Vakantie is leuk, maar verplichte vakantie klinkt minder gezellig. Het is de realiteit voor een deel van de Volkswagen-medewerkers vanwege chiptekorten.
Nog altijd zijn chiptekorten een groot probleem. De verwachting is dat dit issue nog wel even aanblijft. Een drama voor personeel werkzaam in de autoindustrie. Bij tal van bedrijven en automerken ligt de productie op z’n gat omdat er niet doorgewerkt kan worden. Volkswagen moet nu ook een deel van de medewerkers een verplichte vakantie geven vanwege chiptekorten.
Een deel van het personeel komt thuis te zitten. Er is wel werk, maar niet genoeg om alle tienduizenden arbeiders bezig te houden. Door chiptekorten worden er veel minder auto’s geproduceerd dan de gebruikelijke gang van zaken. Dit is niet alleen voor Volkswagen het geval. Ook andere merken binnen de groep ervaren dit probleem, zoals Audi.
Chiptekorten niet alleen bij Volkswagen
Het is een wereldwijd probleem. Of het nu gaat om Toyota in Japan. General Motors in de Verenigde Staten, Maserati in Italië of Volkswagen in Duitsland. Vroeg of laat hebben al deze autoconcerns of merken te maken met problemen naar aanleiding van chiptekorten.
Volgens Wolfsburger Nachrichten heeft dit ook gevolgen voor de productie van sommige modellen. De productie van het nieuwe basismodel van de ID.3, de Pure, heeft daardoor moeite met opstarten. Dit resulteert weer in vertraagde leveringen voor klanten. Extra vervelend voor Nederlandse leaserijders die nog hopen op een levering in 2021 in verband met stevigere bijtelling in 2022.
Le-on wheels zegt
En dan thuis op de bank de hele dag chips eten.
RubenPriest zegt
hij maakt hem gewoon
Edge zegt
Ach, niks nieuws toch? Ik las vanochtend ook al eenzelfde bericht over VDLNedcar.
pindakoning zegt
Gelukkig staan er voor de liefhebbers meer dan genoeg ID.3’s op voorraad.. Nu nog voldoende liefhebbers zoeken
fordje zegt
@pindakoning: hoe lager de prijs des te meer mensen het overwegen….
scrmeagle zegt
Heb geen medelijden met lease rijders.
kniesoor zegt
Zij zelf vermoedelijk ook niet. Maar daar gaat het hier niet over.
iphonistvongates zegt
Je leest steeds vaker over chiptekorten en de gevolgen voor fabrikanten wereldwijd.
“Toyota schroeft de productie van auto’s in september 2021 met ongeveer 40 procent terug als gevolg van het chiptekort. Dat betekent dat er 360.000 auto’s minder van de band rollen. Toyota is niet de eerste autofabrikant die een lagere productie aankondigt door het chiptekort”
connexie zegt
Mijn ID4 is net verschoven van week 33 naar week 44. Dat gaat lekker worden als het tegen 2022 aan gaat schurken. Zie de bui al hangen. En dat is al met de verplichting pre-safe te laten vervallen wegens chips te kort. Veiligheidvoor alles….
detroitv8 zegt
@connexie: ach, dan leen je die van die buurman toch.
Of de andere buurman, of die daarnaast. Een aantal vrienden en kennissen zullen er ook wel een hebben.
marcomanta zegt
Niet alleen VW. Wellicht wordt dan de overproductie weggewerkt aangezien ik bij diverse automerken hele voorraden zie staan en die hebben geen nieuw baasje in de wacht.