Wat is dat toch met obscure Chinese automerken en de Volkswagen Amarok? Ze blijven dat ding maar onder de Xerox leggen.
Eind vorig jaar was het Gonow – bekend van deze RR-ripoff – die met het design van de pickup aan de haal ging. Dat kunnen wij betel, dacht concurrent Jiangling (tevens eigenaar van het onvolprezen Landwind) en presenteert de T7.
De Jiangling T7 wordt leverbaar met het 2.8 liter turbodieselblok van Isuzu. Een haast onverwoestbaar torretje dat ongeveer ieder brandbaar mengseltje wel lust, en op zijn piek een bescheiden vermogen van 101 pk (74 kW) genereert. Voor de benzinetankers is er een 2.2-liter viercilinder met 110 pk. Beiden blokken worden gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak.
Hieronder het origineel uit Wolfsburg. Opdat u zelf de kopieerskills van de Chinezen kunt beoordelen. Uncanny, nietwaar?
Esprit_de_Flandre zegt
Is geen kopie. Het logo is anders…
smadb zegt
@Esprit_de_Flandre: kant skeeln, lekker broez’n!!!
Esprit_de_Flandre zegt
@smadb: ??
En int Vlams?
lincoln zegt
misschien leuk om er ook een foto bij te doen van het origineel ..
de Ford Ranger ..
mercedesclk350 zegt
Van de achterkant zou ik niet meteen zeggen dat het een Amarok was. Van voren kun je er niet omheen.
bazzelijn zegt
Hoe krijgen ze t toch telkens voor elkaar om uit zo’n groot blok zo weinig vermogen te halen. Dat moet in zn eigen recht toch een ongelooflijk stuk techniek zijn
lekbak zegt
@bazzelijn: redelijk laag toerental zodat je ontzettend bruikbaar vermogen en koppel krijgt (max vermogen op 3600rpm). Bovendien gaan minder zwaar belaste motoren gewoon langer mee. Het is maar net wat je wilt en waar ze voor gebouwd zijn.
Ik heb gevaren op een sleepboot met een langzaamloper Industrie motor (360rpm max) uit de jaren ’30. Deze motor heeft enkele honderduizenden uren gedraaid, is nog nooit gereviseerd en levert nog meer vermogen als in het boekje. Ter vergelijk: de locale boer vind dat zijn tractor versleten is bij 25.000 draaiuren.
wiebe zegt
@lekbak: ja dat klopt LEKBAK heeft een punt
406_v6 zegt
@lekbak: Moest je ook nog met lontjes in de weer om te starten? Of had je dat alleen bij Bolnes? Heb zelf op een beunschip gevaren met een Stork-Ricardo 5 cylinder… max 600 rpm, open koppen -elke 2 uur naar beneden, kleppen, klepstoters, veren, tuimelaars en injectoren smeren-.
lekbak zegt
@406_v6: tot in de jaren ’20 moesten de meeste motoren nog gestart worden met een lontje. Men was soms wel een uur bezig met het starten. Die van ons hoefde dat gelukkig niet, even tornen, voorsmeren en lucht erop. Vooral de industrie’s zijn bijzonder sterke en lekker draaiende machines. Echt een stukje techniek waar we als nederlanders trots op mogen zijn. Jammer dat ze niet meer bestaan.
paddoswam zegt
@bazzelijn: omdat het in de basis volgens mij het oude Isuzu blok is uit de jaren ’80 met volgens mij destijds zelfs slechts 80 pk, met de jaren kruipt er een pktje bij.
paddoswam zegt
@paddoswam: http://en.wikipedia.org/wiki/Isuzu_Trooper die
gtwillem zegt
Imitiation is the sincerest way of flattering…
rolov zegt
Zelfs de koplampunits. Dat Is idd wel schaamteloos.
scottishcarspotter2000 zegt
Wél goed gekopiëerd
wiebe zegt
@scottishcarspotter2000: En veel gevaarlijker.
trustmeiamanengineer zegt
Man man man. Ze hebben in ieder geval moeite gedaan voor het logo en de treeplanken.
Misschien iets voor defensie? Net zo nutteloos als de Amarok, maar vast een stuk goedkoper!
marc94 zegt
@trustmeiamanengineer: net zo nuttig als de Amerikaanse pickups. Maar dan zonder een verbruik van 1:2
alfaitak zegt
Die chinezen kopiëren echt alles.
lincoln zegt
@alfaitak:
klopt .. ook zichzelf .. daarom zijn er zoveel .. en lijken ze op elkaar ..
roppp zegt
@lincoln: dat zeiden we in de jaren ’70 ook toen de eerste Japanners naar Europa kwamen. Oh, wat hebben we gelachen om die rare kopieën. Ik denk dat ze nu in Japan harder lachen op de hoofdkantoren van Toyota, Nissan en Honda dan op het gemiddelde hoofdkantoor van een Europees merk. Oftewel, over max 20 jaar hebben de Chinese autobouwers de wereld overgenomen. En daarna is India aan de beurt. Ergo: Europa is failliet (met dank aan de Grieken).
lincoln zegt
@roppp:
onzin .. Europeanen kunnen heel goed geld kopieeren ..
Esprit_de_Flandre zegt
@roppp: 20 jaar is ruim gerekend. Chinese automerken zijn al aan een sterke opmars bezig in Rusland, N-Zealand, Z-Amerika, Z-Afrika, eigenlijk overal een beetje behalve US en EU. Over 20 jaar zal het grootste merk ter wereld misschien niet eens vertegenwoordigd zijn in Europa, wegens een marginale en dus onnodige markt…
BmwMPower zegt
Nouja, een moeilijk design is het niet en mooi is anders…
Dus voor dit geval maakt het niet zoveel uit.
motiondrive zegt
Schaamte komt niet voor in het Chinese woordenboek… althans niet bij de “designers” in dat land.
mrrallycross zegt
@motiondrive: er zijn geen Chinese designers
motiondrive zegt
@mrrallycross: die zijn helaas allemaal een kopje kleiner gemaakt in de culturele revolutie. Doei creativiteit! Het valt te hopen dat dat ooit weer terug komt.
rufctr01 zegt
Beter goed gejat dan slecht bedacht….
kwatsjkop zegt
@rufctr01: de Amarok was al niet het beste idee… en dan nog verbeterd door de chinezen…
wiebe zegt
@kwatsjkop: In Europa was de Amorok niet het beste idee maar, in Zuid-Amerika worden ze met flinke aantallen verkocht.
rutger97 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
mrrallycross zegt
Snap nogsteeds niet waarom die chinezen dit doen
lincoln zegt
@mrrallycross:
tis idd raar om als je dan toch aan het kopieeren ben .. zo,n lelijk kuthok uitzoekt ..
rd1991 zegt
De Chinese versie heeft tenminste wél knippers in de spiegels.
a3aan zegt
Betel goed gelat dan slecht gelach
406_v6 zegt
Hmmm….. zou VW hier stiekum de nieuwe auto’s voor Defensie laten bouwen???
knipperlichtje zegt
Goedkope kopieën van Europese auto’s was de Chinees al gewend, maar nu heeft hij opeens ook keuze tussen merken. Stel dat dit ook in NL gebeurt: Dan kun je kiezen tussen de Peugeot Golf en de Volkswagen Golf. Wat een absolute waanzin xD