They tw0000k ouuuuwr Steve Jobs.
De Frankfurter Allgemeine schrijft dat de switch van auto’s met een ICE onder de kap naar stekkerauto’s tienduizenden banen gaat eisen bij Volkswagen. Ze hebben die informatie van Volkswagen’s personeelschef Karlheinz Blessing.
Blessing stelt dat de elektrificatie over een verloop van jaren een ‘vijfcijferig’ aantal banen gaat kosten. Het zou het logische gevolg zijn van het feit dat elektromotoren simpelweg uit minder componenten bestaan dan traditionele verbrandingsmotoren. Daardoor zijn er ook minder mensen nodig om alles in elkaar te schroeven.
Blessing ontkent dat het schrappen van banen te maken heeft met de kosten van dieselgate. Het had anders ook moeten gebeuren volgens hem, er staat nu hooguit wat meer druk op. Toch verdwijnen de banen volgens de bons door middel van natuurlijk verloop en niet door gedwongen ontslagen. Maar of de medewerkers die I.D. nu nog als een zegen beschouwen dat wagen we te betwijfelen.
lincoln zegt
Hier heb je 10 duizenden werkelozen ..
Geef eens effe heel rap subsidie ..
Mooi .. die mensenhandel ..
misterdrogba zegt
Je kan nog zo hard lopen ontkennen dat het niet door dieselgate is maar dit is wel duidelijk een gevolg ervan. 10k jobs, niet mis..
lincoln zegt
@misterdrogba:
Als je zo hard kan lopen ..
Waarom zou je dan nog een auto nodig hebben ??
josvanrey zegt
@lincoln: en van het harde lopen val je ook nog eens af, is gezond en voel je je beter.
tenaci zegt
@misterdrogba: het is toch officieel zitten te lopen ontkennen?
kobus1967 zegt
De wereld verandert en wie niet mee verandert verdwijnt.
Kijk naar de winkelstraten en naar het feit dat jongeren liever de nieuwste mobiele gadgets hebben dan een auto.
De automobiel industrie zal drastisch moeten veranderen en de enige die nu al klaar is voor de toekomst is Tesla al zullen de meeste dit niet willen en/of kunnen zien.
ThomasBol zegt
@kobus1967: tesla is zeker niet klaar voor de toekomst. Ten eerste hebben ze een productieprobleem als alle “orders” voor de 3 doorgaan, ten tweede is elektrisch rijden een tussenoplossing totdat het tanken en rijden op waterstof efficiënter wordt.
potver7 zegt
@thomasbol: Juist. En het is zelfs nog maar de vraag of waterstof het allesomvattende antwoord voor de toekomst is. ’t Heeft ongetwijfeld meer potentie als stekkers en accu’s, maar ook waterstof heeft zo z’n nadelen. We zullen het meemaken… (hoop ik ;)
kobus1967 zegt
@potver7: een waterstofauto heeft ook een behoorlijke bufferaccu!
stfu zegt
@thomasbol: Ze hebben anders wel hun beste kwartaal qua verkopen ooit gehad. En dus ook productie. Sterker nog, ze hebben zelfs winst gemaakt! Give them a break, het is een klein automerk.
topcom zegt
@stfu: De winst komt puur omdát Musk winst wilde maken. De (broodnodige) investeringen mbt productieuitbreiding zijn uitgesteld.
stfu zegt
@topcom: het is ook nooit goed he? :’) Je weet dat ze al een extra stuk grond bij de fabriek hebben gekocht en de Gigafabriek nog volop in aanbouw is? En net even nieuwe producten hebben geintroduceerd?
HZW zegt
@kobus1967: Ja, veel te veel mensen blijven hangen aan valse nostalgie.
Denken dat er over 20-30 jaar nog ICE auto’s zijn is zeer kortzichtig kijken.
De Planeet gaat kapot door bevolking die in de tijd blijven hangen.
Het is belangrijker om een teringhenry makende V8 in je auto te hebben dan dat je kleinkinderen ook nog een beetje schone lucht kunnen in ademen.
Gewoon lekker stom Diesels blijven kopen, die dingen moeten zo snel mogelijk weg gesaneerd worden door er mega hoge belasting op te zetten.
Met een beetje goede wil is dat in een jaartje of 3 wel te doen.
desjonnies zegt
@hzw:
The planet is fine, the people are fucked !
George Carlin 1937 – 2008.
marinepower zegt
@HZW: die paar dieseltjes wereldwijd op de weg is gerommel in de marge. Industrie en lucht-/zeevaart, daar moet een omslag komen.
prop zegt
@kobus1967:
Tesla heeft acceptatie gecreeerd onder de consument. Deze moeilijke onzekere investering de grote spelers nu niet meer te doen. Over 3 jr wordt Tesla langzaam weggevaagd zonder enig bedankje.
trustmeiamanengineer zegt
Hmm, niet echt gunstig voor mij… Maargoed, heb gelukkig wel bewust gekozen om niks met verbrandingsmotoren te doen tijdens m’n studie.
piebepost zegt
@trustmeiamanengineer: Ik denk niet dat er tussen die tienduizenden veel engineers zitten…
rufctr01 zegt
Een 5 cijferig getal, dat kunnen er 20.000 zijn…
piebepost zegt
@rufctr01: Ja. 99.999 kan ook. 100.000 dan weer niet. Dat is echt teveel.
desjonnies zegt
Het blijft altijd rete stil als je vraagt waar die stroom vandaan komt
De handel in stroom is – op zijn zachts gezegd twijfelachtig – om nog maar te zwijgen over de Co2 handel.
Frankrijk staat vol met kerncentrales waar stroom wordt gekocht en hier staan hyper moderne kolen centrales.
De grap van de naïeven vind ik altijd dat niemand ooit vraagt hoeveel zo’ n moderne kolencentrale vervuilt. Waarom hoor ik never nooit iets over de hoeveelheid uitstoot?
Me dunkt dat bedrijven die dit voor miljoenen laten bouwen zeker en vast het milieu aspect laten meewegen en vraag ik me af hoe diep de milieu maffia de publieke opninie weet te manipuleren.
Je suis JTDm !
pinut187 zegt
@desjonnies: Je suis ne comprende pas.
lincoln zegt
@desjonnies:
Straks 10.000 man op een home trainer met dynamo ..
bouwvakkert zegt
@lincoln: Een leuke aflevering voor jou. Netflix; Black Mirror; S01 E03.
lincoln zegt
alleen een @bouwvakkert: kan met zo een suggestie komen ..
sta werkelijk perplex ..
chapeau ..
prop zegt
Gaap. Incomplete berichtgeving om zo de stemming van de reaguurders te manipuleren.
A: elk automerkt krijgt hier mee te maken. Toyota zal nog meer mensen moeten ‘ontslaan’ in de toekomst
B: er ontstaan andere NIEUWE productiebehoeftes waar de vakbonden en VW al over in conclaaf zijn
C; etc etc