Ziet er toch wel prima uit?
Volgend jaar komt hier de nieuwe ID.3 op de markt. Het is het eerste model van de ID-reeks van Volkswagen. Binnen dit nieuwe modellengamma zullen alle toekomstige elektrische auto’s van het merk gelanceerd worden. Tijdens een e-mobility conferentie in Guangzhou, China heeft Volkswagen zijn plannen voor de Chinese markt uit de doeken gedaan.
Hier toonde Volkswagen de ID.4 in camouflage vorm. Ook dit nieuwe model staat op het MEB-platform van Volkswagen. In 2023 wil de Duitse autobouwer in China 10 elektrische auto’s in het gamma hebben. Al deze modellen komen op het MEB-platform te staan. De productie van deze elektrische SUV start binnen een jaar. Bovendien zal de ID.3 door SAIC Volkswagen in China gebouwd gaan worden.
Nu heet het concept nog ID.Next maar ga er vanuit dat deze ID.4 gaat heten. China zet hard in op elektrificatie. De verwachting is dat volgend jaar 300.000 elektrische auto’s in handen komen van klanten. In 2025 moet dit aantal zijn opgelopen naar een miljoen elektrische auto’s. Het is niet de eerste keer dat Volkswagen deze ID.Next laat zien. Op de IAA in Frankfurt was er al een glimp te zien van de elektrische auto.
Volkswagen is hard aan het uitbreiden in China en niet alleen op het gebied van elektrische auto’s. Sinds begin 2018 heeft het merk 14 nieuwe modellen geïntroduceerd in het Aziatische land, waaronder vijf SUV’s.
Loek zegt
Qua styling weten die ID’s mij nog niet zo te bekoren. Je kan zeggen wat je wil van de styling van VW maar proportioneel kloppen ze eigenlijk altijd. Dat is met de ID.3 en met deze zo te zien ook, ver te zoeken.
karhengst zegt
@720s: De proporties van een EV kunnen nu eenmaal anders zijn omdat er geen groot blok voorin hoeft te liggen. Ik kijk juist wel uit naar radicaal andere ideeën.
schreute01 zegt
Ongelofelijk. Die voorsprong van VW op het gebied van elektrificatie!
mp014 zegt
@schreute01: nog even en dan moet mensen zoals jij een andere hobby zoeken, heb je al alternatieven? Hoe bevalt je tesla? Al veel km gemaakt?
schreute01 zegt
@mp014: helaas. Geen Tesla. Heb ooit een fantastische VW gehad. Een Kever Cabrio. En heb nu 2 wagens met in totaal 16 cilinders.
Maar leg uit: hoezo moet ik een nieuw hobby zoeken?
geenidee1975 zegt
@schreute01: in dat ‘helaas’ zit het punt van mp014. Bovendien vind ik dat je de cilinders in de wagens op de posters boven je bed niet mee mag tellen. Tot slot denk ik dat VW iig verder voorloopt met elektrificatie dan jij. Nu ga ik lunchen, want honger brengt niet het beste in me naar boven ;).
schreute01 zegt
@geenidee1975: eet smakelijk. En kom eens in mn garage kijken. Je bent van harte uitgenodigd!
geenidee1975 zegt
@schreute01: Nee, dat is niet leuk, want natuurlijk lieg je niet over je wagenpark, maar in het land waar elke dreiging tot ‘opscheppen’ in de kiem gesmoord moet worden, kon ik niet anders dan flauw ingrijpen. De lunch heeft geholpen, dank!
billymobiel zegt
@geenidee1975: Grappig. Ik heb 3 auto’s, maar in totaal slechts 6 cilinders..8-)
geenidee1975 zegt
@billymobiel: er zijn welke leuke hersenbrekers te maken zo :))
centocinquantanove zegt
@billymobiel: Het enige waar ik aan kan denken is dat je drie Fiats voor de deur hebt staan. Anders moet er nog een oude eencilinder bij zitten..
kaspertje zegt
@centocinquantanove: wat dacht je van twee 3-cilinders en een Tesla (oid)
maarteno zegt
@kaspertje: of 1 6 cilinder een Zoe en een Tesla
centocinquantanove zegt
@kaspertje: goeie
mp014 zegt
@schreute01:
mp014 zegt
@schreute01: zoals “geen idee” aangeeft. Veel “fanlas” (en daar reken ik jou ook even bij voor het gemak) geven af op de andere merken (VW, MB, Audi, BMW, …) omdat die zogezegd allemaal veel te laat zijn en giga achter liggen tov “hun” tesla terwijl de meesten er zelf geen hebben. Dus op het moment dat de andere merken wel mee kunnen met, of zelfs beter worden als totaal product dan, tesla, moeten die fanlas een andere hobby zoeken ipv afgeven op anderen obv “elektrificatie”. Heldere uitleg hoop ik?
Waar ik dan wel weer blij van wordt zijn al die cilinders in je (hopelijk niet denkbeeldige) garage! Ik hoop dat de 16 een 12 en een 4 zijn of anders een 10 en een 6….?
Ik mocht onlangs een tijdje in een s en een 3 rijden van dat merk dat je “helaas” zegt niet te hebben. Geloof me vrij, acceleratie top, echt geweldig maar daar heb je dan ook alles mee gehad! Tenzij je “avontuur en spanning” ook meetelt want dat was er genoeg in “autopilot” modus! Gelukkig zat ik een beetje op te letten anders stuurde de 3 afgelopen woensdag rechtdoor de rotonde over ??
vaakbenjetebang zegt
@mp014: Ja, eh, AutoPilot is ook helemaal niet in staat om rotondes te nemen. Dat mag dus geen verbazing wekken…
mp014 zegt
@vaakbenjetebang: tja ik had er nooit eerder mee gereden en was dus wel verrast, net als de eigenaar overigens…. ook in lange bochten met slechte belijning op de weg ging het vaak mis. Nog niet helemaal af zullen we maar zeggen.
vaakbenjetebang zegt
@mp014: Klopt, het is nog lang niet af en dat is ook helemaal niet erg. Het staat immers nog in de kinderschoenen en het is enorm complex om een goede AutoPilot-achtige functionaliteit op te tuigen. Wat kwalijk is, is dat Tesla wel hoog van de toren heeft geblazen over wat AutoPilot allemaal wel niet kan. Het kan ook een aantal dingen behoorlijk goed, maar nog veel meer dingen niet zo goed of zelfs helemaal niet.
schreute01 zegt
@mp014: ik ben geen Tesla-fan maar een nieuwe Model -S zou ik graag willen hebben. Feit is nou eenmaal dat Tesla mijlen ver voor ligt in de ontwikkeling van elektrische wagens. In Europa lopen ze achter. Inclusief VW. Ik hoop voor VW dat ze een goed product neerzetten maar wat er uit Wolfsburg en umgebung komt is nou eenmaal niet mijn smaak. Behalve hun PR. Die is geweldig.
schreute01 zegt
@mp014: oh ja: en voor de statistieken: ik rij dagelijks in een Jaguar XJR en voor de fun in een Morgan Plus 8.
caprio zegt
@schreute01: inderdaad na 10 jaar VW dan ook nog eens … en ook nog eens met een Tesla X look
mashell zegt
Een BMW X1 van VW.
ghost zegt
@mashell: onmogelijk, die is er alleen in leasegrijs, leasezwart en leasewit!
mashell zegt
@ghost: iets wat op de meeste VWs ook van toepassing is natuurlijk. De camouflage is niet voor niets bont gekleurd. Overigens kun je op de X1 heel mooi Sunset Orange krijgen, maar dat durft natuurlijk weer bijna niemand.
kukuk zegt
Lijkt een Renault Kadjar met make-up
koeberg zegt
ID.4 ?? De 3 in ID.3 staat er toch voor dat na de Kever en de Golf hun nieuwe electrische auto de derde revolutionaire VW moet worden? Willen ze voordat het zover is al een vierde revolutie ontketenen?
mashell zegt
@koeberg: never believe the marketing bla, bla.
HzR zegt
@koeberg: en ik dacht dat 4 een ongeluksgetal was in China?
emping zegt
@hzr: ja klopt onderdaad.
paulvtec zegt
Nou ik moet eerlijk zeggen dat de ID3 een mooier neusje heeft dan de nieuwe Golf. Deze ID4 ziet er best leuk uit. Nu alleen nog een range waarbij je 600km op een lading kan rijden en je hebt een echt succesnummer. Maar goed genoeg EV geneuzel weer voor vandaag.
moveyourmind zegt
Ziet er zo op het eerste gezicht niet verkeerd uit. Vooral de dikke bumper en de vloeiende lijnen van motorkap en voorspatborden geven hem een mooi voorkomen.
En denk dat het een slimme zet van VW is om de EV’s als aparte lijn naast de conventionele modellen met verbrandingsmotor uit te brengen. Als er straks regelmatig auto’s uit de iD-range op de weg te zien zijn zal het na dieselgate beschadigde imago sneller ombuigen zonder dat VW er zelf een heel verhaal bij hoeven te vertellen.
mashell zegt
@moveyourmind: BMW deed de elektrische modellen als een aparte lijn, geen succes, Volvo wilde dat met Polestar maar komt ook met een elektrsiche XC40. Audi heeft de eTron in het gamma terwijl dat natuurlijk gewoon een Q6 is. Dus of een aparte lijn nou zo’n goed idee is?
moveyourmind zegt
@mashell: Verschil met BMW is dat de EV’s van VW en Audi zich wel onderscheiden, maar ook weer niet zo onconventioneel ogen dat ze voor de traditionele koper te extreem zijn. En die E-tron is naar mijn mening zelfs gewoon erg mooi.
mashell zegt
@moveyourmind: yep de e-tron vind ik ook de mooiste Audi van nu. Maar ik vraag me af of de e-tron niet gewoon Q6 e-tron had kunnen heten, minder buitenbeentje gewoon een eigen plek in het gamma. Q5 TDI, Q6 Etron, Q7 TFSI lijkt me natuurlijker.
tanzanitef30n zegt
Wat is autoblog toch afgezakt. Het is alleen maar kraken en wegzetten van merken tov je eigen lievelingsmerk. Allemaal
Fanboys die thuis niks te zeggen hebben maar hier de baas uithangen met retoriek van anderen waar zij dan in mee gaan…
strepentrekker zegt
@tanzanitef30n: Amen.
redbeams zegt
Hey de nieuwe kia sportage
tenaci zegt
Zouden ze in de traditie van de Harlekin ook bij die ID modellen varianten lanceren met deze psychedelische camokleurtjes?
mashell zegt
@tenaci: de ID.3 komt optioneel in de blauw groene camouflage wrap.
technofreak zegt
Moet “MEB-platform” niet “MEH-platform” zijn?
Jetlag zegt
Lijkt me sterk dat deze auto in China (ook) echt ID.4 gaat heten en anders zal het geen enorm succes worden; het getal “4” wordt er gemeden, omdat het zoiets als “de dood” betekent.
But stranger things have happened…
emping zegt
@Jetlag: het betekent niet dood maar klinkt hetzelfde als dood. Maar kan ook klinken als 10. De Audi A4 en BMW M4 behouden ook gewoon de benaming met het nummer 4 er in.
luxaeterna zegt
Ik denk dat iedereen die zo op VW kapt succesvoller moet zijn dan de VW groep? Dat die mensen meer omzet, loon of winst maken dan VW? Dat ze meer verkopen van wat ze ook verkopen dan VW?
Of geloven ze echt dat VW de baarlijke duivel is, en dat bij andere merken de auto’s ontwikkeld en getest worden tussen de bloemetjes, de vlinders en de lieveheersbeestjes?
Jongens toch, altijd dat kappen. Net zoals bij Apple. En VW ploegde (verkocht en maakte winst) voort.
birdnerd84 zegt
Misschien zijn de zijkanten wat plomp maar als geheel oogt het erg fraai!
hollandbest zegt
Wat een super dik ding! waarschijnlijk veel te duur om te kopen, maar als die goed geprijsd in de markt komt koop ik hem zeker