![Volkswagen Lavida](https://static.autoblog.nl/images/wp2008/Volkswagen_Lavida.jpg)
Steeds meer Chinezen kunnen zich een auto veroorloven en het Chinese wagenpark groeit explosief. Daar weet Volkswagen alles van, want de Duitsers verkochten het afgelopen kwartaal meer auto’s in China dan in het thuisland. Het gaat hier dan voornamelijk om modellen van vorige generaties, maar de Lavida is een geheel nieuw model dat speciaal voor de Chinezen is ontwikkeld.
De Lavida wordt door Chinese partner SAIC in elkaar geschroefd en zit qua omvang tussen de Bora en de Passat. De Chinese pers is behoorlijk enthousiast en spreekt zelfs over een “mini Phaeton”. Is dat niet schattig?
Technische details zijn nog niet bekend, maar hoogstwaarschijnlijk zal Volkswagen de Lavida uitrusten met een 1,8 of 2,0 liter benzinemotor. Het 1,4 liter TSI blok is ook nog een optie. Volkswagen mikt op een afzet op 8.000 exemplaren voor de tweede helft van dit jaar. Nu niet meteen jaloers worden hè? (bron: auto.sina, via: autoblog.com)
De achterkant is eigenlijk best mooi :D
Alleen de voorkant.. Hmmm….
Nja, ie ziet er wel chinees uit:D
die voor kant is net een toyota
ziet er beter uit dan een passat
@autogier
niet elk autoblog-artikel waar “Chinees” in voorkomt is nageaapt. Dit is gewoon van Volkswagen zelf, dus het kan misschien wel op een Toyota lijken, maar zo komt jouw reactie niet over; meer als een standaard bot die bij een autoartikel over Chinezen zegt: “die lijkt wel erg op een …., ……….., …….”
Ziet er goed uit trouwens! Hij is précies voor de Chinese markt en zo ziet hij eruit, dus ik hoop dat dit model het daar gaat maken.
Ik snap het niet helemaal: een auto moet lelijk zijn om goed te verkopen in China!?? Het zou anders wel een goeie verklaring zijn waarom ze zèlf zulke lelijke auto’s maken…
@ mezelf:
In ieder geval de voorkant is niet echt wat. Daarnaast heeft het geheel weinig uitstraling. Om maar te zwijgen van ‘iets eigens’ of karakter.
Ze hebben de Chinese way iig begrepen: Toowyoowtaaaahhh!!!!!
Ik vind m wel enigzins lijken op de Opel Insignia van enkele artikelen terug…
En Autogier heeft deels gelijk, het heeft iets weg van een Corolla sedan, maarja, zoveel auto’s lijken tegenwoordig op mekaar. Ik kan er ook toch wel wat VW-style elementen uitpikken hoor.
De gemiddelde Chinees is denk ik nog moeilijker te bepalen dan de gemiddelde Europeaan. Een uiterlijk dat mainstream is kent dus wel heel veel consessies wat tot de huidge voorkant leidt.
Jesper: “Ik kan er ook toch wel wat VW-style elementen uitpikken hoor.”
Het logo!?
Gelukkig dat hij alleen maar voor Chinezen is!
Mja, dit is echt wel de Phaeton voor die dwergjes :)
Hoeveel Euro NCAP sterren zou die halen; “geheel nieuw model dat speciaal voor de Chinezen is ontwikkeld”… beloofd niet veel goeds.
ik snap wel waarom die chinese auto’s zo slecht scoren hun zitten ter hoogte van een knie airbag en die hebben die chinese auto’s niet :P:P
gewoon de chinese jetta dus
Typisch chinees design, niet mijn smaak.
Ik snap meteen waarom deze auto niet voor Europa bedoeld is. Damn, dit is lelijk. Wat is de filosofie achter de daklijn, hoofdruimte of limo aspiraties?
Tss, alsof de Jetta niet goed genoeg voor ze is. En nee, hij is niet mooier dan de Passat!
Ik echt blij zijn dat weg ben uit China. Hier all auto veel goed. Né jou tai né kò sò hai né ko tou…
Deze wagen is inderdaad geen competitie voor de Passat, maar de Golf/Jetta laat hij vast ver achter zich in ruimte, design en waarschijnlijk ook prijs (Goedkoop gebouwd in china, vast ook niet zo heel veilig, wat weer een reden kan zijn dat ze hem niet in Europa gaan verkopen).
geef een auto een botsproef, repareer uhm niet, en stauw het in een showroom in china. Mega sucses ! ^^ ik zeg het je :P
Even serieus, al enig idee wat de prijzen zouden zijn ? is wel mooi dat ze eventueel te maken krijgen met duitse degelijkheid, komen we teminsten van die troep af ( als korea ( KIA ) ) ook eens mee gaat denken.
Wat een VolksToyota
Ziet er ook ERG Chinees uit….
LELIJK!
ziet er idd wel erg chinees uit.. en ik ben blij dat ie niet hierheen komt..
maar wat ik me dan afvraag..
WAAROM GEEN CHINEESE NAAM!???!!! das toch raar?
naja.. t zal aan mij liggen..
gr. japp! ;)
@ Patrick
Daarom komtie ook niet hier hé!!.. Laat deze Volkswagens maar mooi in China rondrijden, wees blij dat wij de keuze hebben uit veel mooiere modellen!
Volkswagen Lavement …
Blij dat ze alleen maar in china rond rijden…
Het model valt tussende Bora en de Passat in en als ik kijk naar de vorm van de zijkant. is mijn conclusie, iets op basis van de Skoda Octavia 1, of lijkt het maar zo?
niet lelijk!!!
Achterkant ziet er goed uit!!!
8000 op een bevolking waar een mierenkolonie jaloers op zou wezen… nog niet veel
Stuk m ooier dan de gemiddelde VW, breng dus maar hierheen….
Het ziet er net zo blikkerig uit als een speelgoedauto van de Action. Dus houd dit ding maar lekker daar in China. Een “mini-Phaeton”… ze weten niet waar ze het over hebben.
Ben ik even blij dat ze dat ding alleen in china gaan verkopen :D
-edit: dom gelul-
Doet me sterk denken aan een Toyota, maar ben de naam kwijt.
Kan iemand me helpen?
Trouwens, van mij mogen de Chineesjes m houden hoor, ik vind er niks aan…
Lijkt wel de nieuwe Corolla.
Jetta met spleetogen. Ben wel benieuwd naar de prijs daar. Misschien komt het ding via (grijze) import alsnog voor een prikkie hierheen. Dat zou een interessante ontwikkeling zijn. Deze = ahum mini phaeton ahum = rijdt vast beter dan een landwind of andere onooglijke ramsj. En dat het er niet zo bijzonder uitziet past toch wel bij het koperspubliek. Zeg nou zelf, een bora wordt toch ook niet gekocht omdat die er zo super sexy uitziet? Ik neem aan dat de vakbonden in Wolfsburg ook wel een beetje in de gaten houden dat die chinese VW’s voorlopig in China blijven. Maar op de lange termijn is het een interessante ontwikkeling als de Chinezen zich ook op de wereldmarkt gaan begeven met auto’s die qua vormgeving en specificaties op de Europese markt passen.
45 vingers heeft gelijk: Octy 1
“The Lavida is China-only, but it is said to be the face of the future for Volkswagen. Therefore maybe you should take a second look at it” bron: Autobild