De Volkswagen Caddy eHybrid is wel degelijk een interessant busje.
Kijk, laten we wel wezen. De meeste elektrische bedrijfswagens zijn voor veel ondernemers geen reële optie. Ze zijn duur in aanschaf en hebben geen uitmuntende actieradius en/of laadmogelijkheden. Dat is misschien over een jaar of 10 een stuk beter, daar hebben de ondernemers van nu niets aan.
Volkswagen Caddy eHybrid
Het probleem is dat overheden wel drammen op een schoon centrum. Het liefste zien ze (bedrijfs)wagens met een verbrandingsmotor niet in de binnenstad rondtuffen. Dat is toch lastig voorraden aanvullen dan. De oplossing voor nu lijkt een plug-in hybride, want ook deze dingen worden steeds beter.
Volkswagen heeft een eHybrid variant uitgebracht van de Caddy. Daarmee krijgt de compacte bedrijfswagen van de Duitse autofabrikant een stekker. Deze aandrijflijn voegt echt wat toe, want het opgegeven elektrische rijbereik is 122 kilometer WLTP. Kijk, dan kom je nog eens ergens. En als de batterij leeg is kun je op benzine terug tokkelen naar de zaak.
Volkswagen gaat de Caddy eHybrid naast de bestaande TSI- en TDI-modellen verkopen. De hybride combineert een 1.5 TSI met een elektromotor en batterij. Het systeemvermogen bedraagt 150 pk en 350 Nm aan koppel. De accu is 19,7 kWh groot. AC-laden gaat met 11 kW en je kunt zelfs 50 kW snelladen. Not bad.
Over de autobahn raggen is de Caddy eHybrid wat minder goed in. Gelukkig is dat niet zo van toepassing voor Nederlandse ondernemers, met uitzondering van de nachtapothekers. De Caddy eHybrid heeft een topsnelheid van 183 km/u, de Cargo-variant heeft een top van 181 km/u. Hard zat! De hybride heeft standaard een automaat.
Ben je geen ondernemer, heb je een groot gezin en ben je ook op zoek naar een hybride kun je de Caddy eHybrid Maxi overwegen. Met een langere wielbasis kunnen er tot zeven personen mee aan boord van het stekkerbusje.
De Duitse prijzen beginnen bij 37.450 euro netto voor de versie met de gewone wielbasis. De Maxi Caddy Cargo eHybrid begint bij 40.670 euro netto in Duitsland.
lpgbarrel zegt
De Caddy GTE!
Aon zegt
The Bloemist.
rollingstoned zegt
“Gelukkig is dat niet zo van toepassing voor Nederlandse ondernemers, met uitzondering van de nachtapothekers…”
…en plofkrakers, hoewel die doorgaans liever een Audi RS pakken.
schuimbekje3 zegt
is het mij of ben ik de enige die het vreemd vind dat deze busjes niet eerder hybrid waren gemaakt? in de stad heb je enorme verbetering van je gebruik en op de snelweg heb je er geen last van… of was het idee, die stinkbakken lopen op diesel dus als ze de hele.stad onderwalmen boeien… het gaat alleen maar van de draagvermogen af? wat dan weer vreemd is, want in een prius, civic had je dat ook.. en voor comfort worden bestelbusjes, zeker vw busjes, niet gemaakt.. volgens mij hebben ze nog steeds niet standaard airco, want een versuft persoon die moe is van fysieke arbeid of autorijden die moet je in een 59 graden busje laten tuffen in de file, toch? worden de rijkunsten vast NOG beter van..
schuimbekje3 zegt
vw caddy maxi cosy pffff. de 7 zitter voor zibli nederland.
Johanneke zegt
Ja van die ontzettend enge mensen die wel zorgen voor nageslacht en een toekomst van je land, bah.
mashell zegt
Hmmm. De vraag of meer mensen in een overbevolkt land voor meer of minder toekomst zorgen mag best wel eens gesteld worden. Als de regering Schoof zo ontzettend streng op migratie meent te moeten zijn dan is het ook logisch om de kinderbijslag in een kinderbelasting om te vormen en condooms te gaan subsidiëren.
Aon zegt
Die doorgaans ook een huis in Italie heeft