De kleine hatchback van Volkswagen genaamd ID.2all krijgt een grote broer die wel eens populair zou kunnen worden.
De Volkswagen ID.2all heeft een probleem. Niet dat ‘ie elektrisch is, of dat ‘ie nog niet bestaat, of dat ‘ie lelijk is, dat valt allemaal wel mee en is vooral iets waar sceptici op stuk lopen. Nee, de vorm. Het moet een soort Polo (maar dan ter grootte van een Golf) worden, maar dan elektrisch. Een hatchback dus. Zit de wereld daar heden ten dage nog op te wachten?
SUV
Nee natuurlijk niet. Waarom denk je dat auto’s als de Volkswagen T-Roc en T-Cross zo goed scoren. Volkswagen heeft er zelfs moeite mee om de ID.3 te slijten mede dankzij het feit dat de ID.4, de crossover-broer, een deel kopers wegkaapt. Hoge instap is heilig voor veel mensen. Dus lijkt het slim om naast de ID.2all ook iets SUV-achtigs aan te bieden.
ID.2all SUV
Dat snapt Volkswagen ook en dus komt er een ID.2all SUV. Middels een eerste teaser deelt Volkswagen dat die eraan komt. Veel meer krijgen we er echter niet over te weten, behalve dat ‘ie tegen 2026 komt en de techniek uiteraard gaat lijken op die van de ID.2all. Ook lijkt ID.2all SUV nog zeker niet de uiteindelijke naam.
Waar de ID.2all voor ons autoliefhebbers, helemaal als GTI, de elektrische inslag voor hatchbacks wordt, kan de ID.2all SUV wellicht voor de grote cijfers zorgen. We gaan het zien in 2026.
Robert zegt
Recent heb ik de ID.7 van dichtbij kunnen bekijken, een volledig elektrische ‘zakensedan’. Nou, schiet mij maar lek, maar dat is nuchter gezien gewoon een SUV met kofferbak, als je de hoogte en breedte beschouwt t.o.v. een voorganger als de Passat.
Johanneke zegt
Heel veel EV’s zijn net een tikkie hoger omdat de accu’s onderin liggen. Gaat mij vooral om een normale aerodynamische neus en een normale ground clearance, ipv een bestelbusneus en 5cm te hoog van de grond zonder enige reden behalve dan dat dikke en oude mensen makkelijker in kunnen stappen.
moveyourmind zegt
Voor hetzelfde geld is de ID als compavte en relatief betaalbare hatchback juist een schot in de roos en wordt het een enorm succes. Want de massa zal ook in de transitie mee moeten en zou misschien wel een dikke SUV willen, maar is al lang blij als ze een gewone electrische hatchback van een vertrouwd merk kunnen kopen. Gewoon weer een Volkswagen die de merknaam eer aan doet.
Hoop voor ze dat de ID2 hetzelfde voor ze doet als de eerste Golf in de jaren zeventig. De Golf was toen ook de redding voor Volkswagen.
towi1989 zegt
Ik w8 wel ff op de id4every1
dracae zegt
Toch wel bijzonder dat het kleinste VW ID model ook meteen de minst lelijke is.. ziet er gewoon uit als een VW hatchback en niet als een of andere opgeblazen speelgoedauto.
schreute01 zegt
Nou, Robert. Je moet ‘m dan vergelijken met een echte SUV. En dan is de ID7 toch echt zo’n 14 cm te laag.
harrie zegt
En 5 meter te overbodig
Aon zegt
De gti zal weer tegen de 45k moeten kosten. Veelste veel geld. Schrap de gti en kom met een R model. Rond de 270pk 4wheeldrive. Dat blauw smeekt om een R versie. Ronde Nordschleife in dat ding man man toch om te smullen.
sjonniedeluxe zegt
Nog maar 2.5 jaar wachten!
HZW zegt
Al die elektrische auto’s zijn rare oplossingen, ze moeten er blijkbaar altijd raar of anders of SUV uit zien, zodat ze herkenbaar zijn als elektrische auto.
Bv de komende Lancia Ypsilon, schijnt ook gewoon een aangepaste Opel Corsa te worden of zo, het wordt allemaal eenheidsworst.
Deze ID.2all is ook niet om over naar huis te schrijven, is ook gewoon een dodelijk saai ding.
kas_par zegt
Dat is niet raar, het zijn heel andere auto’s… wij verwachten vaak nog dat een auto eruitziet als grote motorkap voor, cabine, achterbak. Maar: wat moet je in een elektrische auto met die grote motorkap? Er is geen motor! Gewoon een kwestie van wennen dat auto’s zonder groot motorblok een andere vorm hebben.