De man die Opel uit het slop heeft geholpen, mag nu bij Volkswagen orde op zaken gaan stellen.
In een vorig decenium ging het niet zo goed met Opel. Daar waar het merk lang gold als een serieus alternatief in de middenklasse, werden ze aan alle kanten voorbij gestreefd door concurrentie uit eigen land (lees VAG), Zuid-Korea en Frankrijk. Thomas Sedran zorgde er als interim-CEO van Opel voor dat het merk weer aan een opmars bezig is en ze met auto’s als de nieuwe Astra, Corsa en Karl weer mee doen om de knikkers. Ze wilden zelfs de grootste van Europa worden, al is er in dat geval nog wel wat werk aan de winkel.
Niet voor Thomas Sedran, die gaat namelijk bij Volkswagen aan de slag als hoofd strategie. Dat is een sterk punt van Sedran en dat kunnen ze bij Volkswagen momenteel maar wat goed gebruiken. Er moet immers hard gewerkt worden aan een toekomst na Dieselgate. Daarbij schuwt VAG het aannemen van topmannen en -vrouwen van concurrenten niet, want behalve Sedran, lijfde het concern eerder al Daimler-topvrouw Chirstine Hohmann-Dennhardt als hoofd legal.
Das Auto
En dan nog even over dat plaatje hierboven, zelfs met haar slogan heeft Volkswagen gesjoemeld. Deze hebben ze niet zelf bedacht, maar gestolen van Opel, die er in de jaren ’60 de Kadett mee aanprees.
henkhupelschoten zegt
Opel rules.
csx3000 zegt
@henkhupelschoten: Opel sucks
henkhupelschoten zegt
@csx3000: leg eens uit?
csx3000 zegt
@henkhupelschoten: Ach het is maar een testje hoeveel Opel adepten er op AB verkeren.
Ik vind persoonlijk Opel drie keer niks.
Ach ieder zijn ding.
Al hoe wel, ik erger me wel heel veel aan Opel chauffeurs, maar misschien ga je wel als een drol rijden wanneer je in de val bent getrapt om in een Opel te gaan rijden.
henkhupelschoten zegt
@csx3000: ik weet niet hoe oud je bent, maar dat laatste slaat dus werkelijk alles…. van een opel ga je saai rijden… man man man, waarschijnlijk heb je zelf nog niet eens je rijbewijs en verzin je maar wat. je hoeft echt geen opel liefhebber te zijn maar om die onzin uit te kramen ga dan aub weg van ab en vlucht naar autoweek. een keer rijden met een astra en een golf zou ik zo wel weten welke ik mee naar huis zou nemen
csx3000 zegt
@henkhupelschoten: Ieder zijn ding,
Echter de gemiddelde Opel rijder is in mijn ogen niet geschikt voor een rijbewijs.
martinus zegt
@csx3000: Boeien…als je petje maar goed zit. :)
clarkson zegt
@csx3000: De gemiddelde scootmobiel rijder is in mijn ogen niet (meer) geschikt voor een rijbewijs. Wat een onzin man!
e1000bmw zegt
@henkhupelschoten: hij kent de achterwielaangedreven Opeltjes niet…
csx3000 zegt
@e1000bmw523i: Ik heb het over nu (2015) en niet over de ascona’s en de manta’s.
406_v6 zegt
@e1000bmw523i: Ook de OPC’tjes heeft ie nog nooit gereden blijkbaar…
parker zegt
@406_v6: OPC’s zijn echt ontzettende paupermobielen, net als de meeste andere Opels trouwens. Nikszeggend merk voor grijze buma rijtjeshuismuizen, net als Toyota. De Insignia is de ultieme auto voor zweterige, opdringerige vertegenwoordigers van producten waar niemand op zit te wachten. Gewoon totaal niet interessant dat hele Opel.
desjonnies zegt
@parker:
Kortom : Wat voor Opel heb jij ???????????????????????
sydney zegt
@csx3000: Eindelijk eens een gefundeerde en inhoudelijke mening op Autoblog.
desjonnies zegt
@csx3000:
Opel used to suck
Net zoals Volkswagen, toen ze de grootste werden en teveel macht kregen.
Opels met wel één knopjes voor de achterruitverwarming en een blinde vlek op je tellerplaat omdat er voor een klok bijbetaald moest worden !
Nu wil ik best in een Opel gezien worden en ik vind de Astra als legitiem opvolger van de vermaledijde Kadett geen straf !
De Kadett overigens wel !
Met andere woorden: ik zie de meerwaarde van Volkswagen eigenlijk niet.
Ze zijn niet bijzonder goed, ze rijden niet bijzonder fijn ze zijn wel bijzonder duur !
lekbak zegt
@desjonnies: toch doet volkswagen iets beter dan opel. Niet het bouwen van auto’s maar bedrijfsvoering. Of het nou marketing is of het omkopen van journalisten, ik weet het niet. Maar vw verkoopt als een malle.
knipperlichtje zegt
Duitsers maken geen grappen.. maar hebben wel lol met uitstootnormen
moveyourmind zegt
Dus de man achter de Opel Karl gaat Volkswagen redden…
Dan kunnen we binnenkort waarschijnlijk de Volkswagen Adolf in de showroom bewonderen.
Robert zegt
@moveyourmind: dat wordt niks in Europa, want die zal alleen rechts gestuurd worden gebouwd.
trustmeiamanengineer zegt
@RRRobert: En geen richtingaanwijzers aan de rechter zijde. Richting dient aangegeven te worden met gestrekte rechter arm door het zijraampje. ;)
Arnoud zegt
@RRRobert:
Nationaal Socialisme… Kernwoord: socialisme. Dat wordt doorgaans gelinkt aan ‘linkse’ politieke stromingen.
healey zegt
@Original_Arnoud: Dus eigenlijk moet je je linker arm strekken?
406_v6 zegt
@Original_Arnoud: Niet helemaal correct; Nationaal Socialisten waren tegen wat zij noemden “revolutionairen”, dat waren o.m. de Joden maar ook de socialisten.
Arnoud zegt
@406_v6:
Nee, ze waren tegen communisten. Er is nog een heel verschil tussen socialisten en communisten. Hitler stelde de Duitse arbeider voorop en was daarmee zeker socialist. Die Duitse arbeider moest het goed hebben met zelfs geld voor een auto. Vandaar de wagen voor het volk.
desjonnies zegt
@406_v6:
De grap is dat de Socialisten wel naadloos veel ideologie van Hitler hebben overgenomen, kinderbijslag, vakantie geld, pensioen regeling gezondheidszorg.
Dus over boter op het hoof’ gesproken komt het meest van Ome Adolf !
erwh zegt
@Original_Arnoud: Tja, na 60 jaar geroep van links dat fascisme een rechts feestje is zal het moeilijk worden om duidelijk te maken dat fascisme zowel aan de linkerkant als rechterkant van het politieke spectrum voorkomt.
hplh zegt
@moveyourmind: alleen op lpg verkrijgbaar
moveyourmind zegt
@hplh: Er komt ook een extra ruime variant, de Volkswagen Wagon…
Trendy afgekort tot V-wagon
2wheeler zegt
@hplh: proest!!
willempjuh zegt
@hplh: *insert Gerard Joling lach*
Arnoud zegt
@moveyourmind:
Adolf is de drijfveer achter KDF (Kraft Durch Freude) geweest. Pas na WOII werd dat door de geallieerden omgedoopt tot Volkswagen.
Dizono zegt
De naam Volkswagen dateert al uit het KDF-tijdperk:
http://orig03.deviantart.net/950a/f/2011/353/9/2/kdf_wagen_by_johnny1978-d4jkvsw.jpg
Esprit_de_Flandre zegt
@dizono: De naam volkswagen is zelfs nog ouder dan dat, maar was toen eerder een term “een volkswagen” dan een merk “Volkswagen”…
6cilinder zegt
@moveyourmind: zullen er maar weinig verkocht worden dan. Er rijden niet zoveel auto’s op gas in Nederland volgens mij.
6cilinder zegt
@6cilinder: woops, iemand was me voor.
trustmeiamanengineer zegt
‘Sjoemelslogan’.
Mooie carrièrekans voor de meneer van Opel, maar ik weet niet of ik die kans zou aangrijpen. Zal uiteraard wel weer met een hoop geld gemoeid gaan.
thomasthomas zegt
Goede naam komt zeker goed!
allesmetturbo zegt
Kadedilac
406_v6 zegt
@allesmetturbo: Kadettilac….
kwakmare zegt
Poh, die Kadett!! Maakte VW maar eens een auto met maar half de allure van die Kadett……
henkhupelschoten zegt
@kwakmare: Ik denk dat ik de gelukkigste man ter wereld kan zijn met een puike Opel kadett, hij blijft een glimlach op m’n gezocht toveren als ik er eentje zie, zou er wel een willen!
kwakmare zegt
@henkhupelschoten: +1
bmw7 zegt
@henkhupelschoten: amen to that.
406_v6 zegt
@henkhupelschoten: Dan is dit wel wat voor jou?
http://ww3.autoscout24.de/classified/267973887?asrc=st|as
Of deze:
http://ww3.autoscout24.de/classified/277492626?asrc=st|as
parker zegt
@henkhupelschoten: opgegroeid in een kansarm arbeidersmilieu zeker?
henkhupelschoten zegt
@parker: nee, jongen van het brabantse platteland.
desjonnies zegt
@henkhupelschoten:
Kom op Henk een auto met de wegligging als een zwangere eend, remmen van plastic en een interieur met één tellers, dit kun je niet menen !
Alleen een Volkswagen oer kever en de vermaledijde Volkswagen T1 bestelwagen zijn nog grotere rijdende voorbeelden van de anti-christ op auto gebied !
Dan 10 keer liever de lelijke eend, die heeft nog een paar dingen die de wagen goed doet zoals comfort en wegligging !
henkhupelschoten zegt
@desjonnies: heb niks tegen de eend maar vind een kadett gewoon gaaf. beetje wat sommige mensen hebben met hun oude jeugdliefdes zoals zundapp of kreidler is een kadett dat voor mij.
henkhupelschoten zegt
@desjonnies: oh nu zie ik pas dat jij het bent! nieuwe foto en alles veranderd…. waar was je zolang?
healey zegt
VW wil natuurlijk ook het geheim weten van hoe je mooie en goede auto’s ontwerpt waar je niet dood in gevonden wilt worden.
Dutchdriftking zegt
Zware taak heeft die man. Want zeker hier op autoblog zal men dit schandaal voorlopig nog niet vergeten zijn.
csx3000 zegt
@dutchdriftking: ik hoop sarcasme.
csx3000 zegt
Het is net maffia, de ene oplichter na de andere.
speedie zegt
Die Müller weet wel van aanpakken en kan “dank zij” dieselgate VW op het goede spoor leiden. Terwijl Winterkorn zich alleen maar toespitste om de grootste te willen zijn, wat op zich al bijzaak is, is het menens met de nieuwe CEO om van VW het beste een meest veelzijdige merk te maken. Nog even de perikkelen wegwerken en a new star is born.
csx3000 zegt
@speedie: En alle simpele zielen zullen volgen…
stephanotis zegt
Ook de man die Saab naar de sloop heeft geholpen.
martinus zegt
@stephanotis: En deed alsof de Deawoo’s die hij verkocht Chevrolets waren.
Maargoed, een type die de consument een beetje weet te misleiden heb je ook wel nodig als je NOxDiesels wilt verkopen als ‘cleandiesels’.
erwh zegt
Opel bezig met een opmars? Dan heeft het nog een lange weg te gaan voordat het directe concurrenten als Kia, Hyundai en Skoda kan verslaan, want dat is toch wel het speelveld waar dit merk nog in opereert.