Vertraging voor de Volkswagen ID.3? Welke vertraging voor de Volkswagen ID.3? Leaserts kunnen gewoon toehappen, volgens Pon.
Verontrustende berichten vanuit Duitsland afgelopen week: Volkswagens hoop in bange dagen zou ernstige vertraging oplopen. Het gaat toch al niet heel lekker met die EV’s bij de machtige Duitse autoconcerns, maar als de claims van Manager Magazin kloppen, dan gaan de problemen van de ID.3 nog een stapje verder. Er zouden essentiële fouten in de software van de EV zitten. Dit als gevolg van een te haastig ontwerp. Met man en macht wordt er binnen het concern gezocht naar een oplossing. Daarbij zouden ook al wat koppen gerold zijn, aldus de kwaliteitspublicatie.
Uitgaande van de veraciteit van de berichtgeving is de ‘paniek’ begrijpelijk. De ID.3 is immers de vaandeldrager van Volkswagens EV toekomst. Het moet eigenlijk de nieuwe Kever worden, of tenminste toch de nieuwe Golf. Daarbij: het MEB-platform waarop de ID.3 baseert, moet ook de basis vormen voor een plethora aan andere Volkswagen EV’s. Kortom, een falende ID.3 zou bijna net zo funest zijn voor Volkswagen als de blessure van Memphis voor Oranje.
Doch gelukkig valt het allemaal wel mee, als we Volkswagens Nederlandse vertegenwoordiging mogen geloven. Nederland is een belangrijke markt voor de ID.3., wat veel te maken heeft met ons belastingklimaat. Met het oog op het laatste is het voor Nederlandse klanten ook belangrijk om te weten wanneer de auto beschikbaar komt. Hoe langer dat moment op zich laat wachten, hoe minder keihard bijtellingsvoordeel er immers te halen is.
Bij Pon bestaat er geen twijfel dat de hitsige berichtgeving rondom de nieuwe elektrische golden boy niet op waarheid berust. Spookbeelden zoals ‘een jaar vertraging’ kunnen de prullenbak in, aldus woordvoerder Luuk Hoogezand tegen Automotive:
De lancering van de ID.3 vindt gewoon deze zomer plaats.
Waarvan akte. Of geloof jij alsnog dat de software van de ID.3 net zo goed is als de remmen van de RS3?
goodvibrations zegt
Nu al toegeven kost je orders. Zo lang er kans op een oplossing is positief blijven is het credo.. Maar dat het een uitdaging wordt staat denk ik wel vast..
nissanfairladyz zegt
Wanneer komt er een wetgeving zodat mensen veroordeelt kunnen worden op leugens. Dat zou echt heel veel schelen in allerlei facetten in onze samenleving.
Gulli zegt
@nissanfairladyz: pfff geen reclame meer op tv, dat zou fijn zijn
ghost zegt
Pon, Pon, Pon, Pon….
Dutchcarwizard zegt
@ghost: pon is een slechte importeur
vondick zegt
@baidu: is een slechte zoekmachine
monsieurleloure zegt
Ik vind het al heel wat dat PON een reactie geeft , hulde voor dat.
moveyourmind zegt
Kunnen ze niet gewoon de ontwikkelaars van de Autoblogapp vragen om naar de software te kijken…
Dan is het probleem binnen no time opgelost.
joostgrn zegt
@moveyourmind: Lancering van de nieuwe app vindt gewoon in de zomer plaats..
florisje zegt
@moveyourmind: Deze app hoort haast in een museum thuis!
kareljansen zegt
@moveyourmind: “plusje”
bfvo zegt
ID.737.MAX…
mashell zegt
@bfvo: wat heeft Max Verstappen hiermee te maken?
bfvo zegt
@mashell: werkelijk helemaal niks, maar het snel in elkaar frommelen van de software van de Boeing 737MAX vertoont potentieel wel wat gelijkenis ?
olivier420 zegt
Hihi, punch under water met die link naar de RS3 remmen.
Dat was toch eigenlijk echt schofterig als je er nu weer over nadenkt.
henkp1 zegt
Pon-propaganda; er is toch geen zinnig mens die daarin gelooft??
mashell zegt
Pon speelt gewoon in op de mooie lange zomers die we tegenwoordig hebben. In oktober is het ook nog zomer.
z3cabby zegt
…de veraciteit van de berichtgeving is de ‘paniek’ begrijpelijk … basis vormen voor een plethora….Verder alles goed Jaapyo?
Esprit_de_Flandre zegt
Hij maakt eindelijk gebruik van die “Woord van de Dag”-kalender…
marinepower zegt
Lancering is één ding, levering is een tweede.
net10 zegt
De sofware problemen zijn erg groot, en de vraag is ook of VW aan voldoende accu’s komt. Ik zou het zekere voor het zekere nemen en wat anders bestellen. Je zit immers niet te wachten op een auto met mogelijk (heel) veel kinderziektes, software problemen, en een onzekere leverdatum.
mashell zegt
Hoeveel Model 3’s waren er vorig jaar ook al weer verkocht? Kinderziektes, software problemen en onzekere leverdatums houden Nederlanders niet tegen in hun strijd tegen de bijtelling.
wimof zegt
Ik snap de zin niet.
“Het moet eigenlijk de nieuwe Kever worden, of tenminste toch de nieuwe Golf.”
Als men de carrière van beide bekijkt.
Oorzaak ligt vermoedelijk bij mij.
nissanfairladyz zegt
Toch wel knap van Tesla dat die dus WEL door de production hell zijn gekomen. En volkswagen met meer dan 50 jaar ervaring NIET.
HzR zegt
@nissanfairladyz: VW zit er net in, dus hebben nog alle kans eruit te komen.
roadkill zegt
Pon is een foute toko omdat de heren Pon dat waren. Info uit eerste hand van kerels die met hen werkten.
20klepper zegt
Goede beredenering man! Even je haat uiten naar VW?
( PON is fout omdat de heren PON dat waren… uhu ) hahah
roadkill zegt
Pon NL kan helemaal niet weten dat de uitlevering op schema zal verlopen – dat weet Wolfsburg zelf niet eens. Maar met honderden bugs en duizenden in te werken SW dudes is “oh, niets aan de hand!” een tiepies sjoemelberucht waar VW patent op heeft.
gustav zegt
Waarschijnlijk verspreid door fansla’s.
Je weet wel van die types die in een tesla pyama slapen.
Het is te hopen dat volkswagen snel op de markt komen en de rest ook. Zoals de peugeot 208 en de 2008 geweldige auto’s.
Eindelijk echte e-auto’s en geen tesla’s.
oxidizers zegt
Vind ‘m niet zo geslaagd (optisch dan). Wat dat betreft zou ik eerder voor een goedkope model 3 gaan ofzo.
koeberg zegt
“Vind ‘m niet zo geslaagd (optisch dan).”
Ik wel.
“Wat dat betreft zou ik eerder voor een goedkope model 3 gaan ofzo.”
Mooi hè, keuze.
87sandyd zegt
Ik vertrouw PON voor de volle 3%
Dutchdriftking zegt
Dat Corona is toch een uitkomst. Je kan het áltijd de schuld geven!