• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen T5 Extreme

Auteur: autoblogger, gepost 25 oktober 2006 om 16:01 – 35 Reacties

Volkswagen T5 Extreme


De Duitse tuner Seikel komt in 2007 met een Allroad variant van het VW T5 busje, je weet wel, die bouwvakker transporters die je in de ochtendspits met 170km/u voorbij blazen. De bijpassende benaming is: T5 Extreme!

Bij het zien van de plaatjes komen er nare herinneringen boven van de Zestline, de Atacama en de Unimog; WTF is dit? Volgens Seikel is dit de ultieme combinatie van een transporter-sedan met een jeep… juist.

De T5 komt in het voorjaar van 2007 en krijgt de beschikking over een 130 of een 174 pk diesel. De sloffen zijn 15-inch met maatje 235/85 (via motorfull.com).

Volkswagen T5 Extreme
Volkswagen T5 Extreme
Volkswagen T5 Extreme

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Volkswagen Transporter Sportline
    Volkswagen Transporter Sportline is de ultieme sportbus
  • Schetsen Volkswagen Multivan openbaar gemaakt
  • duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats
    Dit is duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « Corpulente Benzen: Mag het een onsje meer zijn?
Volgend bericht: Nieuwe inbraakmethode is een hoax »

Lees Interacties

Reacties

  1. KVK zegt

    25 oktober 2006 om 16:13

    dus dit is gewoon een T5’je dat wat hoger op z’n poten staat dan anders? En dat noemen ze tuning?
    Overigens, niets tegen de Unimog eh man, dat ding ruled, zwaar :)

    Login om te reageren
  2. Ultimora zegt

    25 oktober 2006 om 16:13

    wat een verschrikkelijk lelijke hoepels…..

    de wielkastverbredingen zoude gaaf zijn als ze netjes met de bumpers ff werden gespoten, maar nu is het niks…

    Login om te reageren
  3. Ruben zegt

    25 oktober 2006 om 16:26

    Welke (s)eikel koopt dit nou?

    Hahaa lacheuuh

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    25 oktober 2006 om 16:29

    Dit geeft een hele nieuwe betekenis aan het begrip crossover! :)

    Login om te reageren
  5. Coeshee zegt

    25 oktober 2006 om 16:33

    Wat een frisse wind door het Volkswagengamma zeg :p

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    25 oktober 2006 om 16:36

    En door mijn hooft gonst de tune van The A-team…

    Login om te reageren
  7. mvagusta zegt

    25 oktober 2006 om 16:36

    Dikke velgen! :) Letterlijk!

    Ziet er toch niet uit! Ver over the top!

    Login om te reageren
  8. J. Kabel zegt

    25 oktober 2006 om 16:37

    Mercedes-Benz levert af fabriek een Vito 120 CDI met een 3 liter V6 met 204 pk en 440 Nm. Met windje mee gaat ie meer dan 200 km/u.

    Login om te reageren
  9. slk55 amg zegt

    25 oktober 2006 om 16:51

    als we het over snelle busjes gaan hebben…… Ik denk dat er geen éen sneller is dan de transporter van clear automobile:

    http://www.claer-automobile.de/startseiten/T-5-main.htm

    Login om te reageren
  10. slk55 amg zegt

    25 oktober 2006 om 16:54

    over de transporter:

    Ik denk dat wij er in nederland er niet zoveel aan hebben, maar dat deze auto meer bedoelt is voor de hoog gelegen bergdorpen in oosterijk of zwitserland, daar zie je veel van die verhoogde busjes rijden. Het is natuurlijk niet moeders mooiste, maar het had (veel) erger gekund.

    Login om te reageren
  11. CG zegt

    25 oktober 2006 om 17:04

    Ja en in Oostenrijk of Zwitserland zijn ze wel zo debiel om zo’n stuk metaal/plastic te kopen. Beetje jammer dit!

    Login om te reageren
  12. slk55 amg zegt

    25 oktober 2006 om 17:05

    meer volkswagen nieuws:

    in 2008 komt er een grote SUV, genaamd Namib, op basis van het ladderchassis van de T5-bedrijfswagen, eerst verschijnt deze in pick up versie, en een jaar later (2009) komt hij ook als grote SUV uit. Het moet een concurent gaan worden van onderandere de nissan pathfinder.

    hier een impressie:

    Login om te reageren
  13. slk55 amg zegt

    25 oktober 2006 om 17:08

    @CG

    “Ja en in Oostenrijk of Zwitserland zijn ze wel zo debiel om zo’n stuk metaal/plastic te kopen.”

    jij kan het debiel noemen, maar ik denk daar anders over. ze komen anders gewoon vast te zitten in de sneeuw.

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    25 oktober 2006 om 17:16

    Voor aanhangertrekkende bouwvakkers is dit ook wel geschikt. Maar wat zijn die wielen lelijk!!!

    En inderdaad: de Unimog is cool op zijn eigen agri wijze :)

    Login om te reageren
  15. Alwood zegt

    25 oktober 2006 om 17:21

    het kan idd best functie hebben; een verhoogde bus met 4×4… wat betreft leuke tuning en busjes. ik vind de volkswagen van slk55amg een beetje nep ;-) doe mij maar een brabus viano met 6.1 V8, hell yeah!!!

    Login om te reageren
  16. KVK zegt

    25 oktober 2006 om 17:55

    @slk : die Claer… 680PK in een T5… waarom doet me dat spontaan een metersbrede grijns op m’n face tevoorschijn halen? :)

    @Alwood : hoezo nep? Optisch niets aan te merken (de grote wielen en afgrijselijke Recaro-reclame ff buiten beschouwing gelaten) en fast as fuck. Mag ik toch hopen :)

    Login om te reageren
  17. Cuore sportivo zegt

    25 oktober 2006 om 17:56

    als je de velgen omkeert zouden het nog “vette” cups kunnen zijn ??

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    25 oktober 2006 om 17:57

    Het lijkt me een beetje wankel… Ik zou er met een slakkengang door de bochten mee gaan, anders val je om… Onhandig…

    Login om te reageren
  19. DonPedro zegt

    25 oktober 2006 om 17:57

    voor vw transporter fans check this:
    http://www.claer-automobile.de/

    Login om te reageren
  20. Franqie zegt

    25 oktober 2006 om 17:58

    Kan iemand mij vertellen wat het nut is om je velgen 10cm buiten je banden te laten steken?

    Login om te reageren
  21. Alwood zegt

    25 oktober 2006 om 18:02

    @KVK… gaat toch niets boven een V8? ;-)

    hoewel dat porsche onderstel wel een hoop goed maakt hoor.

    Login om te reageren
  22. slk55 amg zegt

    25 oktober 2006 om 18:10

    @ Franqie

    bekijk het van de positieve kant, ze zullen snel stoeprand schade oplopen.

    Login om te reageren
  23. slk55 amg zegt

    25 oktober 2006 om 18:12

    @ DonPedro

    die link had ik al gegeven ;)

    Login om te reageren
  24. KVK zegt

    25 oktober 2006 om 18:18

    @ Alwood : point taken ;)

    Login om te reageren
  25. relax zegt

    25 oktober 2006 om 18:46

    Zo te zien zijn het niet eens lichtmetalen velgen maar plastic wieldoppen. Aaaah.

    Login om te reageren
  26. Italian boy zegt

    25 oktober 2006 om 19:13

    mijn fiat busje is een 2.8 liter 136PK haalt 190, dus …

    Login om te reageren
  27. luc zegt

    25 oktober 2006 om 19:16

    lelijk die wieldoppen/velg kun je wel goed merken of je tegen de stoep zit of niet

    Login om te reageren
  28. Hilgert zegt

    25 oktober 2006 om 20:57

    De Claer T4:

    Meer plaatjes: http://www.autobild.de/projektor/galerie.php?artikel_id=3255&pos=0

    Filmpje:

    Login om te reageren
  29. Hilgert zegt

    25 oktober 2006 om 20:57

    Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=4SNR_9CmoP4

    Login om te reageren
  30. Vincent#1 zegt

    25 oktober 2006 om 21:19

    Mag dat eigenlijk wel, Van die uitsteeksels bij de wielen?

    Login om te reageren
  31. slk zegt

    25 oktober 2006 om 21:27

    Geef mij maar de vito v6.

    Login om te reageren
  32. mark zegt

    25 oktober 2006 om 22:34

    geef mij een transporter boven alle andere bedrijfswagens

    Login om te reageren
  33. Jan Wisse zegt

    2 november 2006 om 19:09

    Hartstike gaaf ding allen moeten er ander velgen onder maar voor de rest wil ik hem wel een jaar test rijden.

    Login om te reageren
  34. Hans Lalk zegt

    7 november 2006 om 12:53

    in seoptember jl was ik bij Seikel in Altenmitlau om mijn T5 4m camper te laten ombouwen voor terreinwerk. (6,5 cm hoger, terreinwielen + banden, bodembescherming, kortere overbrengingen, snorkel) Daar zag ik de T5 Extreme, net terug uit Marroko en als prototype nog geheim, aldus Peter Seikel. Inmiddels staat de Extreme op de website http://www.seikel.de/de/4×4. Het is wel degelijk een interessante uitvoering, nl. met 38cm vrije hoogte, speciaal ontworpen veren, schokbrekers, langs- en dwarsverstijvingen, extra korte overbrengingen, enz. De auto kan 45 graden stijging probleemloos overwinnen. Op een video bij Seikel zag ik met eigen ogen de auto ca. 30 graden in het mulle zand omhoog gaan. De wielen worden normale 7jx16 stalen velgen.

    Login om te reageren
  35. viano zegt

    5 oktober 2007 om 00:34

    Geef mij maar een Mercedes Viano Brabus. Snelste busje van de wereld

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North