Veilig van A naar B reizen en ook nog eens in stijl met een heerlijke Audi A8 youngtimer occasion: dit is je kans.
Audi was ooit de koning van ondergewaardeerd design. Zeg nou zelf: zo’n A8 van de D2 generatie lijkt wel statig, maar heeft er geen heftig design voor nodig. En ach, dan zien mensen het maar aan voor een iets verlengde A4. Dat kan jou weinig schelen wanneer je in luxe op de achterbank – of bestuurdersstoel – zit te relaxen.
Veilig
Stel nou dat je niet makkelijk relaxt in een auto, omdat je vijanden hebt en/of gewoon dat extra veilige gevoel wil hebben. Laten we het zo zeggen: zo’n A8 D2 is mooi, maar we zullen je de details besparen van wat er gebeurt als iemand met een machinegeweer het vuur opent. Voor velen niet een primaire levensbehoefte, voor anderen weer wel. In ieder geval vang je twee vliegen in één klap met deze Audi A8 occasion op Marktplaats.
B4 bepantserd
U raadt het al: het plaatwerk van deze Audi A8 occasion is wat verdikt. Dit om een mooi pantser te creëren. Het gaat echter wel om B4 bepantsering: de lichtste vorm. Goed, alles van airsoft-balletjes tot .44 handpistolen houdt ‘ie makkelijk tegen, maar een vuursalvo met machinegeweren misschien niet. Ach, het scenario ‘vuurgevecht’ is onwaarschijnlijk, maar het gevoel dat je auto er tegen kan telt.
4.2 V8
Het gaat om een Audi A8 occasion uit 2000 met 226.549 km op de teller. De kleurstelling is heerlijk understated: zwart met grijs interieur, maar wel houtinleg. Nou zal het pantser iets van je topsnelheid en acceleratie afhalen, maar met 310 pk uit de lekkere 4.2 V8 heb je ook weinig te klagen.
Zeg jij nu: een extra veilige A8, een rijdend understatement, een heerlijke youngtimer én een V8, dat is iets voor mij? Dan kun je op Marktplaats je slag slaan voor 8.750 euro. Niet gek. Toeslaan doe je op de advertentie van de Audi A8 occasion.
stalensnuitje zegt
Laatste mooie Audi.
hippopotamus zegt
Als ik het geld voor onderhoud had zou ik in dit model (niet bepantserd) mijn dagelijkse kilometers maken. Ooit de Autobahn af en een bergpas mee op gereden. Niet extreem snel meer in de bochten, dat hoort niet bij deze slee, maar de steilste stukken met een gemak en comfort waar je u tegen zegt. En daarvoor die stukken Autobahn. Heerlijk.
moveyourmind zegt
Volgens het kenteken weegt hij maar 1865 kilo, erg netjes voor een auto in dit segment met bepantsering. In zo”n rijdende kluis zal het wel helemaal lekker stil zijn. Blijft ook een mooi model, al spreekt de modelserie na deze me nog meer aan.
JanJansen zegt
@moveyourmind: valt me inderdaad mee door de aluminium opbouw.
Mijn aanzienlijk kleinere S4 B5 Avant weegt 1600kg.
st33fie zegt
@moveyourmind: de auto is bepantserd ná dat hij op kenteken is gezet. De eerste de beste A8 4.2 doet 1725 aan kilo’s. Lijkt me overigens ook erg licht voor een rijdende tank
Robert zegt
Wel ff de wielen opnieuw laten balanceren. Klemloodjes i.p.v. plakloodjes op een lichtmetalen velg, ai…
faalhaas zegt
Zie ik daar stoelen van walvispenisleer?
evdw zegt
@faalhaas: Nee, goed kijken. Dit is kamelenlullenleer.
tinnemans zegt
Als ik eerlijk ben vind ik ‘m net een tikje aan de dure kant. De bepantsering is eerder een nadeel dan een voordeel en met deze kilometerstand zou ik er hooguit €7500 voor over hebben.
Dat gezegd hebbende lijkt het me wel een heerlijke reisauto.
marcomanta zegt
Prachtig en sierlijk model, nog steeds.
Charles Taycan 4S zegt
Prachtige auto die mooi oud wordt!
raoufff zegt
Ah, de goeie oude tijd dat Audi echt mooie stijlvolle auto’s maakten.
tinnemans zegt
Als ik eerlijk ben vind ik ‘m net een tikje aan de dure kant. De bepantsering is eerder een nadeel dan een voordeel en met deze kilometerstand zou ik er hooguit €7500 voor over hebben.
Dat gezegd hebbende lijkt het me wel een heerlijke reisauto.
Joost zegt
@tinnemans: 6k bieden. Uitkomen in het midden. Zit je nog iets onder de 7,5k.
Kan je er nog wat peut ingooien ook
tinnemans zegt
@ijoost: Prima tip, maar niet voor mij; ik heb al een soortgelijke auto; een E65 740i met 170k op de teller. Ik zou nog liever een grote GT hebben, maar fijne reisauto’s zijn sowieso fijn. 😁
marcomanta zegt
@tinnemans: bij zoiets kijk je niet op een paar centen, je koopt zoiets omdat het uniek is.
tinnemans zegt
@marcomanta: Ik rij ‘zoiets’ en elke euro die ik niet aan de aanschaf hoefde uit te geven kan ik daardoor wel uitgeven aan onderhoud. Teveel betalen is een serieus slecht idee.
marcomanta zegt
@tinnemans: rijdt als een vorst zeker.
tinnemans zegt
@marcomanta; mijn ‘zoiets’ is een E65 740i, en ja, het rijdt echt heerlijk. Als je regelmatig lange afstanden rijdt is het ideaal, alleen in parkeergarages is het formaat soms een tikje onhandig. Met 170km/u is de auto nog heerlijk stil, en de motor hoor je eigenlijk alleen als je ‘m boven de 3000 toeren houdt. Bandengeruis is iets wat op andere auto’s zit. De A8 zal een iets ander karakter hebben maar net zo’n fijn reisijzer zijn.
Ik heb voor m’n 7 2 jaar terug 9 mille betaald met toen iets van 150k op de teller. Vandaar dat ik deze A8 nu wat aan de prijs vindt. Dat scheelt toch 75.000km aan slijtage.
gelatobm zegt
Heerlijke wagen, heb een 3.3TDIV8 gehad. Wat een fijne motor was dat.
kroon zegt
Jammer van de overhang aan de voorkant. De voorwielen staan bijna tegen de voorportieren aan.
En dat heeft de huidige A8 nog steeds jammer genoeg.
hermankarton zegt
Heb een 3.7 v8 gehad maar dat ding was aan de achterkant net zo hard als een Golf Gti. Terwijl niet verlaagd en maar 17 inch wielen. Nooit begrepen.