De tuners gaan nog niet massaal los op de Volkswagen Tiguan, maar dat zal niet lang meer duren. Tot nu toe heeft alleen Abt zich gemeld met een stoere outfit voor de Tiguan en Volkswagen zelf presenteerde in Essen de Tiguan R-Line. Duitse tuner Delta 4×4 is inmiddels ook met de Tiguan aan de slag geweest.
Je kunt bij Delta 4×4 kiezen tussen road of offroad aanpassingen. De versie voor op de openbare weg werd met zo’n 3 centimeter verlaagd en op bredere sloffen gezet, verkrijgbaar van 16 tot en met maar liefst 22 inch. Een sportuitlaat moet zorgen voor een voller motorgeluid. Met een ingreep in het motormanagement kan de 2.0 TDI met 140 pk en 320 Nm worden gepimpt naar 169 pk en 384 Nm trekkracht.
Het offroad model kan daarnaast desgewenst worden voorzien van oranje afwerking in de grille met oranje velgen en krijgt 5 cm meer bodemvrijheid dan het standaardmodel. Sidebars en metalen versteviging van de bodem moeten de Tiguan geschikt maken voor het ruigere terrein.
Ejay zegt
Die velgen op die straatversie kunnen echt niet. Lijken net bloemen net als die van de Ford Puma. Die offroad is grappig, maar wanneer ga je nu met je Tiguan even lekker offroaden?
Ditmah zegt
Jammer van de oranje velgen. Zou beter staan met 19 inch. Ben benieuwd wanneer de bodykits op de markt komen.
Roadronner zegt
Die offroad versie ziet er eigenlijk best grappig uit :)
Die blauwe heeft inderdaad afgrijselijke velgen :(
FabianVTR16V zegt
Gadverdamme wat een gedrochten zeg :(
Doe mij maar “gewoon” een tiguan met R-Line pakketje !
Jan zegt
Ze willen met die zwart oranje maken zoals het concept was vroeger, maar dat is toch wel niet echt gelukt.
Enkel de chiptune en uitlaat aanpassing interesseert me bij deze.
Rik zegt
Die ofroad is wel dik maar die straat versie kan ik nou niet mooi noemen, een beetje te hoog “pimp gehalte”
Racer X zegt
Gadverredamme! Dit meen je toch niet. Die offroad variant in andere kleuren, ok, maar die putdeksels op dat blauwe geval kunnen echt niet.
JoepeN zegt
Stonden hier net een Tiguan en Touareg naast elkaar in de straat. Allebei in bling-bling-uitvoering, dus zwart, donker glas, veel chrome en grote velgen. Ik moest twee keer kijken om er achter te komen dat de ene het kleine broertje was van de ander. Toch wel indrukwekkend die Tiguan dus. Ze zouden niet mijn keus zijn, maar ik was eerder bang dat de Tiguan te vriendelijk/compact zou zijn voor de doelgroep.
Frank zegt
Mooier kunnen ze het niet maken, wel lelijker :)
Rij je niet een beetje heel erg voor lul met 169 PK op je vierwieler?
Marijn zegt
Die aanpassingen voor het ‘off-road’ model zijn echt totaal nutteloos. Als je echt wilt off-roaden koop je toch geen SUV?
Een SUV koop je omdat je de looks van een terreinauto leuk vindt, maar het comfort en weggedrag van een personenauto wilt hebben, en vervolgens pas je hem zo aan dat het comfort en weggedrag weer verpest wordt om op het terrein te kunnen rijden… Meest nutteloze aanpassingen ooit.
ML zegt
Ze kunnen zich misschien beter beperken tot het chippen. Dat oranje lijkt erg goedkoop. En die velgen, tja..
Ik hoop eigenlijk nog op een tuner, die het aan durft om hem meer op de concept te laten lijken.
JD zegt
Stoer … van een lelijke auto een nog lelijkere auto maken lijkt tegenwoordig wel het hoofdpunt van de tuners.
BennyB zegt
Maar wat ik wel goed van ze vind is het onderscheid tussen offroad en road.
Zo’n ding is, wat ze ook zeggen, nooit goed in allebei. Dus kies dan of voor het één, of voor het ander.
Davidov zegt
Whah, die zwarte doet me denken aan een blije Pipo of zo :P
Berbertjes zegt
Doe dan toch maar de ABT (6) of een R-Line ofzo tja en als je toch geld hebt doe dan maar de R50 of W12
ngear zegt
De oranje-zwarte: dit is niet echt wat ik me voorstel bij een stoere terreinauto
De blauwe: dit is niet echt wat ik me voorstel bij een strakke suv
TomRS6 zegt
Dat zijn ongeveer de Loder1899 velgen. Ik vind het wel wat.
Rick zegt
@ngear.
Bij een Porsche GT3 RS wel ;)
Tommy zegt
Doe mij die off-road maar, ziet er wel tof uit, die andere heb je niks aan!