De Volkswagen ID Buzz lijkt een schot in de roos dat niet aan te slepen is. Maar is dat zo? Volkswagen geeft nu 10.000 Euro weg op voorraad.
Tot nu toe worden we op de redactie over het algemeen nog niet héél warm van EV’s. Oké, er is wel hier en daar wat leuks verkrijgbaar. Een Taycan, een e-tron GT, een Rivian R1S, een Honda E…Ze laten zien dat er ook met een blender onder de kap best wat sjeu mogelijk is. Dus wie weet wat de toekomst brengt. Maar voor nu is het veelal saai.
Hoewel de Volkswagen ID Buzz ook zeker in het rijtje mag van guitige EV’s. De nieuwe iteratie van de hippie-bus is nu hipper dan ooit met zijn accu’s. Iedereen krijgt een glimlach op zijn gezicht bij het zien van de bus. Het is alleen, wel ook een beetje prijzig. En in sommige opzichten, hoewel je dat niet zou verwachten, ook een beetje krap.
Volgend jaar komt er een langere versie van de ID Buzz op de markt. En mogelijk zit iedereen daarop te wachten. Of is de prijs van de Volkswagen gewoon toch een belemmering. Hoe dan ook: je zou verwachten dat ze niet aan te slepen zijn, maar dat is klaarblijkelijk niet zo. Volkswagen heeft een bak nieuwe ID Buzz-en op voorraad die kennelijk niet zonder extra duwtje over de toonbank willen.
Daarom biedt Volkswagen de ID Buzz pro advantage aan uit voorraad. Het advantage voor de klant bedraagt in dit geval 10.000 Ekkermannen korting. De prijs komt daarmee niet meer uit op 67.490 Euro, maar op 57.490 Euro. Hiervoor heb je de 77 kWh accu en 19″ pornojetsters genaamd ‘Tilburg’.
De uitrusting is verder prettig met automatische klimaatcontrole, verwarmde voorstoelen, elektrische interieurvoorverwarming, rijhulpjes et cetera. Het is niet meer dat je zwetend moet slingeren om ramen naar beneden te laten zoals in een kale Golf IV.
Voor een gezin met max drie kinderen met zonnepanelen op het dak dat op vakantie gaat in eigen land, is het dus feitelijk de ideale auto. De koop dan kan tot eind dit jaar. Of, wacht jij toch op de 25 centimeter langere lange ID Buzz met een iets grotere (86 kWh) accu? Laat het weten, in de comments!
Robert zegt
Ik vind hem leuk, maar ik verwacht na inruil van de huidige auto nog zeker 50 mille te moeten bijleggen. Dat gaat hem dus niet worden…
isleofman zegt
Toch interessant dat met alle data van tegenwoordig en alle analyses daarop, dat het consumentengedrag toch niet volledig op voorhand in te schatten is.
Richmond zegt
Omdat Nederland als markt weinig zegt?
lekkerlinksrijden zegt
Dat ding is voor wat het is en kan gewoon te duur, veel te duur
trolle zegt
Dan koop ik wel een dacia jogger hybride voor 27k en heb ik nog 30k over voor benzine
JanJansen zegt
Nu wordt het opeens wel een interessante aanbieding. Hiermee kan je zo veel meer mee dan wat er nu op de markt is. En hij ziet er geweldig uit.
Robert zegt
Ik vind het een fraai, maar vooral ook een ‘vorm boven functie’-ontwerp. Als je dit ontwerp eens nuchter beschouwd is het qua ruimtegebruik een hopeloos inefficiënt ontwerp. Qua lengte/hoogte verwacht je gewoon een zevenzitter, en dat is dit dus -bij lange na- niet. Ik kan me dan ook heel goed begrijpen dat er mensen zijn die wachten op het 20cm langere ontwerp.
DeWitteCondor zegt
Zodra de gadget factor eraf is, zit je met een mini busje dat 3x meer gekost heeft dan het eigenlijk waard is. En het is geen oplossing voor echt grote gezinnen, want daar is ie te klein voor. Hier is nauwelijks een publiek voor. Wellicht dat de lange versie daar verandering in kan brengen, maar die wordt natuurlijk ook nog duurder. Echt een compleet belachelijk ding als je t mij vraagt.
flyerbunch zegt
Grappig karretje, maar veel te duur idd..
dracae zegt
Leuk ding, maar ook met korting gewoon te duur….
robg zegt
Te laat! Ik wilde graag een Buzz aanschaffen, maar de extreem hoge prijs van VW heeft mij bewogen om een Tesla Model Y te kopen. Geen moment spijt van gehad overigens, de model Y is de beste auto die ik ooit heb gereden
schuimbekje3 zegt
ik had dat ook maar bij mij was het probleem dat ze mij vertelden dan er tot aan maart 2024 geen buzz geleverd kon worden…
toen heb ik ook een.model y gekocht maar tjonge wat een asbak…
bugsplatter op.de.voorruit en adaptive cruise control werkt niet meer, tenzij je het niet erg vindt dat de ruifenwissers door de.ruit heen gaan krassen, al 3 keer.door de.wasstraat heen gegaan maar het wordt wel.iets minder maar nog steeds bij een paar druppels gaan de ruitenwissers is standje debiel op en neer en met ACC aan mag je de ruitenwissers niet uit zetten, alleen op auto en dan gaan ze weer proberen om je ruit stuk te wapperen… google maps heeft mij in 200 ritten nog nooit zonder 1 serieuze fout genavigeerd, wegen die afgesloten zijn, wegen die bestemmingsverkeer zijn geworden, wegen die doodlopen, wegen die fietspaden zijn, de verkeerde richting in, bijvoorbeeld naar superchargers door benzinepompen heen… verder kun je niet eens instellen dat je elke 2 uur wilt stoppen(had verwacht in claimland amerika dat mensen vermoeid tegwn een boomaan reden dit wel afgedwongen zouden hebben.. maar ACC dat alleen nog maar werkt met camera ipv (ook) radar is absurd… mij. 17 jaar oude land rover heeft ACC welke als een trein werkt, inc slalomwegen en haakse bochten.. belachelijk dat tesla met een 2023 dit niet kan… ik houd mij. hard vast als de insecten vervangen worden door zoutvegen na het strooien tegen gladheid, witte vegen.. kan ik ACC waarschijnlijk 2 maanden in het jaar gebruiken tussen de strooi periode en de insecten periode in… stoelen zitten trouwens erg slecht, zeker invergelijk met japans budget en duits premium.. achterruit zie je niets door, in zweden hadden de camera’s geen licht en riepen ze de hele tijd ‘cams are blocked’… nee, het is gewoon ECHT donker in zweden midden in een national park… eland die overstak had ie trouwens niet gezien, moest zelf ingrijpen.. op ‘gewone’niet geasfalteerde wegen hier in zweden is de auto ineens alsof die voorwiel aangedreven is, gaat alle kanten op, de 19″ banden zijn op droog erg aardig maar bijeen paar druppels grijpt de abs in bij remmen met onepedal (geen rempedaal dus).. en dan is die sterk achterwiel aangedreven bij droog dus van overstuur naar onderstuur wanneer je in een natte (door bladeren of schaduw) bocht komt.. best grappig als je dood wilt maar niet erg handig… ook regelmatig midden op een 110 of 130kmh snelweg dat ie vol.in de ankers gaat…
ik zou dit verwachten bij een test.model van een nieuw chinees merk, niet van een tesla.die al jaren bouwt en waar iedereen fanboy van is..
usb met sentry en flac schijf is een drama, nog steeds nket aan de.praat gekregen, inmiddels duidelijk dat de midde console alleen usb c met stroom heeft ipv.data
dit soort dingen moeten toch ook.anderen opvallen?
Hugo zegt
Mand.
RutgerK zegt
Vooral de aangekondigde nieuwe aandrijflijn (sterker en efficiënter) maakt de huidoge versie minder aantrekkelijk.
mashell zegt
Toen de wagen geïntroduceerd werd vonden we deze al te duur. Nu kan er €10.000 van de prijs af? Het lijkt er op dat Pon de guitigheid van de ID.Buzz aan zich wilde laten uit betalen en nu de familie Pon de zesde boot binnen hebben de prijs naar beneden mag.
tjorque zegt
Check even de verkoopaantallen, doe die maal 10k…
Dan weten we ineens of die zesde boot een jol, een laser of iets groter is… 😜
MarcoM zegt
Op zich een leuke auto om te zien, althans mijn smaak, maar de prijs, ook na 10k korting blijft giga veel. Een prijsklasse rond de 40k zet eerder zoden aan de dijk.