Een Volkswagen dealer moet diep door het stof nadat elf klanten een boodschap met daarin het N-woord meekregen.
De door Southpark bekend geworden club van mensen die het N-woord gebruikt hebben, is weer wat groter geworden. In Amerika moet namelijk een Volkswagen dealer diep door het stof, na een wel erg krasse boodschap op het kaartje van hun oliewissel. Bij elf klanten stond er op dit kaartje namelijk ‘Thank you for your business’, wat altijd netjes is. Helaas werd de boodschap echter gevolgd door een komma en daarna het N-woord.
Nu is dat natuurlijk de originele zonde als het gaat om woke dingen waarvoor je gecancelled kan worden. Het N-woord is extreem beladen in Amerika, waar segregatie gewoon nog een ding was tot dit werd afgeschaft middels het Civil Rights Act van 1963. Logisch dus dat de dealer extreem zijn best doet om verontschuldigingen aan te bieden:
In the 48 hours since this incident occurred, we have contacted all 11 impacted customers to apologize, we have terminated the third-party cleaning company, we have posted a public apology on our Facebook page, and we have taken internal steps to ensure this cannot happen again. We are deeply sorry that this incident occurred.
Volkswagen dealer in Raleigh, North Carolina
Het blijkt dat de leuzen op de labeltjes geschreven zijn door een minderjarige die deel uitmaakte van de schoonmaak-crew die de dealer had ingeschakeld. Althans, dat is de versie die de dealer nu aanhangt. Het doet ons een beetje denken aan die keer dat de stagiair bij Benetton een ring uit de tankinstallatie had verwijderd waardoor ons Jos in de hens ging. Maar goed, het zal in dit geval wel waar zijn, vermoedelijk.
De motieven van de minderjarige zijn niet duidelijk, noch met welk geslacht deze zich identificeert, noch of deze een klein snorretje had. Een klant heeft wel laten optekenen dat deze zich behoorlijk gefrustreerd voelde toen hij het bericht las:
It makes you upset… it makes you angry… Just to see something like that when you’re spending money at a business place, it’s kind of absurd for the day…I think somebody should have looked into this and seen it before it happened — seen it before any customer got treated in this manner that day.
Conrad Alston, klant van de Volkswagen dealer in Raleigh, North Carolina
Waarvan akte. Ben jij ooit op een of andere manier onheus bejegend door een autodealer? Laat het weten, in de comments!
O plaat zegt
Het N woord bij VW… Dan moet het vast en zeker Nox uitstoot geweest zijn.
karhengst zegt
Het vervangend vervoer is bij sommige dealers een behoorlijke belediging.
techniekmeneer zegt
Nou nou, wat heftig zeg….
Cuprafan123 zegt
We leven helaas in een tijd waarin iedereen om de kleinste dingen beledigd is. Vooral mijn generatie. Groetjes, een trotse 21 jarige neger.
lecomte zegt
Jazeker! Als iets door Stern of van Mossel is overgenomen of ze vallen er nu daaronder, dan rij ik door.
dawwg zegt
Sinds ik een andere dealer hebt, gaan mijn ruitenwissers gewoon 4+ jaar mee ipv maar 6 maanden ….
/mag ik Wensink aan dat lijstje van slechte dealers toevoegen ?
William zegt
Als ze dat woord eindigend op een “a” hadden geschreven was ’t feest, boks en high fives. Maar eindigend op “er” en iedereen is beledigd.
Zo zie je maar hoe belangrijk spelling is! :-)
Elise zegt
Ook ik voel mij beledigd.
Waar kan ik intekenen voor de collectieve claim?
kennone zegt
Als het om VW gaat gebruik ik ook altijd het N woord. “Nietkopen”
Allison Burgers zegt
Snelle Hyundai’s dragen het N-woord met trots.
Magnut zegt
Een aantal jaar geleden vroeg ik bij de receptie van een zekere VW/Audi dealer in Den Haag om de catalogus van een Audi A3 Limousine. Toen vroeg de receptioniste mij; “Waarom, weet je wel zeker dat deze in jouw leasebudget past?”. Ik geef toe dat ik een redelijke babyface heb maar vond het niet heel netjes, misschien wilde ik wel gewoon even de auto bewonderen in het boekje? Ik heb uiteindelijk mijn Audi door Maas laten leveren.