We hebben er even op moeten wachten, maar hier zijn dan (voortijdig) de eerste officiële foto’s van de zevende generatie Volkswagen Golf. Voorkant, achterkant, interieur alle kanten laten we gelijk zien!
Op de autoshow in Parijs zullen we de Golf live kunnen aanschouwen en vanavond volgt een uitgebreid bericht met alle info. Tot die tijd kunnen we in elk geval uitgebreid gluren naar deze “revolutionair” nieuwe Golf.
Generatie 7 is in elk geval een stuk lichter dan zijn voorganger en zal ook beschikbaar komen met 14% bijtelling als BlueMotion die 85 gram CO2 per km uitstoot.
UPDATE: alle officiële info + foto’s zijn inmiddels HIER te vinden!
bartteeuwen zegt
Wauw een golf 5/6 met n polo neus..
bartteeuwen zegt
@bartteeuwen:
Ik vergat de passat achterlichten
The360box zegt
@bartteeuwen: Zo, jij bent slim.
jrmpower24 zegt
@The360box: Ik vind hem mooier dan de vorige.
gewoon in het zwart, dikke velgen eronder…..Prima!
jordy14 zegt
@jrmpower24: geblindeerde ramen, remus uitlaat, bodykit en dikke stereoinstallatie! Dan wil ik hem wel ;)
ej20g zegt
@jordy14: dus jij wordt een petje?
loloo zegt
@jordy14: geweldig jongen, die drang om marginaal te zijn
CedricH zegt
@bartteeuwen: we kunnen nog een spelletje doen: zoek de 7 verschillen met het vorige model
jrk68 zegt
Weet je heel, heel, heel erg zeker dt je niet per ongeluk een foto van de VI geplaatst hebt…?
bbroek zegt
@jrk68: -edit dank u is inmiddels gefixt- ;)
boraelis zegt
@jrk68: nee hoor dit is m echt de golf 5.75
rufctr01 zegt
Wat is er revolutionair aan deze Golf??
griffendahl zegt
@rufctr01: Ik denk dat ze dit bij VW evolutionair noemen… Maar goed dat wij als mensheid wat harder evolueren, in dit tempo hadden we nog steeds in grotten gewoond…
Seroo zegt
@rufctr01: De voorwielen staan 4cm meer naar voren. Hij is 100 kg lichter, hij stoot 85gram CO2/km uit minimaal en hij heeft een compleet nieuw platform. Dat is best indrukwekkend vindt ik.
rufctr01 zegt
@Seroo: Dolletjes! Ik vind het totaal niet indrukwekkend!
Seroo zegt
@rufctr01: Dan heb jij niet door hoe moeilijk het is om in één model 100 kg kwijt te raken zonder al je veiligheidconstructies weg te halen. Dit is echt een grote stap op het gebied van materiaaltechniek.
Scorso zegt
@Seroo: Hoe moeilijk het ook mag zijn en hoeveel r&d er ook mag aan vooraf gegaan zijn… Het is gewoon een triestige opvolger van een auto die eigenlijk ook al maar een triestige opvolger was van die auto… Eigenlijk wacht ik al sinds de Golf IV op een vernieuwing. Het lukte Opel wél met de Astra, waarom kan oppermacht VW dat dan niet?
awesome zegt
@Scorso: gelukkig heeft Opel ook heel veel succes met de Astra.
rufctr01 zegt
@awesome: maar, die ziet er beter uit dan de über saaie Golf!
darkpluisje zegt
@Scorso: omdat de eerste astra zo’n ramp was dat iedere verandering een verbetering zou zijn
jrk68 zegt
@darkpluisje:
Daarom zijn ze nu al bij de 4de generatie Astra, ik weet niet wat de eerst hier mee temaken heeft….
ej20g zegt
@darkpluisje: als de eerste Astra zo’n ramp was reden er nu niet nog steeds zoveel van rond. Met littekens en roest, oké, maar kapot gaan doen ze nooit.
rufctr01 zegt
@Seroo: misschien met downsizen van de motor?? Met een kleinere motor heb je al veel gewichtsbesparing te pakken.
potver7 zegt
@Seroo: Allemaal goed en aardig. De vorige Jaguar XJ (de laatste niet-Tata zullen we maar zeggen) was ook een revolutionair model, onderhuids. Maar weet je waarom die flopte? Omdat je het verschil niet zag.
Zo is het bij deze ook. Een Golf is een Golf is een Golf is een Golf. Volkswagen mag blij zijn met de ‘vaste clientele’, met dit soort auto’s halen ze weinig nieuwe klanten binnen.
eklasse zegt
@potver7: potver…, loop eens bij een VW dealer naar binnen. “Elke” nieuwe leaser wil deze golf.
w0o0dy zegt
@eklasse: als je de concurrenten gaat rijden denk ik niet dat de Golf bovenaan staat. Dus van bezoekers hier zou je kunnen verwachten dat ze wellicht voor meer rijplezier gaan en wat anders kiezen (i know i did)
eklasse zegt
@w0o0dy: alleen als je een 1serie, A-klasse of A3 gaat rijden. Als je in een megane, 308, focus, 323, auris, guilietta, of Koreaans rijdt is voor mij de keus eenvoudig.
rufctr01 zegt
@eklasse: dan stap ik in de BMW….en als VW zo goed is waarom staan ze niet in de top 10 met hun zg betrouwbare auto’s????
nibor zegt
@eklasse: 308, Focus, Mégane en Guilietta rijden stuk voor stuk (veel) beter dan een Golf (6) hoor (koreaans heb ik in deze klasse nog niet gereden). Minstens net zo comfortabel en veel betere wegligging. Ook zijn ze goedkoper voor meer uitrusting en blijven de motoren langer heel. Nou vind ik ze, op de 308 na, ook mooier dan een Golf. Dus ik zou niet weten waarom dat ineens zal veranderen als ik een auto mag leasen…
w0o0dy zegt
@eklasse: overigens… vandaag die muesli-bak met 150+ van de a28 de a32 (ri Noorden) opgestuurd.. geen centje pijn.. de Vag-bak die ik hiervoor had kwam niet verder dan 140km/u.
Vanquish zegt
@rufctr01: De 100kg ook niet? Dat vind ik persoonlijk best knap.
rufctr01 zegt
@Vanquish: downsizen is populair, met een kleinere motor heb je al veel gewichtsbesparing te pakken!
potver7 zegt
@rufctr01: De laatste Mazda 1 is ook 100 kg lichter dan de vorige. Dat is nog veel knapper omdat het toch al een kleiner en lichter autootje was. VW had dus makkelijk 150kg kunnen besparen lijkt me.
rufctr01 zegt
@potver7: makkelijk geloof ik niet! Fanboy gelul….als het makkelijk was hadden ze het al lang gedaan….
racenderechter zegt
Het is net een Chinees kopie van het huidige model..
slipstreamer zegt
Hahahahahahahhahahhahaha die neus ziet er niet uit! veel te laag van voor en de achterkant is gewoon hetzelfde gebleven,, wat een goede design mensen heeft VAG toch…
loopjes zegt
en ja ik ben de zoveelste….. uiterlijk alleen een andere achterklep. Interieur daarintegen is wel zeer netjes. ben benieuwd naar het nieuwe navigatie systeem.
bbroek zegt
Als ik zie staan: “Volkswagen Golf VII – Dit is hem echt!”
dan verwacht ik een golf VII en geen VI met en polo neus
extuned zegt
nog altijd mooier dan de bmw 1 serie
isobmw zegt
@extuned: in your dreams maybe
Vind zelf de 1 serie ook niet mooi maar wel beter als deze golfje 7..
w211 zegt
@isobmw: als puur BMW fan heeft extuned 100% gelijk
w211 zegt
die kofferklep is echt lelijk ,ze moesten gewoon de GOLF 6 uiterlijk behouden ,en enkel de interieur swappen ,middenconsole die naar chauffeur kijkt= Altijd done ,ook schoon achterlichtjes.
theblackstig zegt
“Voorkant, achterkant, interieur alle kanten laten we gelijk zien!”
Interieur? Nou echt niet!
theblackstig zegt
@theblackstig: Nevermind, laat maar gaan ook voordat ik word aangevallen door een stel wildebrassen.
robbie zegt
@theblackstig: anders bekijk je ff de hele gallery…
theblackstig zegt
@robbie: Dat bedoel ik dus. Gelijk wordt ik erop aangesproken nadat ik mezelf verbeterd had.
OT: Ziet er niet echt beter uit, maar wel een mooi interieur.
Bullet zegt
Tja, ik wordt er nou niet echt warm van…. VW gaat steeds meer de kant op van een zeer saai merk…. VW het Toyota uit Duitsland, ze zijn alleen niet zo betrouwbaar….
rufctr01 zegt
@Bullet: klopt helemaal…verre van betrouwbaar!
w0o0dy zegt
@Bullet: mijn vorige auto heeft op een storing in de centrale deurvergrendeling na eigenlijk geen enkel mankement vertoond op 100.000km…. dat kan ik onmogelijk onbetrouwbaar vinden.
subaru4ever zegt
Bah die achterlichten maken hem scheel , maarja had eigenlijk teveel verwacht.
Ik verwachten echt een nieuwe auto met een fris uiterlijk , maar dit is meer een ingrijpende facelift.
En ja ik weet het onderhuids is ie splinternieuw maar het uiterlijk is gewoon gedateerd.
Daarmee laat hij wel wat liggen an bijv. De focus , astra , a-klasse en v40.
Sorry hoor maar dit word het dan , de nieuwste saaie leaseauto voor werkend nederland….
Bullet zegt
@subaru4ever:
Precies, meer een facelift dan een echte nieuwe auto, dat VW zolang door durft te gaan zonder echte vernieuwingen….
klicko zegt
Tja weinig veranderd…
Maar neusje vind ik niks, achterkant wel oke en interieur is dan wel heel erg mooi!
gforce zegt
Mooier dan de huidige VI, sowieso! Die zag er zo oud en saai uit (zeker omdat iedereen hem als leasebak neemt zonder led-verlichting en een beetje fatsoenlijke velgen). Idd een erg familiegezicht, maarja, ze willen de grootste worden, en dit is succesvol, dus ik kan ze moeilijk ongelijk geven.
zakar36 zegt
Hmmm, lijkt wel of de velgen niet bij de auto passen omdat de auto zo hoog lijkt of ben ik de enige die dat ziet?? Verder ziet het interieur er erg goed uit. Ben benieuwd hoe die er live uit ziet.
HZW zegt
Doe mijn maar wat anders, wat een tegenvaller.
isobmw zegt
Ben al niet meer benieuwd naar het uitgebreid persbericht..
Ik ben geen volkswagen fan, maar ik had echt wel wat leukers verwacht dan dit
Wesley zegt
Ik had nog een beetje hoop nadat ze beweerde dat ‘ie toch wel flink anders zou worden, een écht nieuw model. Gaaaaap. En het ergste is nog dat ook dit gewoon weer een verkooptopper zal worden. Makkelijk geld verdienen VW!
rijbewijzer zegt
Pfff voor een auto die je 1 op de 10 keer tegenkomt de komende 5 jaar is het zeer teleurstellend, maar god het blijft een golf natuurlijk ;)
Hij lijkt trouwens ietjes langer te zijn geworden en ietsjes hoger, maar dat kan aan mij liggen hoor.. mooi vind ik het niet in ieder geval
rijbewijzer zegt
@rijbewijzer:
Ik wil trouwens niet heel veel zeggen maar die ‘fake Golf VII’ van gister zat er niet ver naast ;), vooral het interieur met dat naar binnen gedraaide navigatiegebeuren hebben ze goed ‘gegokt’
jeroen92 zegt
@rijbewijzer: ik zocht al naar de eerste reactie waar dit in zou staan.
Bedankt ;)
alassad zegt
Deze lijkt wel heel veel op de shops die in een vorig topic met de grond gelijk werden gemaakt.. Zaten die autobladen toch goed ;)
arro zegt
Je moet wel erg je best doen om te zien dat dit een nieuwe generatie golf is.
E34M5Touring zegt
Interieur is erg fraai (al is dit wel een dikke uitv.) de rest is wel heel erg voorspelbaar zeg. Niet dat het wat uitmaakt wat wij dr van zeggen. Dit wordt gewoon weer de best verkochte in z’n klasse. Ben zelf ook geen Golf man, liever een Alfa Giulietta, maar VW flikt het wel elke keer.
Maartent zegt
Mooi interieur, dat wel.
michelyman zegt
Nou wauw.. Niks speciaals aan. Alleen het tankklepje is anders!
jrk68 zegt
@michelyman:
Weet je dat heel zeker…?
maurits123 zegt
Prima facelift.
Janmer dat een facelift tegenwoordig niet meer zoveel voorsteld. Onderstel is natuurlijk wel geheel nieuw.
autobart zegt
Sorry hoor, maar het Polo gehalte is wel extreem hoog. Ik mag hopen dat het definitieve design nog enigszins wordt aangepast…
jrk68 zegt
@autobart:
Psssst, dit is de definitieve….
j00rs zegt
Nou wat een verassing! Interieur ziet er nog wel enigszins uit, maarja zal wel de allerduurste uitvoerig zijn.
Toch zullen helaas heel veel mensen deze auto kopen ipv de spannendere concurrentie.
ridenz zegt
Ben ik nu gek of bespeur ik hier zelfs nog een vleugje golf IV.
Vanaf de C stijl naar de achterkant van de kont….met name goed te zien op plaatje nr 3 in de Gallery…is het soms stiekem de Golf IV 2.0???
JamesBond007 zegt
@ridenz:
Nu je het zegt! Stiekem de mooiste golf tot dusver met de Golf II
mashell zegt
@ridenz: De Golf V was een mislukking, die werd gerepareerd tot Golf VI. Dus ja dat deze weer wat van de IV weg heeft is opzet.
jrk68 zegt
@mashell:
Nee de Golf V was te duur om te produceren.
Dus om meer marge te kregen we de VI die goedkoper te produceren was en dus meer marge gaf aan VAG.
jolig zegt
Toch jammer dat ze geen ballen meer hebben bij Volkswagen. Vroeger was elke nieuwe golf weer een beetje een statement, maar sinds de Golf IV is het ineens opgehouden.
Welkom in de 21e eeuw, the corporate era.
koelkast zegt
Wat een azijnpissers weer hier, ik vind hem best mooi. Lekker strak ;-)
potver7 zegt
@koelkast: alleen jammer dat de vorige strakker is. ;)
ThomasBol zegt
Iedereen maar klagen over het saaie uiterlijk, maar over 1 jaar rijdt heel Nederland er in…
bbroek zegt
@ThomasBol: Als jou Thomasbolletje dat denkt heb je het mis, mensen kopen dan eerder een 2 jaar oude golf VI!
jrk68 zegt
@bbroek:
Sorry maar jij hebt het ook mis, Golfs worden nauwelijks verkocht. Die worden geleased door zaadloze loonslaafjes.
bbroek zegt
@jrk68: En dan gestolen door een …….
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@bbroek: dief?
bbroek zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: nee een petje!
mashell zegt
@jrk68: Voor de “ondernemers” biedt VW ook van alles hoor, Caddy, Transporter, LT. Vroeger was een ondernemer een werkgever, iemand die maatschappelijk wat het betekende. Tegenwoordig is het meestal een ZZPer, een zelfstandige zonder personeel (of stond de P nou voor Pensioen of Perspectief?) met een eigen busje en af en toe een klusje.
rodger zegt
Zeer netjes. En voor de VAG bashers: hadden jullie van een conservatief merk als VW nu echt verwacht dat er een extreem gedurfd ontwerp uit zou rollen? Think real, dit is gewoon een prima evolutie van de voorgaande Golf versies.
chills zegt
Weer een prachtige auto geworden; zie mijzelf er straks graag in rijden!
ArnoldH zegt
Slechte info krijgen jullie van Autoblog. Dit is gewoon een Golf 6!
Of toch niet…
pursuit zegt
Mamma, eten we nou alweer die smerige aardappelen?
Bastiaan zegt
Mooi wagentje toch?!
trolle zegt
En nu maar wachten op de golf VII
pokerface zegt
Dit is gewoon een Golf VI facelift!
Alfarobert zegt
En net als bij de vorige generaties;GRATIS petje bij,haha
RubenPriest zegt
Jammer dat het geen nieuw ontwerp heeft gekregen zoals de Golf 4 -> Golf 5. De Golf 5 vond ik een aangename nieuwkomer en de Golf 6 was al een stuk saaier. En nu de 7. Nog saaier en minder uitdagend ontwerp. Erg jammer.
awesome zegt
Allemaal janken, maar volgend jaar is het gewoon weer de meest gewilde lease-slet voor iedereen die in deze klasse moet shoppen.
Ik vind hem geslaagd.
ej20g zegt
Tsjah… Net zo saai als alle vorige generaties. Zal volgens velen technisch en kwalitatief wel weer helemaal top zijn, maar zo moeilijk is het toch niet om een mooie en bovendien interssante auto neer te zetten? Dit vind ik nou niet bepaald een mooie auto en wakker blijven wordt ook een beetje moeilijk. Technisch “nieuw” op zijn Volkswagens en wat nieuwe lijntjes van buiten. Zal waarschijnlijk wél weer top verkopen hier in Nederland. Dankzij de verzameling saaie mensen.
superfred zegt
Alle lof voor VW dat ze de “nieuwe” Golf nóg saaier hebben kunnen maken dan de huidige. Hier word je toch spontaan bejaard van…
Lennart95vdk zegt
Porsche geeft de 911 nog meer veranderingen dan Volkswagen deze “nieuwe” golf
smoked zegt
Dit is wel lelijk zeg.
jumpman zegt
Wellicht dat het live nog iets kan worden?
bass1103 zegt
Hij doet me eerlijk gezegd een beetje denken aan de Golf IV! Het is nog even afwachten hoe de auto er in het echt uit ziet natuurlijk, maar ik vind hem helemaal niet verkeerd ogen zo op het eerste gezicht. En ach, gehaat wordt er altijd :-).
W115 zegt
Beetje peugeot 107 bumper. Helaas, had meer verwacht. De leon is een mooiere keuze
christianjanssen zegt
En nou maar wachten op de Golf VIII…
vali1992nl zegt
Wat dachten ze? BMW plakt een lelijke neus op de 1 serie, laten wij dat dan ook maar op de golf doen. Mislukt is het nieuwe premium?
pokerface zegt
@vali1992nl: Wat dachten ze? Dit!
http://www.youtube.com/watch?v=cuFm_Ti4Vn0
Scorso zegt
Wat een prachtige lijnen, wat een evolutie, wat een vernieuwing! NOT!
ej20g zegt
@Scorso: waarvan ik de Golf 4 nog de mooiste vind… Mits orgineel gelaten.
sk0909 zegt
staat te hoog op zijn poten vindt ik om er mooi uit te zien.
En niet echt revolutionair. :o :p
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Tja, ideale auto voor 90% van de mensen… Die overige 10% zit vooral op Autoblog zo te zien!
jrk68 zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Yep, die 10% is autoliefhebber.
Flamingo zegt
waaat omg wat een mooie auto voor de massa!!
nee ik vind het serieus wel een mooie auto geworden eigenlijk
interieur is stuk minder saai hoor
Flamingo zegt
@Flamingo: laat die variant dus maar komen!
st33fie zegt
Als me blaas leeg is bestel ik er 2 heb ik de Golf 14 alvast
jorritgroen zegt
saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai…………
kaasboerin zegt
You have failed to get Snorlax awake!
pinokotsbeer zegt
He? huh, wat? sorry ik viel in slaap van dit ontwerp….
BmwMPower zegt
Doet u mij maar een zwarte Golf 7 R32, zwart, 19″ antraciet.
Kom hem morgen halen.
fa5test zegt
Fisker achterlichten
sdk16420 zegt
pjp911 zegt
@sdk16420:
homanito zegt
Beste VW aanhangers laat ons toe om eens goed te lachen zoals jullie altijd met andere merken lachen.
En dit noemen ze dan nieuw.
CedricH zegt
Zoek de 7 verschillen
jorritgroen zegt
@CedricH: zullen we het maar een facelift noemen?
CedricH zegt
@jorritgroen: die beschrijving klopt inderdaad beter dan “nieuwe Golf”
bert_gort zegt
Jottem iets andere lampen etc.
piebepost zegt
Weinig tot niet vernieuwend saaie drollen design. Zal wel weer een bestseller worden in Nederland.
kaasboerin zegt
Vond ik eindelijk iets vet; de koplampen/angel eyes..
Hebben ze dat gejat..
kaasboerin zegt
@kaasboerin:
tomleeuw zegt
Helaas houdt het gros van de mensheid van suffe auto’s
VAG is niet voor niks zo populair, niet omdat ze nou zo goed zijn. Het zijn auto’s die heel makkelijk weg te happen zijn, niet aanstootgevend, niets uit te leggen…..gaap
Net pringels, niet vies maar het is ook net niks. iedereen lust ze, maar niemand is er echt dol op.
madridsta zegt
sorry hoor maar die photoshops klopten wel aardig vooral die van het dashbord
loloo zegt
Wauw zeg hoe vernieuwend weer
Flamingo zegt
enorme verbeteringetjes hoor
imdoctorbob zegt
@Flamingo: Inderdaad, zo te zien hebben ze alleen het interieur veranderd. Lijkt nu van binnen op een Koreaan of Japanner.
potver7 zegt
Ik denk dat ik het commentaar van Jeremy Clarkson kan raden: Volkswagen heeft de ontwerpers van Porsche ingehuurd!
JamesBond007 zegt
@potver7:
Inderdaad, ik voel een Top Gear aflevering aankomen haha
phantom zegt
Die neus ligt niet helemaal lekker, lijkt qua vorm beetje op de fox ofzo… Interieur, achter en zijkant dik in orde!
jrk68 zegt
@phantom:
Meer een Gol eigenlijk….
muhamedtje zegt
Buiten is het wat te scherp gesneden de koplamen maar toch geeft het een stoer effect of lijkt dat op de foto’s ?
En interieur is wel mooi maar die midden console is echt wel wat groot !
De lease maatschappijen gaan weer contracttjes kunnen maken ;)
Orichy zegt
Wat een klap in het gezicht, is dit zeg! Een grote tegenvaller.
Het zal best knap zijn, om 100kg kwijt te raken met een zelfde soort ontwerp, maar mijn verwachtingen en de hoop op een uniek en exemplarisch ontwerp, was van mijn kant blijkbaar te hoog.
Erg jammer, ik zal het, als fervent Golf aanhanger, ermee moeten doen.
Interieur is er wel wat op vooruit gegaan, lees geen manuele handrem, maar een fijn elektrisch exemplaar. Voor de rest is ook het interieur er niet veel op vooruit gegaan, het interieur van de Seat Leon is mooier, dan van deze Golf.
Het vernieuwende geheel zal wel in het terugdraaien van de tegenvallende betrouwbaarheid van de techniek en materialen zitten, tenminste dat is dan nog het enige wat je er van mag verwachten. Hopelijk hebben zij, bij VW, daar dan veel R&D-tijd en -geld ingestopt, dat is dan de enige troost.
Voorbeelden van het interieur tussen de Golf en de Leon:
mashell zegt
@Orichy: Smaken verschillen. Ik viind het Leon interieur ontzettend goedkoop ogen die grote zwarte vlakken en die grote ouderwetse roosters. De Golf is niet alleen door het veel grotere display een volle klasse hoger.
AudiQuatro zegt
@Orichy: Mag ik een elektronische handrem ruk vinden? Lekker handig als het 10 graden vriest!
nibor zegt
@AudiQuatro: elektronische handrem zit eigenlijk nooit vast hoor. Met -17 afgelopen jaar ging het nog prima op onze Renault.
salberts93 zegt
er schijnt een wet aangenomen te zijn in Duitsland die een beroep als designer verbied. zie deze, audi r8, alle andere audi’s trouwens, alles van Porsche. kan toch niet meer jongens
Nico94 zegt
Wanneer veranderen ze het design nou een keer? Hij lijkt precies hetzelfde als op de VI! Enorme misser!
olliecaraddict zegt
oooooooh nee da meende nie, wat doet vw toch. was het echt nodig mijn eerste auto verzieken ;( hopelijk kan ik de oudjes overhalen een leon te kopen of mss een focus. laten we hopen
moveyourmind zegt
De teller staat inmiddels op 114 reacties, dit is gewoon een van de meest spraakmakende auto’s van de afgelopen tijd. Niet vernieuwend, maar VW zou ook dom zijn als ze hun belangrijkste peiler radicaal zouden veranderen. Het interieur is er trouwens wel serieus op voorruit gegaan, is voor een middenklasser gewoon mooi.
olliecaraddict zegt
@moveyourmind: vw heeft het zeker gedaan om enorm veel aandacht te krijgen, de auto voor geen meter verandere vanbuite
288gto zegt
Ah, nou zie ik het…. hij heeft iets andere achterlichten. Goh.
HDM zegt
Wat een verschil! Wat een designtopper! Wat een superieur eigen ontwerp!
ej20g zegt
@HDM: zeg kan het wat minder? Al het sarcasme druipt over mijn vloer.
HDM zegt
@ej20g: het kan altijd minder, net als de hoeveelheid verschillen tussen de Golf-generaties.
ej20g zegt
@HDM: lol. Maar ik ben het er volkomen mee eens.
Lustigson zegt
Als de Chinezen ‘m hadden gemaakt, had iedereen het een bar slechte kopie gevonden.
ronald zegt
Als het een facelift zou zijn dan zou ik het kunnen begrijpen maar een nieuw model nee vw ga eens naar de pearl.
robinio zegt
Aan de ene kant: Jammer dat die zo saai is, ik vind het eigenlijk maar een magere facelift. Maar aan de andere kant, toen de Punto werd vervangen door de Grande Punto vond ik dat een erg slechte zet. Een model moet evolueren en je merkgezicht moet hetzelfde blijven over de hele linie (Ford veranderd elk jaar, Fiat heeft 2 gezichten). Feit blijft dat als een model herkenbaar is, het beter loopt.
Maar dit gaat wel erg ver, vooral omdat ik de A3 en de nieuwe Leon er wel heel erg op vind lijken. Het is beetje als bij de Up!-familie, nauwelijks verschillen te vinden.
w0o0dy zegt
Fijn dat ze de kleuren ook gelijk zo hebben gekozen dat alle grijze muizen kunnen zien hoe hun volgende auto eruit ziet in het echt… als ze lang genoeg wakker blijven bij het bekijken van de foto’s. Hopelijk is het weggedrag wat minder ruw, lomp en lawaaierig als bij de laatste Golf die ik heb gereden…
norge zegt
Tja …het is een Golf…
Tommy2 zegt
Niet gelekt, ze zouden vanavond vrijgegeven worden.
OT: ziet er een stuk moderner uit, hij is weer helemaal bij de tijd! :D
mashell zegt
Makkelijk roepen saai… Maar dit is de best verkochte VW, de allerbelangrijkste auto op de markt, de benchmark voor alle andere. Niet gek dat VW geen risico neemt. Toch had deze nog beter gekund, de buitenspiegels zitten er wat knullig aan, dat kleine ruitje in bij de spiegels is overbodig en niet mooi. In het interieur is er nog altijd een lelijke naad waar het boven en onder deel van het dashboard aansluiten (niet premium) de portier bekleding sluit niet mooi op het dashboard aan. De ruiten en in het bijzonder die van het achterportier lijken wel ongewijzigd. Op de foto’s zie je niet zo maar als je de wagen ziet staan dan is het randje onder de ruiten niet mooi. En toch is het vandaag een feestdag want eindelijk, eindelijk, eindelijk is VW weer terug op het goede pad, de bediening van de cruise control zit daar waar die hoort: op het stuur. Geen priegel knopjes op de richting aanwijzer stengel meer! Halleluja!
AudiQuatro zegt
VW introduceert, de 3D kopieer apparaat!
stevenpoal zegt
This is what we call PREMIUM…..
RazorHead zegt
Dafuq did I just watch…
nu word het écht wel héél saai!!
kickass zegt
Mag ik zeggen dat hij saai is? Ja, dat mag ik!
Carreza zegt
Ik weet niet wat er met mij aan de hand is maar ik moet eerlijk bekennen dat ik deze evolutie geslaagd vind.
Het design doet mij sterk denken aan de Golf IV, in mijn ogen nog steeds de mooiste Golf.
rrgs01 zegt
Waarom zou je iets dat goed is veranderen? Kijk naar de 911, nog steeds goed en toonaangevend op sommige fronten terwijl er door de generaties heen vrij weinig veranderd aan het uiterlijk. Hetzelfde geld voor de de golf, in een ander segment natuurlijk.