In deze rij-impressie pakken Wouter en Martijn samen de vernieuwde Volkswagen Tiguan (2021) beet!
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 35 Reacties
In deze rij-impressie pakken Wouter en Martijn samen de vernieuwde Volkswagen Tiguan (2021) beet!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Het zou toch fijn zijn als er ook weer eens een geschreven rijtest bij de video gemaakt zou worden.
@Pordon: Ik deel deze mening!
@Pordon: inderdaad, dat zou wel zo fijn zijn
@Pordon: luiheid overheerst overal.
@Pordon: Ik heb hier laatst ook al een pleidooi over gehouden, helaas tot op heden zonder succes.
@Pordon: +1
@Pordon: en weer een gallery
@Pordon: ik zie dat overigens steeds vaker, ook op andere platforms. Alles wordt richting video gestuurd. Hapklare brokken. Terwijl ik juist liever tijdens het nieuws, een ander programma, tijdens een vergadering, whatever, graag tekst wil lezen. Ik mis het ook dus. En toch ben ik zo stom om er iedere keer op te klikken. Juist daar moeten we mee stoppen. Want of hier nu wel of geen tekst staat; de klik is er.
@camber24: door de video te kijken zie je extra advertenties (die Gerard Joling bingo…) en dat levert gewoon meer op. Is blijkbaar het extra werk van het maken van een video ten opzichte van een artikel waard.
4 neppe pijpen op een 1.5 met 150pk. Om je kapot voor te schamen.
@Johanneke: welnee man. Is gewoon een trend. Als je je voor je uitlaten icm met je motor moet schamen is er iets grondig mis in je bovenkamer.
Niks mis in de bovenkamer hoor. Het is gewoon sneu dat je een auto 4 pijpen geeft en dan in dik 10 seconden naar de 100 gaat. Kom je een prius nauwelijks mee voorbij. Misschien ben jij ook van de neptieten, synthol spieren, en foto’s met filters op social media, dat is helemaal prima, maar ik vind het neppe shit. En zielig. In een tijd waar motoren steeds kleiner worden en steeds meer vermogen elektrisch wordt behaald, is het belachelijk om allemaal neppe uitlaten op auto’s te plakken.
De meeste mannen houden er van
@Johanneke: tja sommige mensen houden van… uitlaateindstukken. De fabrikanten doen dit juist voor mensen zoals jou, die er naar kijken en er van afleiden dat het een dikke bak is.
Jojanneke Wat een overdrevenheid. Alleen de 320 pk zal 4 uitlaten hebben en niet de 1.5 .Jojanneke ,goed nakijken voordat je onzin schrijft .En commentaar lever je genoeg op alles van Vag .Word een beetje te veel .
Bezuinigingsdrang is wel erg ver doorgeslagen bij VW, een Linglong als reserveband dan heb je echt schijt aan je clientele .
Blijft een mooi merk dat Volkswagen, ze kijken gewoon hoever ze kunnen gaan voordat de klant afhaakt en dat is erg ver.
Jij moet toch wel iets verschrikkelijks hebben meegemaakt met de vagclub. Hebben ze je vriendin afgepakt of zo? Wat een gal elke keer weer
Nou ja zoveel positiefs is er toch niet te melden. Gaat de laatste jaren alleen maar over allerlei kwaliteitsproblemen. Olie verbruik door slecht ontworpen schraapveren, DSG automaten met problemen, distributiekettingen die uitrekken, dieselschandaaltje, geen software voor de id3, verkeerde software voor de golf, allemaal bezuinigingen op de golf vergeleken met de generatie eerder, iedere 1.4 tsi met meer dan 140pk. Ik zou er graag 1 in de lease rijden, particulier durf ik er niet aan. Rij ik liever wat anders en ga een extra weekendje weg per jaar.
Klopt helemaal. 75% van de verkochte of geleasde auto’s in Europa is non-vag. Dus keus genoeg voor iedereen. Dus M.L., laat de 25% anderen een beetje in hun waarde, dan blijft het leuk.
‘C’est le ton qui fait la musique’.
Ik rij de 1.5 benzine R-line met DSG-bak en 2-tone leren zetels (zwart-oranje) sinds 2,5 jaar in lease. Door Corona slecht 40K kilometers mee gereden, maar evengoed geen enkel probleem tegengekomen. De Tiguan was niet mijn eerste keuze, maar het was een redelijk kale Passat of deze full-option Platinum Tiguan). In die tijd geen enkel probleem tegengekomen, is echt een stevige en aangename auto om mee te rijden. Na de Touran en de Passat is dit mijn derde Volkswagen en nooit problemen gehad.
@meetsysteem
Jij vindt het dus acceptabel dat ze een c merk band achter in je kofferbak mikken?
Ik ben Lexussen gewend waar een lichtmetalen velg met een a merk bandin de kofferbak lag , dat is het andere uiterste, dat dan weer wel. Zelfs de goedkopere IS had dat.
Over die band heb je beslist gelijk hoor. Elk merk heeft z’n dingetjes en Lexus is nu eenmaal een topmerk. Ik ken ook (minimaal twee) merken die standaard één of twee paraplu’s in een uitlek/droogplek meeleveren, ook heel fijn. Gelukkig is er nog een beetje onderscheid.
Ik wens je een vrolijke avond.
@meetsysteem
Wederzijds !
@monsieurleloure: de band die je nooit gaat gebruiken hoeft toch niet van een A merk te zijn? Ik vind het sowieso raar dat er een reserveband in ligt, dat komt bijna niet meer voor.
Loire; Wel jammer voor je ,dat je deze keer niets anders kon vinden als het reservewiel. Ik zou me schamen om dat aan te kaarten.
Ik dacht dat AB vooral spannende en interessante auto’s test?
Dit is een interessante auto volgens mij. Hij verkoopt in ieder geval heel erg goed en dus is ie interessant.
Ik heb de pre-facelift Tiguan gehad en voor het gemiddelde gezin is dat gewoon een meer dan prima auto.
We kunnen allemaal wel dromen over een Urus, Macan, Alpine of 8c maar in de praktijk is de kans groter dat we ooit een Tiguan kopen.
@bakboord1: HahahHa herkenbaar!
@viezefreddyw: in jouw geval snap ik dat nog wel Fred :)
Oh zo de hamer op zn kop.
Gillette Nee ,ook auto s die veel verkocht worden en dus populair zijn. Daar zijn dit soort sites voor .
Wat een smalle parkeervakken zijn dat. Ontworpen door een auto iemand die aandelen heeft in een autoschadebedrijf ?
De 1.5 Tsi met DSG is alleen leuk in de Polo. Jammer dat VW denkt dat die motor voor elk model passend is. Maar goed je rijd tenminste nog in een 4 cilinder. Bij VW had het ook een 3 cilinder kunnen zijn;)
50k heb je gewoon een 320i GT High Executive met M-Sport
Zelfde ruimte, rijdt honderd keer lekkerder, meer vermogen, achterwielaandrijving etc etc
Al die SUV´s zonder 4×4…je zit hoger, maar dan kan je net zo goed in een willekeurige MPV plaatsnemen. Die presteren ook helemaal niks in het terrein, maar pretenderen dat ook niet. Rijden in een 1.5je met dubbele nepuitlaten, is al even triest als die mensen die een V8 bordje plakken op hun Polo. Al kan ik daar wel een beetje om lachen, omdat zij zichzelf niet serieus nemen….