
De Duitse tuner Seikel komt in 2007 met een Allroad variant van het VW T5 busje, je weet wel, die bouwvakker transporters die je in de ochtendspits met 170km/u voorbij blazen. De bijpassende benaming is: T5 Extreme!
Bij het zien van de plaatjes komen er nare herinneringen boven van de Zestline, de Atacama en de Unimog; WTF is dit? Volgens Seikel is dit de ultieme combinatie van een transporter-sedan met een jeep… juist.
De T5 komt in het voorjaar van 2007 en krijgt de beschikking over een 130 of een 174 pk diesel. De sloffen zijn 15-inch met maatje 235/85 (via motorfull.com).








dus dit is gewoon een T5’je dat wat hoger op z’n poten staat dan anders? En dat noemen ze tuning?
Overigens, niets tegen de Unimog eh man, dat ding ruled, zwaar :)
wat een verschrikkelijk lelijke hoepels…..
de wielkastverbredingen zoude gaaf zijn als ze netjes met de bumpers ff werden gespoten, maar nu is het niks…
Welke (s)eikel koopt dit nou?
Hahaa lacheuuh
Dit geeft een hele nieuwe betekenis aan het begrip crossover! :)
Wat een frisse wind door het Volkswagengamma zeg :p
En door mijn hooft gonst de tune van The A-team…
Dikke velgen! :) Letterlijk!
Ziet er toch niet uit! Ver over the top!
Mercedes-Benz levert af fabriek een Vito 120 CDI met een 3 liter V6 met 204 pk en 440 Nm. Met windje mee gaat ie meer dan 200 km/u.
als we het over snelle busjes gaan hebben…… Ik denk dat er geen éen sneller is dan de transporter van clear automobile:
http://www.claer-automobile.de/startseiten/T-5-main.htm
over de transporter:
Ik denk dat wij er in nederland er niet zoveel aan hebben, maar dat deze auto meer bedoelt is voor de hoog gelegen bergdorpen in oosterijk of zwitserland, daar zie je veel van die verhoogde busjes rijden. Het is natuurlijk niet moeders mooiste, maar het had (veel) erger gekund.
Ja en in Oostenrijk of Zwitserland zijn ze wel zo debiel om zo’n stuk metaal/plastic te kopen. Beetje jammer dit!
meer volkswagen nieuws:
in 2008 komt er een grote SUV, genaamd Namib, op basis van het ladderchassis van de T5-bedrijfswagen, eerst verschijnt deze in pick up versie, en een jaar later (2009) komt hij ook als grote SUV uit. Het moet een concurent gaan worden van onderandere de nissan pathfinder.
hier een impressie:
@CG
“Ja en in Oostenrijk of Zwitserland zijn ze wel zo debiel om zo’n stuk metaal/plastic te kopen.”
jij kan het debiel noemen, maar ik denk daar anders over. ze komen anders gewoon vast te zitten in de sneeuw.
Voor aanhangertrekkende bouwvakkers is dit ook wel geschikt. Maar wat zijn die wielen lelijk!!!
En inderdaad: de Unimog is cool op zijn eigen agri wijze :)
het kan idd best functie hebben; een verhoogde bus met 4×4… wat betreft leuke tuning en busjes. ik vind de volkswagen van slk55amg een beetje nep ;-) doe mij maar een brabus viano met 6.1 V8, hell yeah!!!
@slk : die Claer… 680PK in een T5… waarom doet me dat spontaan een metersbrede grijns op m’n face tevoorschijn halen? :)
@Alwood : hoezo nep? Optisch niets aan te merken (de grote wielen en afgrijselijke Recaro-reclame ff buiten beschouwing gelaten) en fast as fuck. Mag ik toch hopen :)
als je de velgen omkeert zouden het nog “vette” cups kunnen zijn ??
Het lijkt me een beetje wankel… Ik zou er met een slakkengang door de bochten mee gaan, anders val je om… Onhandig…
voor vw transporter fans check this:
http://www.claer-automobile.de/
Kan iemand mij vertellen wat het nut is om je velgen 10cm buiten je banden te laten steken?
@KVK… gaat toch niets boven een V8? ;-)
hoewel dat porsche onderstel wel een hoop goed maakt hoor.
@ Franqie
bekijk het van de positieve kant, ze zullen snel stoeprand schade oplopen.
@ DonPedro
die link had ik al gegeven ;)
@ Alwood : point taken ;)
Zo te zien zijn het niet eens lichtmetalen velgen maar plastic wieldoppen. Aaaah.
mijn fiat busje is een 2.8 liter 136PK haalt 190, dus …
lelijk die wieldoppen/velg kun je wel goed merken of je tegen de stoep zit of niet
De Claer T4:
Meer plaatjes: http://www.autobild.de/projektor/galerie.php?artikel_id=3255&pos=0
Filmpje:
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=4SNR_9CmoP4
Mag dat eigenlijk wel, Van die uitsteeksels bij de wielen?
Geef mij maar de vito v6.
geef mij een transporter boven alle andere bedrijfswagens
Hartstike gaaf ding allen moeten er ander velgen onder maar voor de rest wil ik hem wel een jaar test rijden.
in seoptember jl was ik bij Seikel in Altenmitlau om mijn T5 4m camper te laten ombouwen voor terreinwerk. (6,5 cm hoger, terreinwielen + banden, bodembescherming, kortere overbrengingen, snorkel) Daar zag ik de T5 Extreme, net terug uit Marroko en als prototype nog geheim, aldus Peter Seikel. Inmiddels staat de Extreme op de website http://www.seikel.de/de/4×4. Het is wel degelijk een interessante uitvoering, nl. met 38cm vrije hoogte, speciaal ontworpen veren, schokbrekers, langs- en dwarsverstijvingen, extra korte overbrengingen, enz. De auto kan 45 graden stijging probleemloos overwinnen. Op een video bij Seikel zag ik met eigen ogen de auto ca. 30 graden in het mulle zand omhoog gaan. De wielen worden normale 7jx16 stalen velgen.
Geef mij maar een Mercedes Viano Brabus. Snelste busje van de wereld