Volkswagen’s auto voor bouwvakkers gaat strakgetrokken worden.
Vandaag heeft Volkswagen Bedrijfswagens schetsen van het nieuwe design voor de Volkswagen Amarok vrijgegeven. Het zijn nu nog schetsen, maar ga er gerust van uit dat de gefacelifte Amarok er zo uit gaat zien.
Volgens Volkswagen benadrukken “een gespierder front en een vernieuwd instrumentarium de krachtige looks van de Amarok.” Nou was het al niet bepaald een subtiele auto, maar nieuwe bandenmaten en uitrustingsniveaus moeten alles nog robuuster doen overkomen.
Dit moet volgens Volkswagen trouwens niet puur als een werk pick-up gezien worden. Hij moet rijden met het comfort van een personenauto en tegelijkertijd indrukwekkende offroad-capaciteiten bieden. Als RTL’s Divorce nog op de buis was had je hem waarschijnlijk al snel rond zien rijden…
denniss00 zegt
Is zo goed als hetzelfde gebleven
rocky zegt
@denniss00: dat dacht ik ook toen ik de plaatjes zag
rufctr01 zegt
@denniss00: Ze kunnen hem beter wat langer maken, achterin zit je met je benen in de nek.
misterdrogba zegt
En als ze nu gewoon een 3 liter V6 diesel in lepelen is het plaatje compleet.
appelvis zegt
Ik heb niks tegen VAG, vind hun producten hartstikke prima. Maar hier gaat het standaardzinnetje ‘ik zie geen verschil’ wel echt op. Wat is er veranderd?
harrie zegt
@appelvis: Hij staat 40cm hoger op zijn poten en er zitten nu speciale laag profiel terreinbanden op met witte letters.
berlinetta zegt
@appelvis: Het is dan ook een facelift en als je even kijk naar de ouwe Amarok, dan zie je het verschil wel. Het ziet er wat luxer uit vind ik. Best een mooie pick-up. Maar een pick-up koop je niet omdat hij mooi is, die koop je omdat hij z’n werk moet doen. Dan zou ik voor iets anders gaan.
granlusso zegt
Aangepast dashboard, maar verder veelal hetzelfde
jrsmoke zegt
Nu nog even die 204pk TDI erin
dirkiii zegt
@jrsmoke: of de 240 bitdi
jrsmoke zegt
@dirkiii: De 204 is ook de BiTDI.
De Amarok volgt de motoren van de Transporter.
Dutchdriftking zegt
Hij is wel wijs hoor. Nu nog een dikke V6 er in.
cla220 zegt
Komarok!
meneermandjegtav zegt
I’m in love♡
kimhung zegt
op 1 of andere manier vind ik de hilux (toyota) toch mooier en beter
scottishcarspotter2000 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
lincoln zegt
Prachtig ding gebleven iig ..
jipino zegt
Hij is heel erg veranderd, kijk maar naar die dikke banden en velgen die je niet op het productiemodel gaat tegenkomen!
retsok zegt
Wauw, vet mooi!!??
pomoek zegt
Ik zie in Breda regelmatig Amaroks van de KL rondrijden. Ziet er prima uit moet ik zeggen. Doet er natuurlijk geen kont toe voor die mannen en vrouwen maar toch. Het ding is flink groter dan je zou verwachten.
reistje zegt
Zo cliché maar ik had het ook geloofd als het de concept tekeningen waren voor de huidige Amorak.
Al vind ik de Amorak aanzich best tof.
WoutH zegt
Best aardig!
Ik had hier toch gewoon een paar airbumps bij op geknikkerd á la c4 cactus!
rd1991 zegt
Voor hetzelfde geld kan je ook voor the real deal gaan: F-150, Ram 1500, Silverado of wellicht een Tundra.
rovadepo zegt
@rd1991: dat scheelt nog wel 10k exbtw
novazezi zegt
Enige mooie pick-up van dit moment naar mijn idee.
Wanneer komt de Audi, Bentley en Skoda uitvoering? En wanneer komt Mercedes-Benz met het tegen antwoord? Die heb ik een tijdje geleden op AB voorbij zien komen. Iets met Braziliaanse markt in de tekst.
toyotafortuner zegt
Meh. Beter kan je in dit segment een Hilux, Navara of L200 kopen. Of als je per se full monty wilt gaan een echte pickup: F150, RAM, Silverado/Sierra, Tundra of Titan
sjeppie156 zegt
Hebben ze hier wel geld voor ?