Volkswagen geeft de ID.Buzz Cargo een opfrisbeurt en hij wordt serieus veel beter
De ID.Buzz Cargo gaat nog niet zo lang mee, sterker nog, hij is er pas vanaf 2022. Maar Volkswagen heeft toch een aantal verbeteringen doorgevoerd aan de belangrijkste elektrische bestelwagen in haar gamma. Zeer welkom voor de ondernemers die volgend jaar te maken krijgen met een milieuzone. En laten we eerlijk zijn, alle ondernemers met een bestelwagen krijgen volgend jaar te maken met de aankomende milieuzones.
De enige mogelijkheid om zeker te zijn dat je helemaal geen gezeur krijgt is een elektrische bestelwagen aanschaffen. Dat is in 2025 overigens ook de enige bus die je nog kunt kopen zonder BPM. Want vanaf 1-1-2025 wordt op grijs kenteken voertuigen ook BPM berekend zoals we eerder al schreven.
Terug naar de vernieuwd Volkswagen ID. Buzz Cargo. Op een aantal belangrijke punten is hij verbeterd. We zetten het voor je op een rijtje.
Veranderingen ID.Buzz Cargo
- accu: van 77 kWh naar 79 kWh vergroot
- actieradius (WLTP): van 427 km naar 459 km
- vermogen: van 204 pk naar 286 pk
- trekgewicht: van 1.000 kg naar 1.200 kg
- maximaal gewicht lading: van 647 kg naar 750 kg
- topsnelheid van 145 km/u naar 160 km/u
- maximale laadsnelheid van 170 kW naar 185 kW
Een aardig lijstje met betere waardes dus voor de ID.Buzz. Nu zijn we hier sowieso fan ook van de personenuitvoering die we 3 maanden lang mochten rijden . Maar naast de cijfers hierboven is vooral ook het infotainment systeem onder handen genomen. Via een 33cm groot touchscreen kun je dit bedienen. We hadden zelf graag nog meer knoppen gezien, maar er moet iets te wensen overblijven natuurlijk.
Met de komst van de nieuwe Transporter. Die wij al gekscherend de Volkswagen Transit noemden, is de ID.Buzz nog steeds de bestelwagen met het meest uitgesproken Volkswagen ‘smoel’. Maar het laadvermogen van die Transporter zal wel net iets verder gaan EN die wordt wel leverbaar in andere versies dan volledig elektrisch. Lekker wanneer er keuze is!
KEV9 zegt
Ik zit er serieus aan te denken om ID-Buzz te kopen, ik vind hem gewoon erg mooi, Ooit komt er ook nog eens een 23 window vw bus.. En ooit is binnen 10 jaar.
pentar zegt
Waar komt de Duitse gewoonte toch vandaan om een motor precies 286pk vermogen te geven.
reactief zegt
Is 210kw. Iets meer afgerond getal.. Maar waarom het dan geen 200kw is, is een goede vraag.
@autoblog:
ID.Buzz had 204pk i.p.v. 240pk
Topsnelheid was 145km/u i.p.v. 140km/u
En laden kan die straks met 185kW i.p.v. 180kW (al haalde de huidige eigenlijk ook al 185kW)
anthwan zegt
240 pk? Dat moet 204 pk zijn AB.
Nogmaals super bus.
outlook zegt
Dit zijn nog steeds geen indrukwekkende specs,
Allison Burgers zegt
Voor een besteller ook wel prettig: het koppel gaat van 310 Nm naar 560 Nm.
Aon zegt
in Racey Silver graag en met donkergrijze putdeksels. jammie jammie