Keer op keer blijkt dat er nog een bodempje in de gifbeker zit.
Na Dieselgate en Supplygate heeft Volkswagen wederom een tegenvaller te verwerken. Ditmaal is het verhaal wel stukken minder vervelend voor de Duitsers, maar toch. Volkswagen roept namelijk 30.000 auto’s terug in verband met een mogelijk probleem met de gastanks van deze voertuigen.
Het gaat louter om types die op aardgas rijden. De tanks zouden in bepaalde landen niet in afdoende mate zijn getest, waardoor mogelijk corrosie of lekkage kan ontstaan. Bij de Caddy gaat het om 23.400 auto’s die zijn gebouwd tussen 2006 en 2010. Daarnaast worden 6.240 Passats teruggeroepen. Deze werden gebouwd in 2009 en 2010. (via: Handelsblatt)
Dank aan Arnoud voor de tip!
opelpower zegt
Duitsers en gastanken…. Ik houd wijselijk m’n mond
str8six zegt
@opelpower: ja, je zou toch juist verwachten dat ze daar in gespecialiseerd zijn.
potver7 zegt
@str8six: Ook toen was gasdichtheid niet hun sterkste punt. Maar goed, we dwalen af…
boomhauwer zegt
@str8six: ze lekken toch gas… Dus het werkt.
opelpower zegt
@opelpower: Houd ik m’n mond geven jullie juist gas bij ;)
sanderm3 zegt
@opelpower: gas op die lolly
martinus zegt
Ik blijf het gek vinden dat onze overheid de afgelopen jaren in de CO2 mania.. keihard Giftige (VW) Diesels fiscaal heeft zitten te promoten. En niet meer voordeel heeft gegegeven aan ‘schoon gas’,
Ik denk dat er heeel weinig zaken onveiliger zijn dan een lekkende LPG tank.. je maakt van een auto, een rondrijdende tijdbom. Apart.. nee [b]Asburd[/b] dat VW op dit vlak niet een klein beetje meer heeft ingezet op kwaliteitscontroles.
bimmert zegt
@martinus:
Wat is dit nu, zit er iemand anders op jou account reacties te plaatsen?
Met een beetje googlen had je toch minstens met onderstaande link op de proppen moeten komen!
http://www.automotive-werkplaats.nl/techniek/recall/item/12792-opel-zafira-en-combo-terug-naar-dealer-om-lekkende-cng-tank
martinus zegt
@bimmert: Ook serieus maar… Oude koe uit sloot.
bimmert zegt
@martinus:
Ongeveer net zo oud als al die artikelen van autoblog waar Opels in voorkomen waar jij (weet ik hoeveel jaar later) overal nog negatieve reacties achterlaat bedoel je?
Nee dan begrijp ik het helemaal.
super zegt
@martinus:
cng is heel iets anders dan lng
wat de overheid betreft; belasting was op basis van g/km dus type brandstof maakt niet uit. ik vind overigens ook niet echt dat in nederland diesel wordt gepromoot als je ziet wat voor absurde wegenbelasting je voor een diesel betaalt.
super zegt
@super:
bedoelde overigens lpg, niet lng
mashell zegt
Zat er aan te komen, Autobild heeft telkens een groot artikel wanneer er weer 1 bij een tankstation ontploft.
bsxc2 zegt
Daar hebben ze toch ervaring mee?
G-Ammo zegt
WAT!? EEN RECALL!!!!
*kijk niet naar mijn avatar a.u.b.* :)
e1000bmw zegt
@G-Ammo: die is in de app dan weer niet te zien. Dat scheelt.
thomasthomas zegt
Sjoemel Gas
e1000bmw zegt
Gass, op de linkerbaan…
potver7 zegt
@MauritsH: Het zinnetje “De tanks zouden in bepaalde landen niet in afdoende mate zijn getest, waardoor mogelijk corrosie of lekkage kan ontstaan” is volgens mij niet helemaal goed vertaald. Mijn interpretatie van de tekst op de site van Handelsblatt is dat bij regelmatige tests in verschillende landen is gebleken dat de afdichting niet gegarandeerd kan worden door corrosie of lekkage.
Is ook logischer, want “De tanks zouden in bepaalde landen niet in afdoende mate zijn getest” klinkt meer als een procedurefoutje dan als een technisch mankement.
pinut187 zegt
@potver7: je zou verwachten dat die tanks al in de fabriek worden getest?
berlinetta zegt
Ik denk dat ik maar eens aandelen in glijmiddel ga nemen, want ik denk dat de vraag vanuit Duitsland keihard is gestegen.
henkhupelschoten zegt
Waarschijnlijk lacht Herr Zetsche und Krüger de ballen uit hun broek
opelpower zegt
@henkhupelschoten: nee joh Duitsers lachen niet om grappen
Dutchdriftking zegt
En daarom nooit gas.
406_v6 zegt
“Volkswagen Gas Auto”…popcorn weer pakt.
patrickklein zegt
Net voor de zomervakantie is m’n Audi voor een beurt geweest. Door de dakkoffer in de vakantie had ik het verbruik niet direct door. Nu geeft mijn boordcomputer structureel aan dat ik 930 km ver kan komen met een volle tank ipv 850. Zijn er meer die zoiets is opgevallen na de software-update?