De autoindustrie heeft in tientallen jaren enorme stappen gemaakt. Dat laten we zien in deze grappige vergelijking, tussen een ID.3 en de eerste generatie Golf.
Heerlijke seventies kleurencombinatie die toen verl werd verkocht: geel met een groen interieur.. waha..
dit was overigens wel een dik aangeklede versie, de L..
Mooi, zo’n mk.1 in pré facelift uitvoering, dus met de smalle bumpers en kleine achterlichten. Schakelen met vier versnellingen en onbekrachtigd remmen en sturen. Bijbetalen voor radiovoorbereiding en een rechter buitenspiegel, en pas velours bekleding optioneel vanaf de LS uitvoering. Wat is zo’n ID.3 dan een ijskonijn op wielen, zeg. Uitermate comfortabel, ongetwijfeld, maar we kunnen alleen maar hopen dat we over 47 jaar net zo lachen om z’n reikwijdte, als dat we nu (kunnen) doen om het uitrustingsniveau van die Golf.
Het enige electronische in de Golf 1 was de knipperautomaat de spanningsstabilisator voor de brandstof en koeltemperatuurmeter, de radio laat ik even buiten beschouwing.
Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat bij Wouter, een grijns op zijn gezicht zit, in de Golf, ondanks het ‘Spartaanse werken’ en bij de ID4 een chronische frons… vwb dat laatste begrijp ik ‘m ook, wat een inspiratieloze container is dat zeg. Als ze bij VAG nou net zo slim waren geweest als toen met de Golf, dan hadden ze geen Duitser op het ontwerp van ID3 gezet.
1 ding begrijp ik niet bij VW, je tekent een ID3 en legt deze steeds onder een vergrootglas, gevolg, ID 4 etc. Werkelijk, kijk eens naar Skoda, Hyundai, Kia, die zetten duidelijk wat betere design auto’s neer. Dat succes met de Kever en Golf is voorbij, kom op VW, aan de slag met beter smoelende EV’s.
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, hoe staat de verhouding tussen “aantal modale maandlonen per auto” tussen de golf 1 instapper en de spirituele opvolger eigenlijk?
Variomatic zegt
Heerlijke seventies kleurencombinatie die toen verl werd verkocht: geel met een groen interieur.. waha..
dit was overigens wel een dik aangeklede versie, de L..
Robert zegt
Mooi, zo’n mk.1 in pré facelift uitvoering, dus met de smalle bumpers en kleine achterlichten. Schakelen met vier versnellingen en onbekrachtigd remmen en sturen. Bijbetalen voor radiovoorbereiding en een rechter buitenspiegel, en pas velours bekleding optioneel vanaf de LS uitvoering. Wat is zo’n ID.3 dan een ijskonijn op wielen, zeg. Uitermate comfortabel, ongetwijfeld, maar we kunnen alleen maar hopen dat we over 47 jaar net zo lachen om z’n reikwijdte, als dat we nu (kunnen) doen om het uitrustingsniveau van die Golf.
wimof zegt
Het enige electronische in de Golf 1 was de knipperautomaat de spanningsstabilisator voor de brandstof en koeltemperatuurmeter, de radio laat ik even buiten beschouwing.
lithiumion zegt
Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat bij Wouter, een grijns op zijn gezicht zit, in de Golf, ondanks het ‘Spartaanse werken’ en bij de ID4 een chronische frons… vwb dat laatste begrijp ik ‘m ook, wat een inspiratieloze container is dat zeg. Als ze bij VAG nou net zo slim waren geweest als toen met de Golf, dan hadden ze geen Duitser op het ontwerp van ID3 gezet.
MarcoM zegt
1 ding begrijp ik niet bij VW, je tekent een ID3 en legt deze steeds onder een vergrootglas, gevolg, ID 4 etc. Werkelijk, kijk eens naar Skoda, Hyundai, Kia, die zetten duidelijk wat betere design auto’s neer. Dat succes met de Kever en Golf is voorbij, kom op VW, aan de slag met beter smoelende EV’s.
cossiekiller zegt
Test van de I.D.2 vs. de I.D.3 dus.
nietcreatief zegt
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, hoe staat de verhouding tussen “aantal modale maandlonen per auto” tussen de golf 1 instapper en de spirituele opvolger eigenlijk?
cossiekiller zegt
Ik gok op een 15-tal maandlonen voor de Golf 1 en op 25 maandlonen voor de ID3.