Mercedes had een zeer ludieke actie om mensen te verleiden tot een proefrit, maar Volkswagen is ook creatief bezig geweest. Voor de promotie van de Volkswagen R32 kreeg iedereen die een proefrit maakte in Volkswagen’s snelste Golf de cd “Short Car Songs” cadeau.
Het idee achter de CD met drie belachelijk korte liedjes is dat de Golf R32 zo snel is dat je geen tijd hebt om naar lange liedjes te luisteren. De campagne was een succes, want het aantal proefritten lag 75 procent hoger in vergelijking tot eerdere lanceringen en de verkopen lagen 25 procent boven de gestelde doelstelling. Klik hier of op de afbeelding voor een uitvergroting. (via: germancarblog)
Chief_S5 zegt
De VAG-groep is toch de beste in het maken van zulke reclames. Geweldig! :P
Armada zegt
Moeten ze bij Ford Amerika misschien ook eens proberen. Komen ze misschien nog eens uit de rode cijfers. (GM maakt geloof ik weer een klein beetje winst)
PieterA zegt
Ik wil altijd proefrijden in een R32 hoor…. ;)
LC zegt
Mooi cd ontwerp doet me een beetje aan GTA denken
Rick Dos zegt
Beetje geinspireerd op de Renault reclame, niet?
AppieFlappie zegt
http://www.youtube.com/watch?v=80SSmzyTAgY&mode=related&search=
Idd VAG is geniaal! :P
Dennis zegt
@AppelFlappie: Je bedoelt…
http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/23/vw_unpimp_my_car_drop_it_like_
vr6 rijder zegt
hoor ik daar ‘collectors itempje’ ?
Markus zegt
Hmm, R32 wil ik wel hebben eigenlijk…
Japie zegt
Dus,..als ik het goed begrijp,..zijn de verkopen gestegen doordat er een CD werd weggeven?
Bart zegt
Leuke actie, die van Mercedes is wel beter maar VAG heeft de laaste tijd ook erg goede reclame.