
De Volkswagen Caddy heeft er een nieuwe instapper bijgekregen met een prijs onder de 15.000 euro.
Met de introductie van de Volkswagen Caddy prijzen werd al bekend dat er een voordeligere variant zou komen. In eerste instantie was de goedkoopste uitvoering er vanaf 17.700 euro ex BTW. We hebben het dan over de 2.0 TDI met 102 pk. Volkswagen Bedrijfswagen beloofde een voordeligere instapper en vandaag is die variant dan hier.
Zo gelikt als de Caddy op de persplaatjes oogt, zo saai is de kleine bestelbus op deze foto’s. Maar daar is de prijs dan ook naar. De Volkswagen Caddy als Economy Business is er vanaf 14.700 euro. Dat scheelt enkele duizenden euro’s in vergelijking met de instapper van voorheen. Je hebt nog altijd een 2.0 TDI, maar levert in op vermogen. Er blijven nog maar een schamele 75 pk’s over, met een koppel van 250 Nm. De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.

Helemaal uitgekleed is deze Caddy nu ook weer niet. Je hebt nog altijd een digitaal scherm voor je neus, heb je snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging en elektrisch verstelbare spiegels.

Beschikbaarheid en concurrentie
Volkswagen Bedrijfswagen verwacht deze goedkoopste variant van de Caddy eind dit jaar in de showroom. Is de Volkswagen Caddy met een prijs van 14.700 euro de voordeligste? Nou, nee. De Peugeot Partner in goedkoopste dieselvorm is er bijvoorbeeld vanaf 14.340 euro ex BTW en dan heb je een 75 pk 1.5 motor. Een Renault Kangoo met een 80 pk dieselmotor kost 14.099 euro. En een derde concurrent in vorm van de Ford Transit Connect met 75 pk kost je 14.275 euro. Kortom: de Caddy is goedkoper geworden, maar zeker niet de goedkoopste.
Achterlichten zijn duidelijk ook goedkoper geworden op deze. Ziet er niet uit.
Hoe nieuw is die trouwens, want met zwarte bumpers lijkt ie wel heel hard op de voorgaande…
@Esprit_de_Flandre: het doet mij denken aan de Fiat Doblo van rond 2000. Dat is geen compliment.
Terwijl hij er in duurdere configuraties helemaal niet slecht uit ziet.
Lijkt net een Dacia van de achterkant
@tysson: haha dacht ik meteen , zelfs op de foto geklikt om te kijken wat er achterop stond ?
@tysson
Nou dat was nou ook mijn eerste gedachte.
Zou toch wel liever een 2.0 dan een 1.5 rijden al is het met maar 75pk. Uiteindelijk heeft zo’n motor gewoon meer over en meer natuurlijk koppel ?
Wat is er met al die rondingen in de achterruiten gebeurd??
Wat een hok op wielen
Dat is het. En precies wat het moet zijn. Zo praktisch mogelijk, en toch prettig voor de bestuurder. Vorm volgt functie, dus afwachten of ie zich waar maakt in het dagelijks gebruik, qua gebruiksgemak, comfort en…betrouwbaarheid. Cilinderinhoud geen 1.0 driecilindertje iig.
ff chippen tot 200pk
Hier wordt ik heel erg opgewonden van!
Dat is natuurlijk verre van waar maar als je 100 positieve reacties over VAG producten plaats geeft Pon je een GTI pet! Nog 99 te gaan…
Deze gaan we veel zien. En de humor, de motor is dezelfde als in elke Caddy. Voor een paar honderd euro van 75 naar 160p, dat is best humor.
@dutchdriftking: Precies. Well played VW, well played.
@dutchdriftking: is dat zo. Ik ben wel eens benieuwd wat er allemaal zoveel hetzelfde is in de aandrijflijn als je het geheel uit elkaar zou halen en aan een materiaal onderzoek zou onderwerpen.
@silenro: Daar kom je snel genoeg achter wanneer je je 75PK torretje kietelt naar 160PK.. Er zijn wel degelijk verschillen.
Die paar euro verschil in nieuwprijs heb je er zo uit met je afschrijving
@turboz: het is werkelijk bizar wat gebruikte Volkswagen bedrijfswagens kosten. Een transporter van 12 jaar oud met 5 ton op de klok moet soms nog 8000 euro kosten. Die dingen lijken wel van goud gemaakt.
@lekbak
Waar vervolgens nog een rooitje of 8 achteraan kan qua reparaties in 3 jaar tijd.
Blijf het ook fascinerend vinden, lijkt net een VW sekte (-;
@monsieurleloure stemmingsmakerij uit dat forse onderbuikje van je.
@lekbak: de 2,5 ltr blokken. Is het beste wat ooit in de transporter is gelegd. De 2 ltr blokken allemaal knudde. Met een beetje belading niet vooruit te krijgen, als het eenmaal op snelheid was is het wel te doen. Voeg eventueel daar aan nog ecodrive systeem aan toe. En het was helemaal een drama, toeren en snelheid begrensd. Achteruit een helling oprijden werd bijna onmogelijk gemaakt. Omdat je niet genoeg toeren kon maken.
@dailydriver: zo goed waren die 2.5 blokken nou ook weer niet. De 1.9 was een stuk beter en in de crafter is die 2.5 al helemaal een groot drama. De t4 generatie was technisch ijzersterk, alles wat daarna kwam was heel gemiddeld. Ze waren, en zijn, wel heel goed vol te hangen met opties.
Bestelbusjes zijn per definitie lelijk, maar dit ding doet eel heel erg zijn best om de lelijkste te zijn zeg. Wat voor een dronken henkie heeft die achterruiten zo gemaakt dan??
Toch rijden die Volkswagen busjes over het algemeen wel het lekkerst. De Citroën/ Peugeot busjes ook hele goede ervaringen mee maar vw doet het toch echt een stuk beter dan Mercedes
@1audi1: Ik vind de Transit connect het lekkerste sturen/schakelen.
@berlingohdi: transit connect is zelfde grote als de caddy. De Transit Custom is zelfde grote als de Transporter. De Transit is weer gelijk aan de Crafter.
…grootte… (tweemaal)
Ideaal vervoersmiddel voor een gefrustreerde onderbetaalde kettingrokende stukadoor.
Daarom max 75 pk ?
@raoufff: ik denk niet dat er veel onderbetaalde stukadoors zijn. Als zzper kan je daar een goede boterham mee verdienen. Zegt men.
@1audi1
Vw en lekker rijden?
Hadden op de zaak een caddy en een combo.
3,keer raden welke altijd bleef staan ………
De Combo natuurlijk! Dat was stiekem een Fiat en die deed het meestal niet…
Het is juist de soepele motor die de combo beter maakt. Sterker en stilller dan die stugge caddy.
@Erik: wij hadden gewoon een lekkere caddy met gechipte 180pk TDI. Reedt net als een golf gtd
Wat zijn het ook een lelijke hokken, dan zijn er nog van die lieden die zo’n kansloos hok gaan pimpen.
Eens, een Audi A5 is veeel mooierder
.laat maar
Toch knap.. een nieuwe vw die niet veel te veel op de vorige lijkt. Saai is ie wel, dacht oprecht dat het de nieuwe Dacia Dokker was. Maar zal ongetwijfeld weer verkopen; want VW logo.