en een Duitse.
Conclusie: Je lult dus compleet uit je nek….
desoper zegt
@jrk68: lees je eigen reacties eens na. Dan kom je tot de conclusie dat je vrijwel alle koreanen de hemel inprijst, en vooral commentaar levert op alles wat duits is
jrk68 zegt
@desoper:
Dan raad ik je bij deze een cursus begrijpend lezen aan….
Volgens mij schreef ik alleen iets over hun manier van verlagen en daar ging dit artikel over….
Koreaans ophemelen laat ik graag aan mijn Noorse vriend over. Die heeft ervaring met dat spul en weet waar hij het over heeft.
Mijn commentaren op Koreanen behelzen louter het uiterlijk en hun succes op de markt.
Wat ze bereikt hebben vind ik eigenlijk best knap in onze calvinistische markt…
pietjepuk zegt
Het is “bij dezen”, vraag maar aan je vrouwtje ….
lamborgfan zegt
@norge: wat is er mis mee dat een auto hoog op zn poten staat? Nog nooit als klacht gezien op ab en ook niet om op te bitchen.. Alleen de velgmaten zijn vaak wat klein op aziaten.
jrk68 zegt
@lamborgfan:
Er wordt hier anders zat gezeken over “wheelgap”….
bofkont zegt
@norge: Ja en?? Alle Aziaten staan ook wat hoger op de veren dan de Europese wagens gemiddeld. Dat VW hier de boel belazerd is dan weer wat jammer.
potver7 zegt
Toch handig die schroefveren. Met een torsiestaaf is dit toch wat lastiger…
fep739 zegt
@potver7: een halve ton lood is ook een optie ….
potver7 zegt
@fep739: ja maar dat valt zo op als je de kofferbak opentrekt
fep739 zegt
@potver7: op slot doen, eh
motoragent zegt
@potver7: Ten eerste: een torsiestaaf trek je er uit, je stelt de draagarm af op de gewenste hoogte en je duwt hem er terug in. Makkelijker kan het niet, met het juiste gereedschap erbij kost het je maar een paar minuutjes werk.
Ten tweede: Hoeveel moderne auto’s hebben nu nog een torsiestaaf?
M3Power79 zegt
Wel handig zo een regelbare schroefkit!
straatpiraat zegt
Volkswagen laat gewoon zien hoe de “petjes” het over 10 jaar goedkoop kunnen oplossen…
rikkon zegt
foto3: Multi-model plofpotje?
Wie weet het nut van de 2e ophangbeugel?
notsobig zegt
@rikkon: Ik denk voor het verstevigen van de beugel waar de demper daadwerkelijk aan hangt. Anders hangt al het gewicht aan het dunne staal van de demper en heeft dit de neiging te gaan torderen…
papa zegt
Hadden jullie niet even linksvoor en rechtsachter los kunnen maken?
MJB zegt
Wat doet die QR-code daar achter die ophanging?
fep739 zegt
@MJB: quality rejected
robbie zegt
@MJB: die zit daar voor lastige Koreanen die foto’s maken.
Als ze dan een foto maken wordt er door die QR code gelijk een virus geactiveerd ;)
Revvji zegt
@MJB: Geen gewone QR-code, maar een barcode in een andere vorm, voor intern gebruik. Op een oude gsm-lader (Nokia) heb ik er ook zo eentje staan, maar een gewone QR-scan levert niks anders op dan een lang getal.
notsobig zegt
Dat is nog eens een oplossing der duitse degelijkheid!
Als je tegen het bandje aanklopt, dan hoor je duidelijk dat dit niet van goedkoop plastic is gemaakt!
freezzr zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
meneersander zegt
Nieuw idee voor de halfords jeugd?
E34M5Touring zegt
Concept my ass, als jullie het niet gezien hadden ging het zo in productie. En dan vervangen voor echte veren op kosten van de lease maatschappij, bij de eerste beurt.
pier zegt
Volkswagenverlakkerij!
featherlight zegt
rufctr01 zegt
Als VAG dit flikt dan is het anders en wordt het met de mantel der liefde bedekt door de fanboys. Flikt een Frans of Koreaans merk dit dan schreeuwen ze moord en brand, kraken het tot op het bot af en vertellen er zeer snel bij hoe geweldig hun VAG-je is. Bij VAG koop je een hoop poeha voor te veel geld!
pieter-jan_catteeuw zegt
Logischer is het een ingreep om de stance te verbeteren (waarschijnlijk enkel vooraan verlaagd) voor de foto’s ipv het installeren en vervolgens verbergen van een standaard ophanging op hun GTI protoype. Dan moeten ze het interieur en de motor ook nog verbergen met straps ofzo…
notsobig zegt
@Pieter-Jan Catteeuw: Je kan zeggen wat je wil, maar erg professioneel is dit niet! Zet er dan kortere (/verlagings-) veren onder…
sjaakk zegt
@notsobig: Inderdaad autostyle zal er al heel wat opvoorraad hebben liggen.
twijn zegt
Geloof niet dat je met zo\’n spanbandje een veer mee kan intrekken.
mout zegt
@twijn: Nee. ’t Is gewoon het verpakkingsmateriaal dat ze niet weggehaald hadden (?!)
drivingpleasure zegt
DE concept????
Bwlian zegt
Het is maar een concept, jemig mensen…
laura zegt
@Bwlian: doe het dan ook gewoon goed. doen ze toch altijd bij vw????????
camber24 zegt
Top van AB dat jullie dit hebben gezien en ook posten.
Tommy2 zegt
Zo verlaag ik m’n Golf ook altijd, alleen slijten die bandjes wel snel.
ts46 zegt
Ik geloof niet direct dat die veren door die spanbandjes naar beneden worden gehouden en als het al zo is, dan is het maar een heel klein stukje..
om zo’n veer fatsoenlijk lager te maken heb je echt stevig gereedschap nodig..