Wat doe je wanneer je onder de motorkap van je oude Nissan Maxima volledig uitgeknutseld bent omdat er simpelweg geen ruimte meer is. Je bent zo lekker bezig en hebt echt behoefte aan twee turbo’s? Precies, dan doe je wat ieder weldenkend mens zou doen. Je denkt even goed na en gaat vervolgens pragmatisch aan de slag: je gaat ruimte maken!
Dan begin je natuurlijk met het ruimen van de passagiersstoel. Dan onstaat er ineens een zee van ruimte, waar je weer een poosje mee vooruit kunt. Waar we hier precies naar kijken, durf ik je niet te vertellen, maar één ding weet ik zeker: “you’re in for a very hot ride”.
(via jalopnik.com)
C est Jeroen zegt
ok… logisch… :D
heeft iemand meer info over dit ding? dit moet wel ziek zijn…
Mpower zegt
Ben benieuwd hoeveel pk die nu heeft Al die moeite, wat een gek
Ruben J. zegt
Lijkt me niet echt veilig dit…hoe haal je ’t ook in je hoofd om dit te gaan bouwen.
vØlvØ frǽk zegt
verwarming heeft hij zo niet meer nodig, met die uitlaat binnen in. Maar verantwoord lijkt het me niet… en anders op zijn mun minst niet handig.. maar het is wel een oplossing voor ruimte gebrek, maar wat nu als ook de ruimte van de passagiers stoel vol is ???!!!!?? …
C-ad zegt
Geluidsisolatie heeft ook geen zin denk ik.
Stephan zegt
Nu alleen nog even door de apk en knallen ;)
jonathan schepens zegt
wauw, cool gedaan!
Ruud zegt
ja idd
Sven zegt
Whaha wat een freak!
Waar komen deze foto’s vandaan? Wil hier wel meer over weten…
CSL zegt
Hoe dom is dat?
Tinuuus zegt
Henderik jan de klusjes man is duidelijk weer flink bezig geweest
ZOEF zegt
Die woont zeker in een heel koud land en wilde niet meer rillend achter het stuur.
TomRS6 zegt
Leuker nog is het bij een klassieker ;) Spijlbusje!
Voor de hele fotosessie: http://ziza.ru/2006/01/20/V8-VW-Bus.html
shivan zegt
geweldig nissan rocks
KoboC zegt
@TomRS6: Jezus wat dacht die gozer… laat ik anders maar geen amerikaanse auto kopen, ik leg wel een V8 in mn volkswagen :S
Wat een idioten. Ik zou me niet eens durven vertonen in zo’n auto.
ThoMaster zegt
Zie ik dit nu goed? Zijn dit nu turbo’s op de plaats van de passagiersstoel? Die dingen kunnen 100.000 toeren per minuut maken, daar kun je je dus ook lelijk aan branden, ze worden namelijk erg heet ondanks de intercooler.
XploidVain zegt
Lijkt me eerder der bijrijders kant om eerlijk te zijn.. maar evengoed meer dan indrukwekkend… hehehehe waar blijven de filmpjes????
XploidVain zegt
srry maar had het verkeerd gelezen…. is de bijrijdersseat
lol
olibier zegt
haha wat nu als 1 turbo kapot gaat en doorsmelt naast zijn lichaam??? hihi burn baby burn :D :D :D
Tom van Bergen zegt
Het is echt wel mogelijk om alles onder te motorkap te krijgen en toch veel vermogen te halen. Er rijden honderden Opel Corsa’s rond met 2.0 liter turbo blokjes uit Calibra’s en dat past ook onder de kap. Bovendien is het blok volgens mij op een budget gemaakt. Twin turbo wil meestal niet zeggen meer vermogen, daarom bouwen ze Toyota Supra’s ook vaak om van twin naar single turbo. Apart is het zeker wel en heet ook, aangezien RVS spruitstukken al snel rood gloeiend worden bij flink wat gas.
Stephan zegt
TheMaster
Turbo’s draaien wel 250.000 toeren per minuut hoor ;)
supergrover zegt
Dat ding moet een gigantisch turbo gat hebben… Hoe verder van het uitlaatspruitstuk hoe langer het duurt dat de turbo reageert…
Stephan -> 250.000 toeren maken de kleine turbos, zoals bv op een 1.3 fiat diesel. Grotere turbo’s, zoals bv een Volvo 2.5 turbo oid, zitten rond de 180.000 toeren.
Hele grote turbos, zoals op vrachtwagens ed, zitten rond de 80.000 toeren.
En dan maar denken dat een honda v-tec motor veel toeren maakt ;)
brian zegt
Wauw, dit is pas echt een “hot seat”!
Hilgert zegt
Hij heeft ook een motor gebouwd:
gebbetje zegt
Het lijkt wel of ie zijn eigen illegale Vpower raffinaarderij in zijn autootje heeft.
Deon zegt
@ Hilgert
lol :) :P
GeeJee zegt
@ ThoMaster: Een intercooler heeft niet veel van doen op de temperatuur van de turbo of uitlaatgassen… deze koelt namelijk de lucht in het inlaatsysteen zodat er meer zuurstof in de lucht zit en daarmee de ontbranding in de cilinder krachtiger verloopt.
En doe mij ook zo’n groovy 70’s spijltjesbus ;-)
OJ zegt
Alleen de voorruit er nog uithalen voor de nodige koeling en hij is klaar! :-D
MurcieBoy zegt
wat moet dat in godsnaam voorstellen??
knowitall zegt
@ThoMaster
Uitlaatgasturbo, dus ze worden warmer van de uitlaatgassen dan van de toeren, bovendien worden de lagers gekoeld met olie.
@GeeJee
Daarnaast is het ook wel fijn dat de temperatuur van het hele mengsel en daarmee de cylinderkoptemp daalt…
Spijlbus is 50’s en 60’s, niet 70’s
@OJ
Hij heeft de vloer bij de passagier er al uit gesloopt, tocht wel aardig zo!
Citrofiel zegt
Wat een mafkees zeg, maar wel goed dat je dit kunt maken.
Wouterman! zegt
(…)
JANUS zegt
Nee, mijn vrouw vindt het niet goed !