![Hoeveel reclame moet je maken?](https://static.autoblog.nl/images/wp2008/VWreclame-6.jpg)
Wat moet je doen bij de introductie van een nieuw model, de Volkswagen Golf VI, terwijl dit eigenlijk niet meer is dan een zeer ingrijpende facelift? En wat te doen als recent gelekte documenten onthullen dat de ‘End of Production’ van de Golf VI al in december 2011 is?
Zorgen dat stedenbezoekers op elke hoek van de straat de auto tegenkomen! Dat dit ook het geval is in Berlijn, laten onderstaande plaatjes zien.
Wegens de marathon van Berlijn was jullie blogger eind september in deze stad en struikelde ik niet alleen over de kinderkopjes, maar ook over de enorme hoeveelheid reclame van VW. Dit alles ter gelegenheid van de introductie van de nieuwe VW Golf VI. Met zo’n marketingbudget vallen de prijzen van de Golf nog enigzins mee…
De auto staat in Duitsland overigens al wél in de showroom.
beeeetje overdreven straks zijn er allemaal schele berlijners!
Het lijkt wel of sommige van die gebouwen ook bestaan uit doek, klopt dat?
Dat heb ik een paar jaar terug in Berlijn ook gezien: het gebouw zoals het moet worden is dan gedrukt op doek dat om de steigers gespannen is. Ziet er erg netjes uit.
Ik zag vandaag toevallig een truck vol met nieuwe golfjes door ons landje heen rijden. ik moet zeggen, ze komen leuker over als het vorige model, maar dat was dan ook saai model, niet te geloven!
@Klassiekerrally
Die heb je ook in Nederland hoor, althans in Den Haag zag ik het een tijdje geleden…
Wertigkeit neu erleben?
Zo zou ik het ook zeggen als je produktiekosten met een ‘nieuw’ model probeert te drukken.
Touareg achterkantje, niet mooi! :P
Ook al betreft het hier een zeer ingrijpende facelift en is de “End of Production” reeds voor december 2011, het is de mooiste Golf ooit, naar mijn mening !
Profiteer er van, want hij zal maar een kort productieleven beschoren zijn.
Of de VII er even goed gaat uitzien, valt nog af te wachten … .
… zo sprak Alain, marketingmedewerker bij Pon te Leusden…;)
wat een mazzelaars daar in Berlijn ..
wij moeten het met die ouwe Saab troep doen ..
dinosaurus bestickert autoblog.nl ..
@Klassiekerrally
In Antwerpen heb je dat ook hoor, zoiets heb je overal wel
Misschien een stomme vraag:
Maar ze hebben voor me werk een nieuwe golf variant besteld.
Dat word dus een 2009 model. Maar nu met de nieuwe golf.
Veranderd de variant dan ook ?
groetz
over pon gesproken… bij de importeurswerkplaats staan dr al een stuk of 10 op nederlands kenteken… ben benieuws voor wie
voorlopig (of helemaal niet?) niet lijkt mij, Paolo
@paolo: Die komt nog (lang) niet. De huidige Golf Variant is net een jaar uit, terwijl de V al veeeel eerder op de markt was. Niet logisch, typisch VW.
Wat maakt het uit of we het nu wel of niet een facelift noemen. Ik vind het een duidelijke verbetering, de auto ziet er strak uit, en zo te zien aan de huidige Golf V en de paatjes van de nieuwe ziet de afwerking en materiaalkeuze er minstens zo goed uit als van een A4 (ik heb een A4 van 2008). Als deze auto er eerder was geweest zou mijn keuze wel eens op deze Golf kunnen zijn gevallen i.p.v. de A4.
Ik heb ze daar zelfs met z’n pakweg 30’gen rond zien rijden. Een hele stoet golf VII’s die Potsdamer Platz onveilig maakten…
@Bo: waar heb je de Golf VII zien rijden? De golf VI staat pas net in de showroom