Met andere woorden, de overheid gaat weer heel wat centjes binnenhalen, tenzij je nu goed oplet.
Het was even lekker doortrappen op de A12 bij Utrecht. De trajectcontrole die daar het leven van de automobilist sinds jaar en dag zuur maakte, werd uitgeschakeld toe de Galencoppenbrug werd gerenoveerd. Maar, zoals altijd komen de goede dingen hier ook weer tot een eind. Vorige maand ging de gehate controle in de richting van Arnhem naar Den Haag alweer aan, komende maandag 27 juni zetten ze hem ook weer aan de andere kant op, melden ze bij RTV Utrecht.
De maximaal toegestane snelheid blijft hetzelfde. Dus, 100 kilometer per uur op de hoofdrijbaan, 80 op de rijbaan ernaast.
De overheid is de lulligste niet en plaatst grote borden aan het begin van de controle. Als je dat bord hebt gezien moet je je voetje zo’n 3 kilometer in bedwang houden als je op de hoofdrijbaan zit, rij je met 80 op de weg ernaast, dan mag het gas na anderhalve kilometer weer open.
Doe er je voordeel mee. Of zet je Flitsmeister aan, dat helpt sowieso goed.
Iedereen bedankt voor de tips!
lincoln zegt
Steun stichting aap ..
Rij 180 ..
bmwalpina zegt
Joepie! Zat er al naar uit te kijken!
martijn1994 zegt
Wat is beter, Filtsmeister of Waze?
knoest zegt
@martijn1994: Gewoon beide aanzetten voordat je gaat rijden. Werkt perfect.
Gulli zegt
@martijn1994: toevallig van de week nog Waze geprobeerd, en die was vrij vaak te laat met aangeven dat de Vmax was veranderd, Flitsmeister doet dat bijna op de meter nauwkeurig. Verder vind ik Waze een beetje kinderlijk ogen, alsof je op de 3DS van je neefje zit te navigeren, maar dat is persoonlijk. Wat dan wel weer fijn is is dat het navi en flitsers in 1 is, daar heb ik nog geen goed alternatief voor gevonden.
martijn11 zegt
Ze houden gewoon niet van ons
koen23 zegt
@martijn11: Ze houden niet van domme mensen, geheel terecht overigens.
shibby zegt
Op dat soort stukken is Cruise control/snelheidsbegrenzer wel prettig
dedokter zegt
@shibby: noodzakelijk voor mij zelfs.
lekbak zegt
@dedokter: als je geen constante snelheid aan kunt houden ben je gewoon lomp. Gedurende 3 kilometer concentreren op snelheid moet toch wel kunnen.
dedokter zegt
@lekbak: laat me maar lomp zijn, standaard rijd ik vaak te hard. juist op dit soort plekken (lees: trajectcontroles) ben ik genoodzaakt om hem op cruise control te zetten.
Op dit soort plekken komen voor mij de lane assist/ acc / autopilot erg van pas.
lekbak zegt
@dedokter: ik rij ook bijna altijd te hard. Maar je aan de snelheid kunnen houden zonder hulpmiddelen is toch wel gewoon een basis van het autorijden.
dedokter zegt
@lekbak: je zal ze de kost moeten geven hoe vaak ik hem op cruise control heb staan naar iemand toe rijd er naast rijd en er dan weer gas gegeven wordt door de andere partij.
Je hebt gelijk het is een basis, maar het is zoveel relaxter om met cc te rijden en hierdoor tijd hebt om op het verkeer te letten dan steeds op je snelheidsmeter.
ettie zegt
@lekbak: in een land zo vlak als Nederland is het meestal gewoon een kwestie van je poot stil houden inderdaad. Al blijkt het voor veel mensen erg lastig te zijn…
flutterby zegt
@lekbak: waarom zou je? Lekker cruise control op 103 km/u op gps en genieten van het uitzicht. Misschien nog een leuke dame in de auto naast je.
ThomasBol zegt
Dit stukje trajectcontrole heb ik nog wel enigszins begrip voor. Ik rij hier dagelijks (parallelbaan) en door de maximum snelheid die iedereen aanhoudt loopt het ritsen bij alle op en afritten vrijwel altijd goed. Je hebt op dit traject niet nog een zo’n debiel in z’n Audi die hem er even met 120 voor gooit.
moveyourmind zegt
Sinds ik valse platen met het kenteken van de Saab van Mark Rutte op de auto geschroefd heb nooit meer een bekeuring gekregen…
Mij krijgen ze niet!
truckertje zegt
Dank voor de tip
porsche911991 zegt
De borden staan er nu al zonder de kruisen die er tot vorige week nog met kruisen stonden. Ik ga het risico niet lopen! 100 dan maar…
Dutchdriftking zegt
Vandaag nog gereden. Ik twijfelde dus maar rustig aan gedaan.
koen23 zegt
Haha wat een stemmingmakerij weer tegen die trajectcontroles.
Trajectcontroles zijn toch ideaal? Je weet precies waar je je moet gedragen en ze komen een stuk minder als een verassing dan lasercontroles, wegmisbruikerswagens of flitspalen.
Dat permanent verontwaardigd doen als het om trajectcontroles of boetes gaat begint echt belegen te worden. Als je een boete krijgt in een trajectcontrole betekent het maar één ding: Niet dat oom agent of vadertje staat een lul is omdat je een boete krijgt, maar gewoon simpelweg dat jij te dom was om even op te letten en 3 km achter elkaar de max. snelheid te rijden.
Ik houd ervan, mensen die op deze manier belasting afdragen.
pinut187 zegt
Bedankt voor de update.
FB_100005455898638 zegt
en ik hier al die tijd netjes 80 rijden.. kom er achter dat ze uit hebben gestaan als ze bijna weer aan gaan.. ;(
FB_100005455898638 zegt
@mic_fre: vandaag er nog overheen dus dan maar ff flink van nemen :D
schuimbekje3 zegt
Ja, als je dan vraagt waarom daar een traject controle is, zeggen ze omdat het beter is voor de lucht van de bewoners daar.
Sorry, maar de ene kant van de A12 daar is industrie terrein nieuwegein zonder woonhuizen, de andere kant is industrie terrein utrecht met toko’s als woonboulevards, ikea en andere shizzel. Welke bewoners?
En je hebt daar altijd van die debielen die tot de laatste meters 150km/h moeten rijden terwijl jij al een tijdje aangepast 80km/h of 100km/h rijdt.
En als je dan uit het zuiden of noorden komt, moet je invoegen en dat lukt dan weer niet als je moet remmen als je al 80km/h rijdt… En dan komt er file op de A12, en dan sluiten ze de tunnels weer af voor de A2 die er werkelijk niets mee te maken heeft en sta je weer een uur te wachten ter hoogte van maarssen op de A2 omdat er op de A12 file staat omdat mensen daar niet kunnen en willen invoegen met traject controle aan.
ambtenaren…. leuker kunnen we het niet maken…