Voldoet aan alle trends die tegenwoordig van belang zijn!
Het is de oudste tactiek in het autoverkoopboekje. Pak een bestaande auto, voorzie deze van wat extra visueel onderscheidende onderdelen en laat de marketingafdeling hun plasje er overheen doen.
Die gaan de producten richten op jonge, hippe mensen met een dynamische levensstijl. Uiteraard rijden die niet vrijwillig in een Citroen Saxo van 17 jaar oud, maar er zijn genoeg vitale vijftigers met skinny jeans en sneakers die zich heel erg aangesproken voelen en overgaan tot aanschaf.
Voor hen is er goed nieuws, want dit is de nieuwe Toyota Corolla Trek! In principe is het gewoon een reguliere Corolla stationwagon, die Toyota ‘Touring Sports‘ noemt. Deze is voorzien van 17″ velgen, LED-koplampen, mistlampen, privacy glas en natuurlijk het hoogtepunt: een 20 millimeter grotere bodemspeling. Ook is de Corolla Trek uitegerust van wat kunststof plastic bumpers, wielkasten en skirts. Inderdaad, in de geest van de Volkswagen Golf Alltrack of Ford Focus Active. Eerlijk is eerlijk, het resultaat ziet er best aardig uit.
In het interieur gaat het feest verder met de Corolla Trek. Je krijgt two-tone bekleding die er fraai en stevig uitziet, waardoor het lijkt dat een vlek niet meteen in de bekleding trekt. Voordat je vertrekt in je Corolla Trek kun je je bestemming aangeven op het 7-inch grote navigatiesysteem. Verder is de Corolla Trek voorzien van allerlei actieve veiligheidssystemen onder de verzamelnaam Toyota Safety Sense. Deze herkent verkeersborden en zet het licht aan als het donker is. Ook zit er Lane Assist op, handig als je vermoeid raakt en het even niet trekt. Als je iets van de rijbaan afwijkt, trekt de Corolla Trek je weer de goede kant op.
Qua motoren is er keuze uit drie verschillende motoren. Er zijn twee hybride aandrijflijnen, met naar keuze een 1.8 of 2.0 motor. Als je er trek in hebt is er ook een 1.2 turbo benzinemotor beschikbaar. Prestaties of trekgewichten zijn nog niet bekend. Ook is het niet zeker of de Corolla Trek naar Nederland komt, laat staan dat de prijzen al bekend zijn. Je hoeft je portemonnee dus niet te trekken.
vaakbenjetebang zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
str8six zegt
Ik trek dit vrij slecht moet ik zeggen..
vaakbenjetebang zegt
@str8six: Zoals ik al schreef: de tekst is hier en daar wat overtrokken.
str8six zegt
@vaakbenjetebang: ja met dit soort auto’s kom ik niet echt aan m’n trekken.
blackmilo zegt
@str8six: ik trek mij terug uit dit nieuwsitem.
vroaaaaaaaaaar zegt
@blackmilo: na het zien van de foto’s heb ik er ook geen trek meer in…
rollingstoned zegt
@vroaaaaaaaaaar: waaruit we kunnen concluderen dat autobloggers massaal hun neus optrekken voor deze auto?
lenferink zegt
Hij komt wel naar Nederland, hij staat zelfs al op de website!
https://www.toyota.nl/modellen/corolla-touring-sports/promo/trek-adventure-deal.json
Vanaf €32.495,-, je kunt zelfs al een proefrit plannen..
richh zegt
@lenferink: Toyota en Babyboomer is dan ook een match made in heaven (of hell, eigenlijk). De vraag is of ze de oudjes weer terug in de station kunnen krijgen, ipv een SUV…
rotorpower zegt
@lenferink: hij staat al vanaf augustus in de showroom. De prijzen waren in juli al bekend en hij is niet te krijgen met een 1.2 turbo benzine zoals het bericht wel vermeld. Ps. De Corolla is vanaf heden ook te bestellen met Apple Carplay en Android Auto. Iedereen die er al een heeft krijgt hier in de toekomst een software update van.
knapzuur zegt
@rotorpower: en die update is eh, gratis? Of verwacht ik nu echt te veel van Toyota? Het activeren van een knopje op het dashboard kost namelijk ook al schandalig veel geld.
rotorpower zegt
@knapzuur: Dat durf ik niet zeker te zeggen. Als ik kijken hoe het 2020 model in de prijslijst staat denk ik het niet. De GR-Sport staat trouwens ook al in de prijslijst, dit was waarschijnlijk interessanter om te vermelden.
fanboy zegt
Ben niet zo gevoelig voor het marketing pakketje, maar het blijft toch wel een geslaagde auto.
carspotterwoerden zegt
Hier krijg ik geen trek van
Corrado16v zegt
@carspotterwoerden: Trek hier de stekker maar uit
bosje zegt
Hmm, tis natuurlijk een grote marketing stunt en echt mooi vind ik het er niet uit zien. Maar wellicht als die wielen iets meer naar buiten staan wordt het een beetje te pruimen. Maar doe mijn maar gewoon de hatchback, leuk setje wielen eronder, subtiel verlagen en je hebt gewoon een prima ogend dagelijks gebakje voor de Nederlandse wegen.
xytras zegt
Het ziet er nog steeds een bejaardenauto uit en veel meer valt er niet over te zeggen.
galverink zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Design_Driven zegt
Gewoon nee, normale is best mooi, zeker met grotere velgen maar dit slaat echt nergens op. Geen van die alltreck/scout/crosscountry/etc dingen natuurlijk, eerste generaties XC70 en Allroad vind ik dan echter wel weer tof.
Hubert zegt
Schroef er 2 mountainbikes bovenop en je hebt weer een nieuwe doelgroep te pakken.
Dutchdriftking zegt
De gewone is schitterend, deze is een stuk minder knap.
grasvreter zegt
Die hybrides zullen vast wel weer tonnen aan kilometers aan kunnen. In zo’n downsize 1.2 motortje zou ik dan weer geen trek hebben
rbou zegt
Staat al lang bij de dealer….
cvoo zegt
De meeste verhoogde Tupperware versies worden er niet mooier op. Al helemaal niet met die bekleding die lijkt op die van een 80’s Corolla (als kind vaak op de achterbank gezeten). Liever de normale met die donkerrode lak en zwart dak. Dan is t ineens een mooie verschijning (en dat met een Toyota badge?!).
tommot zegt
Om dit soort auto’s ben ik geen auto liefhebber geworden..zo ontzettend allemaal net niet. Kom op met alle echte leuke, aparte, kleurrijke, echte sportieve, andere, innovatieve of klassieke auto’s die je wat doen. Please ….. Of was dit een advertorial?
toyotavenray zegt
Deze uitvoering komt ook naar Nederland. Staat al in de showroom. Ik denk dat alleen de 1.2 turbo een kleine aanhanger kan/mag trekken.
toyotavenray zegt
@toyotavenray: in het geval van de 1.2 turbo is dit 725 kg aan trekkracht. Dus niet veel
toyotavenray zegt
@toyotavenray: negeer mijn reactie hier boven.
De 1.2 turbo mag 1300 kg. De handgeschakelde versie mag net zoveel trekken als de automaat.
De 1.8 hybride 725 kg.
En de 2.0 hybride 750 kg.
arhanso zegt
Ik heb opeens geen trek meer…
Erik zegt
Voor de helft van het geld heb je een identieke Dacia Logan MCV Série Limitée Tech Road.
gbw99 zegt
Niet bekend of deze naar Nederland komt? Hij staat zelfs al in de showroom!
elemento zegt
Hip? Station niet( zelf rij ik ook station)
coupedriver zegt
Die Volvo 1800 E velgen uit 1970 zijn wel leuk gevonden!
dutchwave zegt
20mm hoger. Alvast beter dan bij de Auris ts. Afgelopen week dikwijls de bodem geraakt in Bretagne. Hier dus wel trek in!