Geen geduld om te wachten tot Volkswagen zelf een Golf R Evo lanceert? Dan kan je altijd nog terecht bij B&B Automobiltechnik voor een extra gepeperde Golf.
B&B Automobiltechnik heeft voor ieder wat wils, want tuning wordt in verschillende stadia aangeboden. Niet iedereen heeft immers behoefte aan 420 pk, of het geld ervoor.
Het programma van B&B voor de Volkswagen Golf R begint bij een upgrade van 300 pk/380 Nm naar 360 pk/450 Nm voor een prijskaartje van 1.298 euro.
Als je iets meer te besteden hebt en iets meer vermogen wil dan kan je kiezen voor Stage 2, dat levert je 385 pk/480 Nm op. Dit wordt bereikt door de montage van een aangepaste uitlaat, iets hogere turbodruk en aangepaste software. Dit pakket kost 3.950 euro.
Is alleen het beste goed genoeg? Dan is er nog Stage 3 waar je 9.850 euro voor moet neertellen. Je krijgt dan wel een Golf R met 420 pk/530 Nm. Deze vermogensstijging wordt bereikt door een speciale B&B turbo, aangepaste luchtinlaat en een ander uitlaatsysteem. Uiteraard is ook nog even gekeken naar de software.
Prestaties van Stage 3 heeft B&B nog niet vrijgegeven, maar met Stage 2 sprint je in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u in plaats van 5,3 seconden. Het sprintje van 0 naar 200 km/u gaat in 17,5 seconden in plaats van 19,3 seconden.
Het geheel is af te maken met onder andere 20 inch velgen, aangepaste vering en demping en een beter remsysteem. Ook een oliekoeler van B&B is aan te raden, kost je wel 985 euro. Wil je graag met een groen geweten in je getunede Golf rijden? Dan is er goed nieuws,want het is ook mogelijk om deze Golf R op LPG te laten rijden.
JJDW zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Verder wel super prestaties voor zo’n auto. Ben benieuwd naar aan video.
slippie101 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
jmeverts zegt
Het is nog vroeg….
reggie-boy_rood zegt
Ja vette shit
berlinetta zegt
Ik neem aan dat de prestaties van Stage 2 een versie met handbak betreffen? De standaard versie met DSG doet het 4,9 sec geloof ik.
tupperware zegt
@berlinetta:
Dat is wel te hopen, die DSG trek je meteen aan stukken met dat koppel.
Bij de stage 3 kit hadden ze er trouwens beter aangedaan om alle draaiende delen te vervangen door iets sterkers, nu heb je er max 10000km plezier mee.
Marijn90 zegt
Ik kan maar niet wennen aan die 4 pijpen hoor. Ik weet dat ik niet mag vloeken maar vind de kont op foto 4 wat weg hebben van de 147 GTA.
nasty zegt
Verrassend betaalbaar die upgrades! Ik zou direct voor stage3 gaan :)
dbonline zegt
Blijft op een duur strijkijzer lijken!
MARS zegt
4 uitlaatstukken, maar ’t blijft een golf…
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@MARS: Waren de centerpipes er nog maar. Dat zag er een stuk mooier uit dan deze pauperrommel.
paulaner zegt
Geen fan van deze wagen, de vier uitlaatstukken, de velgen van Ford, en een golf blijft een lease object voor dagelijks gebruik, en het wordt niet betrouwbaarder met deze pk’s per liter.
ropbp zegt
“Het geheel is af te maken met onder andere 20 inch velgen, aangepaste vering en demping en een beter remsysteem.” Dat lijkt mij toch minimaal een must als je met een 400pk VAAG-product de weg op gaat. En als je het dan niet voor jezelf doet, doe het dan voor je medeweggebruikers!
Oh nee, dat is sociaal gedrag en de meeste (!) VAAG-rijders hebben geen idee wat dat betekent.
erro zegt
wieldoppen erop, gewoon uitlaatje eronder, ecosticker erop en ik lach me de hele dag krom
bierbuik zegt
@erro: lijkt me geweldig om te doen!
Niet vergeten de R logo’s er af te trekken ;)
mrci zegt
Lelijke velgen
harryb zegt
Ik blijf een golf een auto voor petjes vinden … Ik kan er niets aan doen
mark27s zegt
@harryb:
Ik vind ze geweldig. Helaas heb ik een petje ;s