En wie zijn wij om de Britten tegen te spreken?
Ron Dennis heeft z’n bureau in Woking nog niet leeggeruimd of het relatief jonge doch succesvolle sportwagenmerk komt alweer met een speciaaltje op de proppen. De 570S Design Edition is door de designers van McLaren samengesteld. Hierbij had men slechts één doel voor ogen: het bouwen van de mooist mogelijke 570S.
In het interieur is kwistig gestrooid met materialen als alcantara en nappaleer. Verder hebben de designers alvast de lakkleur, de velgen, de uitlaat, de kleur van de remklauwen én het interieurpakketje voor je gekozen dat volgens hen het beste recht doet aan de wulpse vormen van de 570S.
Een voorbeeld daarvan is de Design Edition 1, die je ziet op bijgaande plaatjes. De koets is Vermillion Red, aangekleed met vijfspaaks velgen met een diamond-cut finish en rode remklauwen. Nadeeltje: er valt weinig meer te kiezen. Voordeeltje: je krijgt korting! De Design Editions zijn volgens McLaren aanzienlijk goedkoper dan dezelfde auto met alle losse opties aangevinkt.
Voor wie z’n creditcard bijkans fijnknijpt bij het zien van de plaatjes: de Design Editions hebben een meerprijs van 8.500 GBP. Overigens kan de klant zich nog steeds uitleven met bijvoorbeeld carbon frutsels. Naast Vermillion Red komen de Design Editions in de kleuren Storm Grey, Silica White en Ventura Orange. Onze rijtest met de McLaren 570S check je HIER.
basv zegt
De mooiste 570s is een GT!
kalslasie zegt
@basv: precies!!!
baklava zegt
Die velgen zijn echt spuuglelijk
roberto zegt
Al ben ik er nog niet over uit of dat ik de 570S zo geslaagd vind, moet ik wel zeggen dat hij zo in het rood wel het fraaist oogt!
john4545 zegt
Weer dezelfde V8 met paar pk meer door software aanpassing. Stelletje dieven. De mooiste McLarens zijn die helemaal total loss zijn.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
@john4545: er staat nergens in het artikel dat er met het vermogen geknoeid is
str8six zegt
@john4545: wow, jij bent echt wel stoer!
vtechlover zegt
@john4545: werkt dat niet zo bij alle merken?
john4545 zegt
@vtechlover: Ik geloof niet dat er een ander merk dan McLaren is dat om de 400 exemplaren een nieuwe spoilerset en softwareupdate doet, plus 1 of andere nieuwe klotenaam en dan zegt: ta da! Een nieuw model!
McLaren zijn de grootste oplichters van de wereld en daarbuiten. Vraag dat maar aan Ferrari.
2wheeler zegt
@john4545: nou nou, heeft je moeder niet lekker gekookt vanavond?
kannito zegt
@john4545: hahahha je bent me er eentje. Je hebt duidelijk geen idee hoe mclaren automotive werkt. Misschien eerst in verdiepen? Mag je mij vertellen wat porsche met de 911 doet afgelopen 50jaar tegenover mclaren in de laatste 5jaar van hun bestaan
john4545 zegt
@kannito: Nouja, om te beginnen: Porsche maakt zelf motoren. Zelfs dat kan mcLaren niet. ;) En verder: het zijn Britten. Ik weet niet of je ooit een Briste auto gehad hebt, maar het begon al met de M4-12c, die zoveel terug acties onderging dat het eigenlijk niet meer dezelfde auto na een jaar was.
Ik ben eerlijk hoor, ik ben ontzettend anti-McLaren, en waarschijnlijk nog onredelijk ook. Maarja, over smaak en autopassie valt niet te twisten ;)
itiswhatitis zegt
@john4545: ik heb verschillende britse auto’s gehad 0 problemen so?
Edge zegt
@john4545: De motor die achterin ligt is anders gewoon een McLaren M838T-blok. Weliswaar in samenwerking met Ricardo PLC ontworpen, maar het is meer eigen dan de Mercedes-AMG blokken in een Pagani, of de Ford en Suzuki-blokken die Caterham in hun turbosigaren legt.
john4545 zegt
@edge: Wat een onzin. McLaren heeft alleen aangegeven welke configuratie, en Ricardo heeft en maakt zowel de blokken als de versnellingsbak. En tot aan de P1 zit steeds hetzelfde blok. Zelfs Autoblog heeft vaak geschreven wat een oplichterpraktijken dit eigenlijk zijn. Maarja, wat wil je, een kindje van Dennis en die griezels uit Bahrain.
Edge zegt
@john4545: Nja, blijft een kwestie van perspectief denk ik. Ik vind het juist een slimme zet van McLaren. Door het motorblok en de monocoque zo goed als overal te gebruiken kunnen ze als bescheiden merk toch een redelijk breed gamma neerzetten. En wat die oplichterspraktijken betreft, ook dat valt wel mee. Met lagere vermogens zie je dat in de leasegebakjes ook terug. De een heeft een 1.0 met 70pk, de ander heeft exact hetzelfde blok maar dan met 100pk. Waarom zou een McLaren dat niet mogen doen?
lotuselises2 zegt
@john4545: noem eens vijf automerken die niet zo werken?
tkoote zegt
De mooiste McLarens zijn wat mij betreft”McLaren orange” gespoten met dezelfde tint remklauwen en stiksels aan de binnenzijde. De rest zwart. Hoe dan ook, kkk deze niet er bijzonder fijn uit, had ook eerst mijn twijfels bij het design, maar na m een paar keer in het echt gezien te hebben ben ik helemaal om; dit is voor mij de mooiste sportwagen van het moment.
dare2think zegt
Ik blijf bij mijn mening dat een zwarte achterkant niet de mooiste oplossing is, tenminste op de foto’s.
Zoveel rijden ze hier niet rond om het in het echie te controleren..
piquet1986 zegt
Ferrari rood met 5 spaaks velgen…
thefmanl zegt
Ze weten wel wat ze doen daar bij McLaren, hij is werkelijk prachtig.
banaan7 zegt
Ben benieuwd hoe dit er op een p1 uitziet! Of een mp4/12c
Gulli zegt
Ik kan ze toch al niet meer uit elkaar houden. Mooie auto’s maar welke in welke serie hoort is mij een raadsel. ‘Doe mij maar een oranje’
ko4n zegt
@gulli: ze hebben 3 series. De sports series, de super series en de ultimate series. De sport series heeft de 570S als basis (deze dus) daarvan hebben z een minder snelle variant, de 540C en een luxa variant met e-type achterruit, de 570GT. Dan hebben ze de super series, dat is waar het allemaal begon (de F1 niet mee gerekend) met de MP4-12C. De MP4-12C werd geupdate en werd zo de 12C. De 12C hebben ze vervolgens wat sneller gemaakt een het neusje van de P1 opgezet en de 650S genoemd. Dan is er de 675LT en dat is de extreme versie van de 650S. Dan is er de MSO 688HS en dat is een extremere versie van de 675LT (een snellere versie van een snellere versie van de snellere versie van de 12C dus) en last but not least hebben ze de ultimate serie die uit de P1 bestaat en de race versie daar van de P1 GTR. Verder hebben ze nog wat klanten race auto’s van de sports en super series en wat speciaaltjes. Ik kan zien waarom je het lastig vindt alles uit elkaar te houden
Gulli zegt
@ko4n: koning! :)
Edge zegt
Doe mij maar een 570GT. Niet dat die kofferruimte zo praktisch is, maar het maakt de auto wel een stuk mooier. Daarnaast vind ik deze velgen he-le-maal niks. Wederom een te hoog halfords-gehalte door de twee kleuren. Volledig zwart of volledig zilverkleurig is mooi, de combinatie faalt in negen van de tien gevallen.
kniesoor zegt
Vind het een erg geslaagd geheel, staat de auto uitstekend. Zelfs die (deels) zwarte velgen kunnen in dit ene, uitzonderlijke geval prima, passen goed bij de zwarte accenten op de carrosserie. Kortom : wil ‘m er wel bij hebben :-)
roland78 zegt
Ich agree.
superhans zegt
Een prachtige auto, maar het interieur valt me tegen. De concurrentie doen dat beter.
elemento zegt
Als ik vrij kon besteden en autoliefhebber…. gaat mijn voorkeur naar een emotionele auto dus mclaren…. mooier en woeste rijgedrag denk ik.. bij de grand tour 1 aflv suggereerde een coureur het zelfdw
elemento zegt
P.s met ferrari echt speciaal ben je al niet. Den Haag rijden er 3.
Dutchdriftking zegt
Doe mij maar een Huracan.
toyotafortuner zegt
Ziet er erg lekker uit zo!
focusrs1 zegt
Mooie wagen – lelijke velgen.