De Golf R32 is een leuk beestje, de standaard versie haalt 250 pk uit de 3.2 V6. Dit was voor Abt niet genoeg en ze gaven de kleine VW maar liefst 120 pk extra. Met in totaal 370 paardjes sprint de R32 nu in 5 seconden naar de 100 km/u (standaard 6,5).
Ok, de HGP R36 BiTurbo haalt er wat meer uit (640 pk) maar Abt levert geen slecht werk. Dankzij een aantal milde modificaties (custom supercharger en ECU upgrade) is de R32 sneller, met een nieuwe topsnelheid van 270 km/u. Naast de extra performance krijg je er uiteraard ook wat optische extra’s bij, waaronder de 19-inch slofjes (via motorauthority.com).
ford zegt
heel erg dik maar dan toch liever de HGP R36 BiTurbo als het gaat om snelheid en peekaas ;-) :-)
ford zegt
en het uiterlijk van de HGP R36 BiTurbo is ook beter
Wim zegt
Vind um erg dik, wel een auto om in rond te willen rijden :D
Maar de HGP R36 is idd mooier..
De Koning zegt
die velgen zijn misschien mooi, lmaar ze passen niet bij de R32.
En als je een erg snelle R32 wilt, dan koop je de HGP R36; wil je een gewone dan koopje de Golf r32. ik kan me niet voorstellen dat er iemand nog zou willen kopen, gewoon omdat het onnodige veranderingen zijn
ngear zegt
Je hebt gewoon ook mindere versies nodig, 5sec is ook snel zat.
Maar die velgen zijn wel erg lelijk!
Flabber zegt
Uhh, van de HGP r36 worden er maar 5 gebouwd. Dusssss, moet je snel wezen en 1.5ton over hebben
Rick zegt
@ford
Heb je even een halve ton, dan koop ik liever een 2e .:R32 of misschien wel een .:R36.
Markus zegt
De helft meer vermogen… setje andere remmen misschien handig?
Kyanite zegt
Daar moeten velgen van de concurrent onder, de Oettinger RXX in 20″.
Alex zegt
Nice!! alleen hou de standaard r32 velgen erop
StormRAM zegt
Vind deze velgen toch wel erg mooi. Weet iemand toevallig het merk en type?
SimonMc zegt
@StormRAM: zijn het deze?
http://www.abt-sportsline.de/de/produkte/tuning/?tx_commerce_pi1%5BshowUid%5D=323&tx_commerce_pi1%5BcatUid%5D=239&cHash=82f9adf880
Superkoerier! zegt
Velgen, ABT logo en stickers moeten er wat mij betreft af. Zou er zelf vervolgens BBS velgen op gooien. Voor de rest is deze heel erg mooi. De standaard R32 is overigens ook al OK genoeg.
roberto zegt
en waar kunne we hem aan herkenne? aan de logot’jes en de eventuele andere velgen?
K-Kalkan zegt
Ik vind de velgen er niet onder passen, ik heb liever de standaard velgen met de maatje 19″ en dan misschien iets verlagen :)
IlCuoreSportivo zegt
Koop dan een echte auto, flauwe golf.
looneytune zegt
Trouwens iedereen heeft het hier over de ”standaard” velgen de R32 heeft nu een nieuw type velgen dit zijn de
2007 : http://www.vwvortex.com/artman/uploads/r32_01.jpg
2008 : http://www.edmunds.com/pictures/VEHICLE/2008/Volkswagen/2008.volkswagen.r32.20126470-396×249.jpg
IlCuoreSportivo zegt
En vanwaar die 5 deuren??
looneytune zegt
2008 dus -> http://www.autoblog.com/media/2007/06/r32.jpg
bozewolf zegt
370 pk, en dan toch slechts maar net onder de 5 en 270 (begrensd?)….
Nu kun je me een mierenneuker noemen (Uw goed recht!) maar dat vind ik best tegenvallen aangezien we ’t hier over een Golfje hebben met bijna 400 pk. Als je dat 15 jaar geleden tegen iemand had gezegd werd je uitgelachen (een Golfje met 370 hengsten? Maak ’t effe, ouwe). Is dat dingkie door alle 4wd plezier en dsg matic zooi dan zo zwaar geworden ofzo?
Je hebt net zoveel power als een 911, waarschijnlijk weeg je iets minder, je hebt ook nog eens awd en TOCH verlies je het.
Back to the drawing board, ABT…this thing ain’t gonna cut it.
Silverarrow zegt
Heb ooit eens een ritje in de standaard versie mogen maken, en dat rijdt erg lekker :D . Hoop dat door deze krachtkuur het mooie geluidje niet is verdwenen, dat gaf net ff die extra kick als je het gas in trapte :P .
jdm zegt
Als het om looks en de pk’s gaat toch maar een Japanner!
dit blijft een Golf…
Velgen zijn wel erg lelijk!
Onehp zegt
Standaard golf bumpers erop met stalen velgen en wieldeksels, en je hebt de ultieme sleeper…
RScosworth zegt
@ bozewolf
Ja hij is belachelijk zwaar geworden/gebleven. Een Carrera 997 weegt minder dan deze Golf. De enige die het nog bonter maakt is geloof ik de Alfa Brera met ruim 1600kg. Maar dat noemt men emotie dus daarbij zal het niet erg zijn.
Heyhuub zegt
Porsche Carrera S met 355pk weegt 1420kg. Standaard VW R32 weegt 1465kg.
Onderschat Porsche niet wat gewicht betreft, die gasten zijn goed in het laag houden van het gewicht.
kadett rijdt beter zegt
het is en blijft een saai golfje, net zoals mijn kadettje een ouwe roestbak is…
sorry kan er niet meer van maken, al die aandacht altijd voor die lullige autootjes uit Wolfsburg…
K-Kalkan zegt
Aaaah, VW heeft de velgen lelijker gemaakt, (de 2008 versie die LooneyTune liet zien) doe dan maar de 2007 model ;)
Bmw 535D rijder zegt
Ik moet wel lachen, 2 weken geleden ging ik racen tegen een R32 met mijn bmw 535D 272 pk (1700 kg met mij erin en installatie ) nog komt de R32 niet in de buurt. Nu heb ik het tuning sofware op laten zetten 340 pk en het zelfde gewicht. Dus wil ik wel z’n abt r32 tegen komen.
Wat ik hier mee wil zeggen het is wel een mooi ding maar niet goed genoeg voor de benaming. Toen ik voor het eerst R32 hoorde dacht ik OOOOOOOOooooooooooooooooo mij god dat is een monster, maar ja dus niet.
Volkswagen doe eens wat aan je auto……..
Tommy zegt
Heeft deze nou wel of geen turbo’s? 120 pk extra haal je niet zo even uit het blok…