• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volgende M3 beter dan de huidige, dus elektrisch?

Auteur: willeme, gepost 21 juli 2023 om 07:53 – 19 Reacties

Volgende M3

De volgende M3 moet beter gaan worden dan het huidige model. Maar hoe moeten we dat zien? Wordt het een EV?

Met de overgang van verbrandingsmotoren naar volledig elektrische zijn er enkele hordes die overwonnen moeten worden. Als je voorheen een 420d of 430i had en de overstap maakt naar een i4 eDrive35e, is de kans groot dat je het als een vooruitgang beschouwt. Je hebt en modernere, stillere en snellere auto die voor min of meer dezelfde kosten te rijden zijn.

Maar in het geval van een sportief topmodel – de BMW M3 in dit geval – zit dat toch een beetje anders. Je ziet dus dat automerken dan toch nog vasthouden aan de plug-in hybride als een soort tussenoplossing. BMW doet dat zelf ook, de komende BMW M5 zal een plug-in hybride zijn. Met de M3 is dat een beetje anders.

Volgende M3

BMW M Baas Frank van Meel sprak met het Australische Drive over de toekomst van de M3. Er is nog niets definitief, maar verwacht niet dat er een hoop keuze komt qua aandrijflijnen. Er zal er hoogstwaarschijnlijk eentje zijn.

Kijk, de logica is erachter is vrij eenvoudig. De nieuwe M3 moet beter zijn dan de huidige. Als dat elektrisch kan, dan gaan we waarschijnlijk voor een elektrische M3. Als dat niet kan, houden we vast aan de verbrandingsmotor. Het is vrij eenvoudig, maar we gaan er alles aan doen om te zorgen dat het kan puur elektrisch gaat worden.

Frank van ///Meel, BMW ///M baas bereidt ons alvast voor op een ///M3 EV.

Op de vraag of alle drie mogelijk is, is Van Meel vrij duidelijk: dat is te veel. Het is de bedoeling dat er slechts één opvolger komt. Een PHEV is zeer onwaarschijnlijk.

Volgende M3
Volgende M3

EV beter dan plug-in?

Dan is het nu ook een beetje de vraag aan jullie, lieve lezers. Is dit een slimme keuze van BMW M. In eerste instantie zou je zeggen van niet. Bij een BMW M-product in het algemeen en M3 in het bijzonder zijn er meer dingen van belang dan alleen snelheid in een rechte lijn. Je wil ook een beetje beleving, wegligging en speciaal voor @wouter wat driftability.

Anderzijds, als je kijk naar de Mercedes-AMG C63, dan zou je kunnen stellen dat AMG beter had kunnen gaan voor een EV. Een viercilinder PHEV van 2.200 kg wordt niemand blij van, toch? Laat het weten in de comments!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3-motor ploft op de snelweg
  • BMW M3: ‘baanbrekende’ EV mét traditionele uitstraling
    BMW M3: ‘baanbrekende’ EV mét traditionele uitstraling
  • BMW M3
    Waarom zou jij een BMW M3 willen
  • Wees snel op de motorfiets en win een BMW M3 Touring
    Snelle coureur op motorfiets wint BMW M3 Touring

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3

Vorig bericht: « GP Hongarije 2023: tijden en wat je moet weten
Volgend bericht: Traagste MX-5 is ook de duurste MX-5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    21 juli 2023 om 08:15

    Zwaar is een M3 toch al en echt mooi klinken ze niet. Dus hoe erg kan het zijn.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      21 juli 2023 om 08:46

      Precies, geluid valt al twee generaties zwaar tegen. Ze kunnen er eventueel ook mee stoppen of is die M3 nu echt zo’n cash cow?

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        21 juli 2023 om 13:44

        Qua dat geluid : valt mee hoor. Een F8x heeft vanwege de turbo’s weliswaar niet meer de metallische huil van de E46, maar hij klinkt desondanks nog prima. En voor de liefhebbers van pestherrie : dan zet je er gewoon een schakelbaar Eisenmann-systeem onder. Kan je zoveel kabaal maken als je wil.

        Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      21 juli 2023 om 10:36

      Elk beetje geluid is beter dan de stilte van een EV, al zou die gaan klinken als van die golfjes met diaree ia dat beter dan geen geluid

      Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    21 juli 2023 om 08:59

    Kwam de nieuwe c63s laatst tegen, ik heb die man zo hard staan uitlachen, top model vd C klasse, en dan zo een lullig geluidje, dus als bmw het op dezelfde.manier wilt verknallen is dat hun keus, mij zul je er nie in krijgen, als op gegeven moment nie meer kan tanken, rijdt ik netzograag een nissan leaf als een rimac nevera, tis allebij tering saai

    Login om te reageren
  3. mp014 zegt

    21 juli 2023 om 09:06

    Wat is het toch een lelijk gedrocht! Perfecte kleur dat paars, maakt hem zo veel mooier 😂

    Login om te reageren
  4. maotje zegt

    21 juli 2023 om 09:46

    Tussenoplossing? Domme bewoording. Alles wat je koopt is een tussenoplossing. Het volgende is tenslotte altijd beter.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      21 juli 2023 om 10:47

      Dat is dus niet het geval met auto’s. Het volgende is niet per definitie beter ;-)

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        21 juli 2023 om 17:50

        Wat voor jouw niet beter is kan voor een ander wel beter zijn.

        Login om te reageren
  5. MarcoM zegt

    21 juli 2023 om 09:48

    “De” BMW blijft voor mij toch eentje met 6 of 8 cilinders, heerlijk grommen onder de kap dus.

    Login om te reageren
  6. Wolflow zegt

    21 juli 2023 om 10:20

    Electrisch? RIP M3

    Login om te reageren
  7. Hubert zegt

    21 juli 2023 om 10:31

    Ze volgen gewoon de Tesla M3.
    De nieuwe benchmark.

    Login om te reageren
  8. ericc zegt

    21 juli 2023 om 11:34

    Dan wordt het een iM3. En een sedan van 2,5 ton is nooit lichtvoetig. Daar ze na 2035 nog altijd nieuwe ICE’s mogen inschrijven (na aanpassing in Europa) behoud gewoon een M3 met ICE. De groene liga heeft toch geen interesse in motorsport.

    Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      21 juli 2023 om 12:30

      De g80 zit ook al op 1800 kg. Dus echt lichtvoetig is anders.

      Login om te reageren
    • JelmerS zegt

      21 juli 2023 om 13:33

      Bmw kan er ook M3 EVO van maken, moeten ze nog wat leuks bedenken voor die letter O.
      M producten worden gelukkig normaal gebruikt, dus een escape smoesje dat ze alleen in collecties staan te verstoffen gaat niet op, ze zullen wel wat moeten doen met electro power. Gelukkig laat de Tesla model3 performance nog genoeg ruimte voor verbetering op onderstel en remmen.

      Login om te reageren
  9. O plaat zegt

    21 juli 2023 om 12:31

    Als dit de laatste echte ICE M is raad ik mensen met geld aan om er één te kopen en gewoon 30j te laten staan om rijk te worden… Alhoewel als ik naar die neus kijk… Neem mischien toch het voorlaatste ICE model.

    Login om te reageren
  10. rfocus zegt

    21 juli 2023 om 17:48

    Wordt gewoon een Hybrid. Puur omdat ze anders de nieuwe m5 ook wel electrisch hadden gemaakt. Met een knipoog naar de Bmw XM.
    En in andere landen is de M3 zeer populair. En waar Ev’s dat nog niet zijn.

    Login om te reageren
  11. willemveenstra zegt

    22 juli 2023 om 14:49

    Die kan je hem mooi laten staan in de showroom!

    Er is niks Motorsport aan een EV.

    Een EV als daily of boodschappen autootje prima. Maar een M of RS of alle andere sportievelingen dan wil je emotie bij het rijden.

    Login om te reageren
  12. joki zegt

    22 juli 2023 om 22:11

    Beter maken, niet moeilijk, haal er 300kg uit! Het gewicht van de huidige M2 en M3 zijn eigenlijk een schande.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North