Volkswagen heeft de prijs paraat van de gloednieuwe Arteon Shooting Brake. Ook de facelift heeft een prijskaartje gekregen.
Het was toch wel een beetje een verrassing dat Volkswagen met een Shooting Brake kwam van de Arteon. Vervolgens ontstaat er een discussie of de naam Shooting Brake wel terecht is, maar dat geheel terzijde. Belangrijker is de vraag wat het mag gaan kosten. Daar hebben we nu een antwoord op. Volkswagen heeft namelijk de prijs bekendgemaakt van de vernieuwde Arteon en de Shooting Brake.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. De Arteon facelift is er vanaf 48.950 euro. De Volkswagen Arteon Shooting Brake heb je vanaf 49.490 euro. In beide gevallen gaat het om de 2.0 TSI R-Line Business+ uitvoering. Dat betekent dus meteen een lekker dik uiterlijk met de R-Line bumpers. De motor levert 190 pk en is standaard gekoppeld aan een zeventraps DSG-automaat.
Zaken die deel uitmaken van de R-Line Business+ uitvoering zijn onder andere 18-inch velgen, LED Plus-koplampen en donker getinte achterramen. In het interieur heb je dingen als de Digital Cockpit Pro en een achteruitrijcamera.
Wil je liever dieselen dan moet je even geduld hebben. In een later stadium volgt de 200 pk sterke 2.0 TDI. De prijzen van de diesel volgen naar verwachting in oktober. De Arteon komt in 2021 tevens als plug-in hybride op de markt. Dit betreft een aandrijflijn met een systeemvermogen van 218 pk. Over de 320 pk sterke Volkswagen Arteon Shooting Brake R is nog niets bekend.
KEV9 zegt
Hebben ze bij VW eindelijk een designer aangenomen? Dit is toch wel een mooie auto zeg.
nijhofp zegt
@Soulmaster: rechtstreeks overgenomen van Renault. De zijkant is een kopie van de Talisman.
mashell zegt
@nijhofp: door ook de prachtige kleur over te nemen kunnen we het een schaamteloze kopie noemen. Wel eentje die waarschijnlijk veel meer klanten trekt dan de Talisman.
scalvaro zegt
Mooi, maar oogt een beetje te uitgerekt. Alsof ze m iets langer wilden maken dan ie al was.
reset zegt
Waarom zou je dit willen leasen als je voor 50k een Skoda enyaq 80 least.
Beter voor je eigen portemonnee
Beter voor het milieu en omgeving
Beter voor werkgelegenheid in Tjechie
simonferrari zegt
@reset: Waarom een Panamera Sport Turismo kopen als een Skoda Superb ook volstaat. De Enyaq en Arteon Shooting Brake zijn twee hele verschillende auto’s en dus niet vergelijkbaar. Niet iedereen kiest op basis van zijn portemonnee en het milieu..
raoufff zegt
@simonferrari: en wat er in Tsjechië gebeurt betreffende werkgelegenheid kan helemaal aan mijn anus oxideren!
reset zegt
Totaal andere lease categorie. Al is het niet duidelijk dat ik zakelijk lease bedoel. Dat is niet gelijk aan kopen. Meeste leaser hebben een maximaal lease budget. En de meesten willen toch de ruimste auto voor het maximale lease bedrag met het laagste maandbedrag. Getuige vaak alle lease wagens van Pon toch stations/suv zijn.
Het scheelt maandelijks toch echt wel 250 euro netto per maand. 50k 22% VS 40k 8%+10k 22%.
Zou je dan in een Enyaq rijden als je 250 euro toekrijgt?
louisvdd76 zegt
@reset: komen ze dit jaar nog op kenteken? Anders 12% over de eerste 40k maar
cls350sb zegt
@reset: en beter voor je eigen zaaddodende karakter. Man, wat een seksloos merk is dat Skoda toch.
wigboldus zegt
Totaal andere auto.
Qua model vindt ik deze veel mooier dan de Skoda Enyaq.
jer81 zegt
De Arteon vind ik wel een geslaagd model.
Maar hier zie ik de meerwaarde tov de Passat station niet zo in. We zullen hem ook wel weinig tegenkomen, net zoals de Arteon en nieuwere Passats.
dirkiii zegt
@jer81: de Passat wordt volgensmij niet meer zo goed verkocht, de Tiguan neemt dat stokje over.
rhellema zegt
Mooie kopie van de KIA Proceed.
GH zegt
@rhellema: mag de veters nog niet strikken van de Proceed. Alles in de zin van een shooting break is mislukt in mijn ogen. Best knap, terwijl ik de normale versie wel opvallend mooi vind voor en VW.
nijhofp zegt
@gh: de proceed klopt ook voor geen meter. Twijfel altijd wat nou de voorkant van dat lelijke hok is. ?
bartsss zegt
@nijhofp: dan verschillen de meningen toch echt. Vind de proceed een prachtige auto daar waar ik de gewone ceed toch minder geslaagd vind. Deze Arteon shooting break vind ik ook fantastisch net als de sedan.
moveyourmind zegt
Mooie wagen, eindelijk weer een auto met een lage gestroomlijnde neus en brede lage grille. Zitten mooie details in, zoals hoe de motorkap op de zijschermen ligt. Ook mooi gedaan is dat het driekwart van voren l net een vierdeurs coupé lijkt.
Lijkt alsof Volkswagen naar een iets frivolere designtaal toe gaat. De ID modellen ogen ook al best ‘losjes’ voor een Duits merk.
snowbird zegt
Een Shooting Brake heeft geen 5 deuren…leuke marketing afdeling daar bij VW….
Boomer zegt
Een coupé heeft ook geen 4 deuren en die zie je ook met bosjes rond rijden.
mashell zegt
@airc: en in een stilte coupé moet je stil zijn. De auto industrie is nu al zo lang bezig met creatief gebruik van namen dat het gezeur daarover sleets wordt.
monsieurleloure zegt
Gave auto. Volkswagen, wie anders?
Das Auto ?
edward330d zegt
@monsieurleloure: toch wel een doosje tissues binnen handbereik?
monsieurleloure zegt
Ik sta nu te kwijlen bij een VW Up.
Magistrale wagen ?
nijhofp zegt
@monsieurleloure: ga dan maar vast naast een Talisman staan. De vw is een kopie van die auto. Vooral de zijkant is nagenoeg gelijk.
bartsss zegt
@nijhofp: een Talisman? Ga dan maar naar de dealer. Daar staan er genoeg aan de computer om storingen eruit te halen.
Roberto zegt
Aziatische volkswagen ? lelijk blehhh
caprio zegt
Inderdaad lijkt het erop dat er een ontwerper in dienst is genomen bij het VAG concern. Mooie mix van op zich niet unieke details, de heupen achter van de Renault Talisman, achterzijde plaatwerk onder het raam een vleugje Ferrari, tja, mooiste VW by far.
Dutchdriftking zegt
Hij is erg goed gelukt, kom maar door.
sinanberk27 zegt
Eindelijk iets anders dan al dat crossover/SUV gedoe!
PunicaOase zegt
Hele mooie auto. Ik zie em wel zitten over een jaartje of drie..
MarcoM zegt
Eigenlijk best wel een mooie verschijning, het is dat je aan de grill en koplampen ziet dat het een VW is, maar als je de snuit afdekt, dan zou het zomaar een vlaggeschip van een ander duur merk kunnen zijn. Wat mij verbaasd is dat bijvoorbeeld de Hyundai Kona te koop is op benzine, hybride en EV als 1 model en VW het wiel uit gaat vinden met nieuwe koetsjes. Waarom niet deze shooting brake als EV.
Mooie lange bodem waar een lel van een accu in kan en dan Tesla de loef afsteken. Kom op VW, let op dat je niet de verkeerde kant op gaat met je nieuwe “ID”.