Het doek is eraf getrokken. Zie hier de eerste volledig elektrische SUV van Volkswagen. Dit is de ID.4!
De vorm van de ID.4 was al geen geheim meer. In het najaar van 2019 had Volkswagen een gecamoufleerde variant van de ID.4 laten zien. De camouflage was zo subtiel dat de lijnen van de elektrische auto goed zichtbaar waren.
Voor de (geannuleerde) Autosalon van Genève had Volkswagen de ID.4 in petto en hier is ‘ie dan. Wat begon als de ID. Crozz conceptauto is nu uitgegroeid tot productieauto in vorm van de ID.4. Het is de tweede elektrische auto van Volkswagen op het MEB-platform, na de ID.3.
Ondanks de onthulling van het uiterlijk, kijken we hier nog naar een milde vorm van een teaser. Volkswagen heeft bijvoorbeeld nog niets bekendgemaakt over de varianten die er gaan komen. De Duitsers laten alleen los dat de dikste variant van de ID.4 een actieradius heeft van 500 kilometer.
Volkswagen gaat de ID.4 in Europa, Noord-Amerika en China verkopen. Het is nog niet exact bekendgemaakt wanneer het model op de markt komt. Dit jaar is de marktlancering van de ID.3, een elektrische hatchback. Voor deze elektrische SUV moet je waarschijnlijk nog een jaar geduld hebben. Ze hebben er nog geen haast mee, daar in Wolfsburg..
Dutchdriftking zegt
De E-tron van Volkswagen met een grotere actieradius, als de prijs klopt dan gaat dit in ons land verkopen als een malle.
sanderp zegt
@dutchdriftking: Deze is wel een formaatje kleiner
Dutchdriftking zegt
@sanderp: zou het? Zou toch kansloos zijn als het zelfde concern twee auto’s met het zelfde doel gaat ontwikkelen….
mrmark1337 zegt
Ik zie alle rijders die de afgelopen 2 á 3 jaar gekozen hebben voor een Tiguan (en daarvoor de Passat) wel hierin stappen als hun huidige lease-contract is afgelopen.
Geen spannend ontwerp naar mijn mening, gelukkig hier geen geknutsel met de C-stijl.
intimrasiert zegt
Heel mooi! Nu nog interieur afwachten, maar ik gok erop dat het mooier dan Tesla’s IPad-hok zal zijn.
dutchneon zegt
dat interieur wijkt heus niet veel af van de ID3… met kundig wat extra krasgevoelige zwarte pianolak als toevoeging zodat je eerder geneigd bent een nieuwe te bestellen omdat je interieur al vol krassen zit ;)
Paul58 zegt
@intimrasiert: het tesla ‘iPad hok interieur’ je kan het haten of niet maar het gaat zeker wel een trend worden als je kijkt naar concept auto’s en nieuwere (EV) modellen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Volvo Polestar en ook VW gaat volgens mij voor een groot scherm in het midden. Mijn ervaring is dat het in ieder geval een stuk praktischer werkt dan het eruit ziet.
henkp1 zegt
Lompe achterkant.
Laat VW eerst zijn beweringen waarmaken. 500 echte of sjoemel kilometers?
karaya zegt
Misschien een klein dieseltje verstopt onder de motorkap.
87sandyd zegt
@henkp1: het houdt niet op, niet vanzelf…
hollandbest zegt
Stuk mooier dan de ID3! Lijkt een beetje op de Opel Grandland X
mpgc zegt
Deze spreekt mij qua uiterlijk een stuk meer aan als de ID3