
Nu wordt het verwarrend: de Bora heet in Europa geen Bora meer maar Jetta. Echter in Peking heeft VW net weer een nieuwe Bora gelanceerd.
De Bora wordt in China verkocht naast de Volkswagen Lavida. Ook al een sedan, maar die zit qua formaat tussen de Bora en de Passat. De Lavida is iets groter dan de Bora, maar heeft wel dezelfde wielbasis. Hoe veel sedans heb je nodig als automerk?
Natuurlijk zijn ze bij VW niet helemaal de weg kwijt. De Lavida wordt geproduceerd in samenwerking met SAIC en de Bora in samenwerking met FAW. Beide auto’s zullen niet naar Europa worden gehaald, dus wij moeten het nog even met de Jetta stellen. (via carscoop)
Zo vanaf de zijkant ziet de wagen er behoorlijk uit als een mix tussen een Impreza en een Lexus LS400, uiteraard met een beetje fanatasie.
Voor mij is de wagen erg herkenbaar en weinig vernieuwend qua design.
geen foto’s van de achterkant? Bora’s zijn (lees: waren) goeie bakken, ben benieuwd of de deze het ook zo lang volhouden
de voorbumper lijkt veel op de espace en de 5-er. Maar het ziet er wel in zn geheel prima uit
Zoals jochen zegt, weinig vernieuwend. Tamelijk saai dus.
als je deze hierheen inporteerd heb je wel een originele bak
@Dr. Bronx
inporteerd? of gewoon importeert…
meer foto’s
http://carscoop.blogspot.com/2008/04/2009-volkswagen-bora-premieres-at.html
@ luc & jochen
het gaat volkswagen met deze modellen ook echt niet om de vernieuwing of de mooie designs, VW’s zijn HOT in china, en dit is makkelijk scoren, de huidige VW modellen lijn slaat aan in china, en aangezien men daar nog niet zo kritisch is als hier, is het logisch dat VW even een makkelijke score gaat maken met een auto die veel lijkt op zn huidige modellen, en er “lekker europees” uit ziet..
pure marketing dit..
Nog eentje:
Komaan! Gewoon de VW Bora en Jetta afvoeren en de Maserati Bora opnieuw en productie nemen, dan is iedereen tevreden en is de verwarring van de baan.
Niemand had verwacht dat het nog lelijker en onflateuzer kon dan de Volkswagen Bora, maar zie daar: de New Bora. Gefeliciteerd.
Conclusie is dat het ongetwijfeld zal aanslaan in China, maar het laat wel de poort open voor andere fabrikanten -die hongerig staan te wachten- om Volkswagen naar de kroon te steken.
In China lukt dat om twee auto’s zo dicht bij elkaar te positioneren. De markt is groot genoeg.
Trouwens, het is geen origineel design, maar lelijk is het alvast niet. Gewoon conservatief.
Er zijn echt een heleboel modellen van VW die wij niet kennen en ook niet naar Europa komen. In zuid-amerika rijden er ook hele aparte vw’s rond. Heb me er een keer in verdiept, maar het blijft erg verwarrend, vooral het gegoochel met die namen door elkaar.
Niet bora, maar boring!
Ach, ze hadden in China al lang een Bora. Alleen was dat een iets verbouwde Golf IV:
En verrassing, dat ding wat wij hier vroegâh Bora noemden hete daar weer Sagitar. Om het even duidelijk te houden…
@Wizzard; die auto is grappig, combi vsn golf 4, nieuwste polo en huidig gebruikte koplampen :P
Maar dei bora is een mooie auto hoor! Beter dan die Lavida…..
weet er iemand trouwens wanneer de Jetta gaat gefacelift worden? Want als ik in september mijn lease Jetta ga krijgen wil ik enkele maanden later niet met een oud model rijden.
mooie wagen hoor(H)
En in Canada heet een Golf Variant ‘Jetta’ !
Waarom die lompe achterkant dan ?
Alhoewel die achterlamp van die chineze bora heb ik liever op een golf.